pijnlijke harde buik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Pooh81, Mar 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Hallo,
    Ik ben nu 17 weken en 4 dagen zwanger. Vanmorgen werd ik wakker van de pijn in me buik, werd zelfs een beetje misselijk van de pijn, de tranen stonden in me ogen. Na een paar minuten zakte het wel weer maar is nog niet helemaal over. Ik voelde tijdens de pijn over me buik en die voelde erg hard, als of er een voetbal in zat. De pijn in me buik vind ik moeilijk te omschrijven, niet echt krap of ongi gevoel maar meer alsof me buik ofgeblazen werd. straalde ook een beetje uit naar me onderrug.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn en vooral of het kwaad kan voor de baby. Is dit een reden om de VK te bellen?

Alvast bedankt!

Groetjes!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi poeh,

Hoe gaat het met je stoelgang? en gaat plassen ook goed?
    Laat voor de zekerheid even je urine nakijken door je huisarts het zou een blaasonsteking kunnen zijn. Maar je kan ook last gehad hebben van je darmen. Deze moeten steeds een ander plekje opzoeken om plaats te maken voor de groeiende baarmoeder.
    Indien de pijn niet zakt of erger word kan je altijd even contact opnemen met je eigen verloskundige.

Imke

3. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    bedankt voor je snelle reactie.
    Me stoelgang gaat goed, ook het plassen is geen probleem. Doe me best om voldoende te drinken.
    Ik moet vannacht werken, dus wil even kijken hoe dat gaat. Morgen ochtend idd maar even urine bij de HA brengen voor de zekerheid.
    Maar als het me baarmoeder is die telkens samen trekt ofzo, kan dat dan kwaad voor de kleine?

Bedankt!

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

De harde buiken kunnen voor je kleintje nu geen kwaad maar het is wel een teken dat je rustiger aan zal moeten gaan doen. Weet je trouwens dat je vanaf 12 weken geen nachten meer hoeft te draaien ivm je zwangerschap. kijk het even aan vannacht maar ga er eens over nadenken om je nachten te laten gaan...

Imke

5. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Hoi Imke, Ja ik weet dat je vanaf 12 weken geen nachten meer hoeft en op mijn werk moest ik ook me best doen om duidelijk te maken dat ik wel door wou gaan met de nachten tot ik zelf aan zou geven dat het niet meer ging. Ik heb altijd veel nachten en avonddiensten gedaan dus valt me zwaar om ze nu te laten gaan. maar ik kijk idd even hoe het vannacht gaat en als het niet gaat dan houd het op en stop ik met me nachten.
    Ben net met me man naar de winkel geweest, ff snel boodschappen doen. We gingen met de auto maar bij het eerste gangpad in de winkel kreeg ik gelijk weer 'pijn' in me buik.....
    Weet dat je lichaam op zo'n manier aangeeft dat je rustiger aan moet doen maar vind dat erg lastig voor mezelf. Ging altijd maar gewoon door, vooral betreft me werk. Zal me er dan nu misschien toch aan over moeten geven.
    Werk als intensive care verpleegkundige en vind me werk echt heeel erg leuk maar de kleine gaat voor als dat het geval blijkt te zijn.

Bedankt!

6. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Me erste nachtdienst weer zo'n buikpijn, trok door naar me onder rug. zelfs een warme deken hielp niet. zat een beetje te puffen en te zuchten. kreeg een onrustig gevoel en ben een beetje rond gaan lopen. uiteindelijk zakte het weer. Toen het gebeurde zat ik rustig op een stoel, geen gekke dingen gedaan of erg druk gehad.
    Me urine nalaten kijken, GEEN blaasontsteking.

Vind het lastig, wil de verloskundige niet bellen voor een lullige vraag. Misschien gaat het vanzelf weer over als ik wat rustiger aan doe ofzo.

Heb op me werk wel gelijk gezegt dat ik geen nachten meer doe dus me tweede nacht heb ik niet gewerkt.

groetjes!

Share This Page