Hallo, Sinds een paar dagen heb ik erg pijnlijke handen. Het gaat dan vooral om wanneer ik kracht moet zetten of ze dichtknijp. Ik dacht eerst dat het om vocht ging, maar dat heb ik eigenlijk al een paar dagen niet meer in mijn handen (alleen voeten), maar de pijn lijkt erger te worden. Mijn enkels doen zeer met het afwikkelen, maar kan dit ook door het vocht komen? Verder lijk ik wanneer ik 's ochtends wakker wordt overal spierpijn te hebben. Komt dit omdat ik misschien krampachtig lig te slapen nu mijn buik wat in de weg gaat zitten? Ik hoop dat één van jullie hier een antwoord op heeft of een tip welke actie ik moet ondernemen om het te verlichten. Groetjes Sabine
Hoi Sabine, ik dnek dat je toch wat vocht in je gewrichten hebt zitten, ookal zie je dat niet meer zo goed. Je kunt dan minder goed bewegen en het kan erg pijnlijk zijn. Er is niet DE tip voor, maar waar je in ieder geval voor moet zorgen is dat je 2-3 liter vocht binnen krijgt per dag en dat je je gewrichten in beweging houdt. Dus in stress balletjes knijpen en je voeten in cirkeltjes bewegen als je zit. Warm en koud douches voor je benen helpen de doorbloeding ook vaak en massages aan handen en voeten doen ook vaak wonderen. Het kan zomaar weer wegtrekken hoor of in ieder geval minder worden, maar je moet je lichaam wel in beweging houden en rusten als je teveel protest van je lichaam krijgt. Groetjes Brigitte