Gisterenavond zijn we uit eten geweest en zonder er bij na te denken had ik agnus rund besteld. Het was gegrild, maar toch wel rood van binnen enigzins. Ik heb het niet allemaal opgegeten, maar nu ben ik ziek. Sinds drie uur vannacht er alles via de twee uitgangen eruit gegooid (sorry voor het onsmakelijke verhaal). Na 6 uur vannochtend komt er echt niets meer uitvan boven. Al ben ik nog wel aan de diaree Maar ik lig netjes op bed. Manlief heeft een appeltje voor me geschild en een pak milde appelsap naast mijn bed gezet (dat niet uit de koelkast komt, ik weet dat je niet te koud moet drinken). Ter afleiding lag ik zo'n zwangerschapstijdschrift te lezen. En daar stond een artikel in met 10 vragen over wat je wel en niet kan eten tijdens je zwangerschap. Dus ook een stukje over het eten van rood vlees. En daar stond in dat Toxoplasmose dodelijk kan zijn voor je ongeboren kind. Dus nu ben ik een beetje bang, heb ik door ondoordacht rood vlees te eten, echt mijn kind 'vermoord' Het gaat wel al beter hoor nu, alles wat ik gedronken en gegeten zit er nog in, maar ik maak me wel zorgen. 25 mei hebben we een eerste afspraak bij de VK....
Wees gerust, de kans dat er toxoplasmose in vlees zit, is echt te verwaarlozen. Het spugen/diarree zal of een buikgriepje zijn, voedselvergiftiging (lullig voor jou, niet erg voor het kindje) of wordt erg aangestuurd door je stress. En als je al eens toxoplasmose zou oplopen, dan is de kans weer klein dat je beebje er iets van meekrijgt, maar het kan. Zou me dus geen zorgen maken. Hopelijk ben je snel weer beter!
Volgensmij is je kindje nog niet volledig verbonden met jou via placenta. Pas na een week of 12 geloof ik. Dus maak je niet te druk. Maar ik zou wel vast een lijst doornemen wat je straks inderdaad beter niet kan eten.
kindje krijgt met 4/5 weken al een bloedband met de moeder, dus dat klopt niet. De kans dat je kindje wat krijgt van rood vlees is wel klein. Meer dan afwachten tot je de echo hebt kan je niet doen.
De kans is misschien klein, maar getsie wat is die onzekerheid vervelend... Maar bedankt voor de reacties iig meiden!
Dat is ook zo, maar de stress die je nu oproept (onbewust natuurlijk) is schadelijker dan de kans dat je iets krijgt van de biefstuk.
Ten eerste de incubatie tijd van Toxoplasmose bedraagt ongeveer 10-24 dagen. Daarnaast is het rond deze periode van de zwangerschap heel normaal om over te geven en diaree is ook geen uitzondering, je beroert voelen ookniet.
en dat niet alleen maar toxoplasmose veroorzaakt een oog afwijking of blindheid en dat zijn dingen die je pas na de geboorte weet. maak je niet druk iedereen doet weel eens zo iets tijdens de zwangerschap en 99,9% word gewoon gezond geboren
Ben t met de andere dames eens, geen zorgen maken.... Wel goed drinken zodat je niet uitdroog, want DAT is wel gevaarlijk.
Ik was de eerste 10weken zwanger van Tycho zonder dat ik het wist (onverwacht door de pil heen) en ik ben een echte roodvleeseter! Ik eet echt heel vaak rood vlees, HEERLIJk. Dus zo ook die eerste 10weken van mijn zwangerschap. Toen ik erachter kwam natuurlijk meteen geen rood vlees meer gegeten maar ik heb me wel zorgen gemaakt, maar niks aan de hand en mijn zoon wordt volgende maand alweer 2! Natuurlijk geen vrijbrief om maar rood vlees te blijven eten en ik was ook behoorlijk gestreest maarja er was op dat moment niks meer ana te doen. De kans dat je kindje er iets van over overhoudt is echt heel klein en de volgende keer gewoon even opletten En natuurlijk veel beterschap!! xx