Wanneer weer zwanger na miskraam met zwak zaad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vanilia, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

Na precies 2 jaar proberen ben ik eind juni toch spontaan zwanger geworden net voor de maand dat we met mm zouden beginnen. Helaas heb ik een missed abortion gehad en ben ik afgelopen donderdag gecuretteerd.
    Ik lees hier en daar dat er genoeg meiden zijn die heel snel weer zwanger zijn geworden na hun miskraam.
    Ik vraag mij af of er ook meiden zijn bij wie dit het geval is met zwak zaad? Dit is bij ons namelijk het geval.

Groetjes Vanilia

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Is het niet zo dat jullie ontzettend veel mazzel hebben gehad met deze zwangerschap en het daardoor misschien niet echt te vergelijken is met "normaal zaad".
    Geen idee hoor...
    Maar ik heb 2x een mk gehad (wel na IVF) maar ben echt nog nooit spontaan zwanger geweest...

Ik hoop dat een 2e mazzel er zeker in zit voor jullie!
    Heel veel succes meid!

Elmo

*wat geeft je arts je voor kansen eigenlijk?*

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Vanilia, mijn man heeft geen zwak zaad en ook wij zijn zeker niet snel na mijn mk-en zwanger geworden. Na de eerste mk duurde het een half jaar, na de 2e zelfs bijna 2 jaar. Mijn derde mk heb ik in juni gehad en ben nog steeds niet zwanger. Ik snap de hoop want die heb ik ook zooo gekoesterd. Als je zwanger bent geweest en het is fout afgelopen, dan verlang je er zo diep naar. Ik denk dat je niet meer kans hebt dan je gewoonlijk zou hebben gehad.
    Ik heb onze gyn er naar gevraagd, na mijn 3e mk. Hij zei dat je bij een prille zwangerschap nog zo weinig hcg hebt aangemaakt, dat er geen verhoogde vruchtbaarheid optreedt na de mk.

Ik zou het anders voor je wensen en ik duim hard dat je toch met een wonder-bericht komt, maar hou de gedachten realistisch meid. Uit pure zelfbescherming.

Liefs,
    Anouk.

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Elmo en Anouk, bedankt voor jullie antwoorden. Dit was wat ik zelf ook al een beetje dacht. Dàt ik spontaan zwanger ben geworden is volgens mij ook super veel geluk en ik ben best bang dat het er voor de 2e keer niet in zit. Ik heb mezelf voor genomen het een half jaar aan te zien en daarna toch met iui te beginnen.

Ik dacht ik pech had maar als ik jullie verhalen lees denk ik weer 'jeetje, jij hebt het zo erg weer niet'. Hoe houdt je het vol Anouk? 1 miskraam is al een hele zware opgave...
    Elmo, ik wist niet dat jij ook al 2 miskramen achter de rug had...

De verloskundige zei tegen mij dat ik moed moest houden omdat na een miskraam je kans hebt om heel snel weer in verwachting te raken. Ze weet van onze geschiedenis. Maar ja, ze zag natuurlijk aan mij dat ik een oppepper nodig had denk ik.... :rolleyes:
    Ik vroeg aan haar of zij kinderen had omdat ze nog best jong was. Toen zei ze 'ja eentje, wij hebben ook 3.5 jaar moeten wachten.' Dat vond ik wel bijzonder dat ze dat met mij wilde delen.

Veel liefs.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vanilia,
    Ja, het ging twee keer al heel gauw mis hoor....het zijn ook geen dingen waar je graag aan terugdenkt. Je bent zo blij, eventjes....

Ik dacht later dat mijn bericht misschien wel erg negatief overkwam voor jou.... dit was niet zo bedoeld. Het is misschien het automatische in bescherming nemen...

Tuurlijk hoop ik dat het geluk nog een keer aan jullie kant zal staan, laten we daar geen misverstand over hebben ;)
    Probeer er niet te veel op te rekenen..voor zover dat lukt.
    Toi toi toi!

6. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    vanillia,

wou dat ik je een duidelijk antwoord zou kunnen geven maar zelfs bij goed zaad hoef je niet snel weer zwanger te worden...

na mijn 1e mk was ik na 8 maanden weer zwanger en na mijn 2e miskraam na een jaar weer...

Ik hoop dat jij snel weer zwanger zult worden!

Liefs, Paula

7. Nootje

Nootje Lid

19 apr 2007
    9
    0
    0
    Hoi Vanilia,

Na ongeveer 15 maanden was ik eindelijk zwanger. Ook bij ons was er sprake van zwak zaad. Helaas met 7 weken bleek het mis te zijn en heb uiteindelijk ook een curretage gehad.
    Na de curretage ben ik 1 keer ongesteld geworden en bleek vervolgens weer zwanger te zijn!
    We durfden niet echt blij te zijn uit zelfbescherming denk ik. Pas met 19 weken ging de knop om kon ik genieten. Inmiddels ben ik 26 weken.
    Ik hoop ook voor jou dat het snel weer raak is, want het kan dus wel!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nootje:
    Eindelijk een positief verhaal zeg ;)
    Van harte met je zwangerschap!

9. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    Nog een positief verhaal: ik ben gelijk na mijn 1e mk weer zwanger geworden!
    Helaas werd dat ook een miskraam, maar na 1 menstruatie was ik al weer zwanger!
    Ik geloof dus wel degelijk dat je na een mk extra vruchtbaar bent. Blijf in ieder geval positief!

10. sarake

sarake Actief lid

16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Mijn man heeft ook heel slecht zaad. Nadat men dochtertje verwekt is via ivf besloten we om toch toch voor het 2e eerst een half jaartje gewoon te proberen. Ik was toen in ronde 2 zwanger!

11. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Aaahh, hier wordt ik nou blij van :) Ik realiseer me heel goed dat het bij mij misschien niet zo snel zal gaan, maar het is toch een lichtpuntje.
    Dus Nootje, Croky en Sarake, bedankt voor jullie verhalen, het is zeker een steuntje in de rug!

Blondie, jij hebt ook gelijk. Het is zo verschillend allemaal dat koppels waar 'niks mee aan de hand is' zelfs lang over hun wens kunnen doen.

Elmo, je kwam niet negatief over hoor, ik snapte heel goed dat je het goed bedoelde. En inderdaad een realistische kijk heb je zeker nodig. Maar de succesverhalen geven je toch dat beetje moed die je af en toe nodig hebt om erin te blijven geloven en gelukkig zijn die er :)

Oh ja, nog een positief verhaal; een goede forum vriendin werd ook na ong. 1,5 jaar zwanger, helaas ook een missed abortion. Maar daarna heel snel weer zwanger in de 2e ronde! (man heeft waarschijnlijk ook zwak zaad).

Anouk meid, ik hoop echt dat dit jaar alsnog jouw jaar mag gaan worden!

Liefs.

12. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,

Zwak zaad weet ik niet....
    maar ik ben gelijk na een mk aangeteld... en mn cyclus was nog korter dan anders ook....
    5 dagen voor mn (vermoedelijke) nod had ik al een positieve test.....

succes... en ik duim voor jullie...

xxmona

13. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ten eerste wat erg dat je een miskraam hebt gehad.
    Wij zaten al in de mmm, de onderzoeken, toen we spontaan zwanger raakten. Dit ging dus ook niet goed. Daarna zouden we een half jaar zelf proberen. We hadden net een afspraak voor info over de IUI gepland en toen weer spontaan zwanger, ook dit ging mis. Weer een half jaar zelf proberen, maar geen zwangerschap helaas. Dus de mmm weer in. Maar na de 2e IUI was het raak! Alles verloopt nu voorspoedig.
    Het is dus heel verschillend of en wanneer je weer zwanger wordt.
    Mijn man zijn zaad was bij de 1e test ook niet goed. Is foliumzuur en selenium zink gaan slikken en tot nu toe steeds goede zwemmers gehad! Dus dat probleem was niet (meer) aan de orde.
    Ik wens je heel veel succes met het opnieuw zwanger worden, neem de tijd om de mk een plekje te geven.

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Ramona, wat een geluk meid! Hartstikke gefeliciteerd.

Hartewens, jeetje meid wat een moeilijke tijd hebben jullie achter de rug gehad zeg. Volgens mij heb je genoeg momenten gehad dat alle moed en hoop weg was. Uit jouw verhaal blijkt maar weer dat niks onmogelijk is en dat doorzettingsvermogen en hoop de twee sleutelwoorden zijn. Ik hoop dat ik de geduld die jij hebt moeten opbrengen ook zal kunnen opbrengen.
    Ik hoop dat je een hele voorspoedige zwangerschap zult hebben.

Wanneer ik het even moeilijk heb ga ik aan al jullie verhalen denken!

Veel liefs.

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Weet niet hoe het met het zaad van mijn man gesteld is, maar was dit keer ook meteen na mk weer zwanger.
    Bij mijn zoontje wilde het niet lukken vanwege vruchtbaarheidsproblemen bij mij.
    Ook een mk eerst gehad.
    Heb toen mijn man aan het zink en foliumzuur gezet, daarna vrij vlot weer zwanger.
    Slikt jouw man dat ook? Schijnt wel goed te zijn voor het zaad.

16. Vlinderkind

Nou, het is ook echt een opgave. Bij nr. 1 was ik al erg van de kaart maar bij nummer 3 wist ik het echt even helemaal niet meer. Maarja, opgeven is gewoon geen optie. Hoe je er ook tegenover staat. Als jij er nog 2 zou krijgen (wat ik zo ontzettend niet hoop!) dan zal je ook merken dat je gewoon doorgaat. Er is geen keus. We willen een kind, en daar doen we nagenoeg alles voor. We hopen de moed erin te houden nu we aan IUI (met Puregon) mogen beginnen. De gyn vond het in principe niet nodig omdat wij momenteel allebei in principe vruchtbaar zouden moeten zijn (mijn rottige schildklier gooide al die tijd roet in het eten, maar die is nu redelijk stabiel door medicatie). We hebben nu voor ons gevoel een klein beetje meer kans en daar hopen we dan maar op het komende half jaar.

Ik hoop zo dat die gelukstreffer je nog een keer tegemoet komt meid. Het is je oprecht gegund.

Dikke knuffel!

17. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Dat vind ik heel mooi gezegd Anouk dat opgeven geen optie is. Eigenlijk is dat gewoon ook zo. Je kunt wel bij de pakken neer gaan zitten maar hierdoor komt je babywens zeker niet dichterbij.
    Sommige dingen in je leven snap je niet en zul je helaas ook nooit snappen, maar het enige wat je kan doen is een manier vinden om door te gaan en het telkens weer te proberen.
    Ik hoop echt ontzettend dat de iu snel zal aanslaan bij jullie en dat het ook jullie gegund wordt. Jij verdient het ook als geen ander meid, dat is een ding wat duidelijk is.
    Veel succes voor de komende periode en we houden de moe er in toch?

Veel liefs.

18. Vlinderkind

We houden de moed er ABSOLUUT in! En hier kunnen we onze harten even luchten als we juist het gevoel hebben dat we even geen lucht meer krijgen.
    En dank je voor je superlieve woorden :).

Liefs!

Deel Deze Pagina