zijn dit nu voorweeën of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zuurtje, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij een duidelijk antwoord kunnen geven.

Sinds donderdag ochten heb ik weeën die na een tijdje stoppen. In de nacht van zondag op maandag waren ze heel hevig en kwamen heel regelmatig. zelfs om de 1à2 minuten.
    Mijn man heeft toen de vk gebeld en ze is toen ook gekomen ( wil graag thuis bevallen). Volgens haar was de bevalling begonnen maar moesten de weeën nog langer duren en krachtiger worden. Maar helaas zijn deze weeën ook weer gestopt hoewel de vk niet verwachte dat dit zou gebeuren. Nadien nog 2x weeën begonnen maar ook weer gestopt.
    Omdat ons kindje een sterrenkijkertje is gaf ze me enkele tips die konden helpen haar te draaien.
    De afgelopen dagen is mijn ontsluiting dan ook van 1 naar 5cm gevordert.

Vandaag had ik een afspraak bij mijn gyn en volgens haar waren dit voorweeën en kan dit nog een tijdje zo doorgaan.
    Ik had gehoopt dat ze me verder zou helpen maar helaas doet ze dit niet en moet ik maar verder aanmodderen. Ik begin het nu heel erg moe te worden en zie het allemaal even niet meer zitten. Mijn man kan er ook niet goed meer tegen, voor hem is het ook heel zwaar.

Mijn vraag is nu of dit inderdaad voorweeën zijn want ik heb gelezen en gehoord dat voorweeën geen ontsluiting geven?

Ik wil jullie alvast heel erg bedanken voor jullie antwoorden.

Knuf van zuurtje ;)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi zuurtje,

wat vervelend voor jullie. Ook van voorweeen kun je inderdaad ontsluiting krijgen, dus dat klopt wel. Je hebt zoals we dat noemen een valse start en die zijn heel vermoeiend. dat je ontsluiting hebt is wel een goed teken voor de ´echte´ bevalling, want die cm duren meestal het langst. Wanneer je morgne nog niet betn bevalen en je bent nog steeds aan het aanmodderen en weer niet goed geslapen, kun je eens vragen of ze je in het ziekenhuis een verdovende prik in je been kunnen geven om je even wat rust te gunnen en te zorgen dat je een beetje slaapt. Ben je echt nog verder aan het rommelen en wordt het wel heviger en zet het niet door, kan ik me voorstellen dat de vk op een gegeven moment de vliezen breekt en dat je dan daarop hopelijk gaat doorzetten.
    Als ik je onderschriften goed begrijp is het de tweede keer dat je van een uitgerekend kindje gaat bevallen en dan is het bekend dat je meer rommelt van tevoren alvorens je gaat bevallen. Vermoeiend! Bespreek het anders morgen nog eens met je vk.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina