menstruatie na miskraam

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by TessMe, Jun 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TessMe

TessMe Niet meer actief

Hallo,

Met 9 weken zwangerschap kwamen wij er achter dat ons kindje na 8w3d geen hartactie meer had. Omdat ik liever geen curretage wilde hebben we het afgewacht. Wel met regelmatige controle door een gyneacoloog. 2 weken na het vervelende bericht is het kindje met vruchtzakje eruit gekomen. De controle hierna bleek dat er nog wat placenta vlokjes waren achtergebleven en heb ik medicijnen(cytotec) gekregen. Met de laatste controle echo waren de vlokjes stuk minder geworden en waren ze gezakt. Nu kon ik volgens de gyneacoloog de volgende menstruatie afwachten en dan zou mijn baarmoeder schoon zijn. Er word na de menstruatie nog wel een keer gekeken of ook echt alles eruit is. Nu vroeg ik mij af hoe lang het kon duren voor ik weer een menstruatie ga krijgen. Zit nu inmiddels 33 dagen na de dag dat het vruchtje eruit gekomen is. Ook lijkt het mij niet handig om onbeschermd te vrijen. Een zwangerschap lijkt me niet echt goed nu, maar hier is niks over gezegd verder.

Alvast bedankt
    Tessa

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi tessa,

Wanneer de eerste menstruatie zich zal aankondigen zit geen standaard tijd aan vast. Je cyclus is ook van slag en het kan daardoor soms even duren voordat de menstruatie weer op gang komt. Het advies is vaak om eerst een menstruatie af te wachten alvorens weer te proberen om zwanger te worden.
    Wat je evt zou kunnen doen is starten met de pil, 1 of 2 cyclussen dan help je je lichaam met het herstellen van de cyclus en het schoonmaken van de baarmoeder.

Imke

Share This Page