Pijnlijke harde buik na plassen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Donna78, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donna78

Donna78 Lid

12 sep 2008
    33
    0
    0
    Na het plassen heb ik een harde buik, met pijnlijke samentrekkingen. Het gaat na een paar minuten weer over. Is dit erg?
    Verder vraag ik me af wat nu een harde buik is, is dat als ie echt keihard is, zoals een bal, of spreek je ook van een harde buik als ie een klein beetje meer gespannen is. Soms schopt de baby en merk ik dat ie ook een klein beetje spant, maar hij wordt dan niet echt hard.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi donna,

Een harde buik is een samentrekking van d ebaarmoeder, deze is namelijk een grote spier. je baarmoeder word dan helemaal hard,in haar geheel. De buik kan ook gespannen aanvoelen maar dat is geen harde buik.
    Je blaas ligt tegen de baarmoeder aan op het moment dat de blaas voller raakt word de baarmoeder omhoog geduwd, ALs je uit hebt geplast zakt de baarmoeder weer een stukje terug naar beneden en kan daarbij hard worden. Soms is deze reactie ook een aanwijzing voor een blaasontsteking, Laat maandag voor de zekerheid even je urine na kijken bij je huisarts.

Imke

Deel Deze Pagina