hallo. Ik zit nu sinds een weekje verplicht met strikte rust thuis ivm pijnlijke harde buiken en een vrijwel contant menstruatie gevoel/kramp (dit is zonder dat de buik hard word en loop ik al een aantal weken mee moest al rustig aan doen). Nu ik thuis zit doen de harde buiken gelukkig geen pijn meer maar bij de minste inspanning heb ik wel harde buiken. Zoals bv even een blouse strijken, stofzuigen, enz..dan moet ik echt weer even gaan zitten omdat de harde buiken wel gevoelig zijn dan en de rest van de dag loop ik dan weer met een menstruatie gevoel. Is dit nou normaal? of niet? En ik zit met mijn werk, ben nu voor 2 weken ziek gemeld maar is het verstandig om na deze 2 weken weer te gaan beginnen om te zien of het weer gaat of niet? Ben een beetje bang dat die pijnlijke harde buiken weer terug gaan komen en dat is geen pretje, moet ze dan weg zuchten en kan er niet van slapen. Heb gelukkig geen ontsluiting maar vk wees me er wel op dat ik dat ik nu geen onstluiting heb dat niet betekend dat ik dat niet kan krijgen als de pijnlijke harde buiken zo door gaan... Graag advies van u! Harstike bedankt, HooyoAasiya
Hoi, Wat vervelend dat dit je zo belemmerd! Mag ik vragen hoe ver je inmiddels zwanger bent? Groeten evelien
Dank je wel! Sommige vrouwen zijnhier gewoon heel gevoelig voor. Blijkbaar reageert jouw baarmoeder snel op lichamelijke inspanning. Je moet inderdaad wel opletten omdat het natuurlijk niet moet zorgen dat je ontsluiting krijgt. Dit krijg je echter niet zomaar hoor! Ik zou kijken waar je prioriteiten liggen. Als je graag wil werken zou ik niet meteen hele dagen gaan werken, of als dat niet kan, misschien om de dag werken, of meer pauzes nemen, thuis werken. Natuurlijk gaat je leven thuis ook door maar probeer geen volle dagen te plannen. Dus en werk en bijvoorbeeld schoonmaken of andere avondactiviteiten. Misschien kan iemand voor jou stofzuigen en strijken? Dat zijn in principe dingen die je makkelijk kan laten. Het is alleen moeilijk om een aantal dingen los te moeten laten. Dus probeer langzaam aan weer wat te doen, maar niet te lang en te veel. Neem aan dat je al warme kruiken, douche etc geprobeerd hebt? urine laten controleren? En als je met de harde buiken Blijft zitten is het verstandig om wel nog een keer te laten voelen naar ontsluiting. Kan je hier wat mee? Groeten Evelien
Harstikke bedankt voor je antwoord. Idd de kruiken, warme douche en paracetamol helpen maar wijnig. Urine s al 3x gecontroleerd en heeft op kweek gestaan en was niks in te vinden. Ik werk nog even ter aanvulling in een kdv, op een babygroep. Dus als ik werk ben k toch wel constand bezig met kindjes tillen, verschonen, in en uit bed halen. En ik werk al maar 2 dagen in de week. Ik probeer zoveel mogelijk te sprijden en vind dit wel lastig omdat ik nogal eigenwijs ben en niet bij elk pijntje ga zitten. Me vk was ook niet zo blij dat ik pas na paar dagen pijnlijke harde buiken belde. Ik ga het volgende week nog even tijdens de controle bespreken wat nou verstandig is mbt werk. Aangezien het nu redelijk rustig s in mn buik. En best een beetje bang ben dat de pijn weer terug komt. Wat ik me ook afvraag is of dat de menstruatiepijn die ik voel, wat met contand aanwezig is en op en af pijnlijker word, maar waar ik dus geen harde buik bij krijg. Hoord dit er nou gewoon bij? Is het groeipijn? (heb dit bij mijn vorige zw nooit gehad) en of dit ook door stress zou kunnen komen? Heb namenlijk een dochter van 3 waar we zkh mee in en uit lopen ivm gecompliceerde astma en nog wat dingen die de artsen niet weten. Nog wat vragen, alvast bedankt weer voor de tijd en moeite! Groetjes, hooyo aasiya
O dan is het wel moeilijk om rustig aan te doen met dit werk. Ik herken het echt van andere zwangeren die hetzelfde werk als jij doen hoor. Niet makkelijk. Heel veel succes in ieder geval om ergens een balans te vinden. De krampen in je buiken horen dan waarschijnlijk bij jouw lichaam helaas. Het kan inderdaad ook goed van de banden komen waarmee je baarmoeder vast zit. Blijf in ieder geval je klachten aangeven bij de verloskundigen. Groeten Evelien
Harstikke bedankt voor je advies. Ik blijf gewoon goed naar mn lichaam luisteren! Zal t ook zeker bij de vk blijven aangeven.