vertellen zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marjan01, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjan01

marjan01 Lid

12 okt 2010
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Wij weten net dat we zwanger zijn, en willen dit over een aantal weken tegen iedereen gaan vertellen. Nu willen we graag de opa`s en oma`s een fotolijstje geven met aan de ene kant een foto en aan de andere kant een gedichtje. Heeft iemand nog een idee voor een mooi gedichtje?

We willen meteen de peetoom en peettante vragen of ze dit willen worden. Heeft iemand nog een leuk idee om hen iets te geven. Ik hou niet zo van slabbertjes, rompertjes etc denk dat ze hier toch niet zoveel mee doen. Het zou meer een kleinigheidje zijn.

Ook wil ik het dan bij de vereniging gaan vertellen waar ik leiding ben. Vind het wel leuk om de kinderen iets kleins te geven. Iets van snoep oid. Iemand daar een leuk idee voor?
    Kunnen jullie me verder helpen?
    Groetjes marjan.

2. prinsesje88

prinsesje88 Fanatiek lid

21 mrt 2011
    1.226
    0
    0
    NULL
    NULL
    He hallo,

Dat is grappig! Wij doen ook een echo in een fotolijstje voor mijn oma en opa. Dit doen we volgende week vertellen na mijn termijn echo :)

Ik zou dit ook gewoon doen voor de rest van je familie. Maar dan met een gedichtje of ze peetoom en tante willen worden!

Voor de kinderen, is een snoepje natuurlijk altijd leuk. Misschien is het leuk om ze van die spenen te geven ;)

Hopelijk heb je er wat aan! En nog gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk! :D

3. MissDragonfly

15 nov 2010
    77
    0
    0
    Apeldoorn
    Hoi Marjan,

Wij hadden dit gedichtje in een kaartje geschreven en dan een kleine kadootje erbij gedaan. Geweldig die gezichten toen ze eht gedichtje lazen !

Paps en Mams

Wij willen jullie iets heel liefs en kleins schenken
    Wat zal dat zijn, zien we jullie al denken...
    Wel het is met heel veel liefde gemaakt
    We denken niet dat er iets mooiers bestaat
    Worden jullie al een beetje nieuwsgierig?
    Jullie zullen nog even moeten wachten
    Over 9 maanden mogen jullie je eerste/tweede/derde kleinkind verwachten!

Ehmmm ik ben niet heel origineel. Heb hem zelf ook via internet ergens gevonden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt !

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.

5. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Wij willen ook al een fotolijstje met echo geven, maar dat gedichtje is ook erg leuk om erbij te doen!

Ik weet niet hoe oud de kids bij de vereniging zijn en hoeveel het er zijn, maar ik vind het altijd wel leuk om cakejes met ze te versieren met slagroom en hagelslag en m&m's enzo en dan doe je er natuurlijk muisjes bij ...

De hoeveelste week vertellen jullie het?

6. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    de 2de keer dat wij het vertelde hebben we onze dochter de echo gegeven om die aan opa en oma te geven
    dachten ze eerst nog dat is de echo van de hond :S ja mijn hond was op dat moment drachtig van 5 pups haha

dus toen mijn man zei nee die is niet van de hond kijk nog eens goed
    toen keken ze nog eens goed en vonden ze het super leuk dat er een broertje of zusje voor onze prinses bij komt.

maar dat met een lijstje is ook leuk!
    en vooral dat gedichtje!

wij hebben trouwens voor de peter en meter een kaartje gekocht
    en een kopie van de echo der in geplakt met de vraag van
    zouden jullie mijn peter en meter willen worden ??
    dus uit de naam van de baby geschreven vonden wij erg leuk

op de sport hhmm
    weet niet wat je leiding geeft en hoe oud ze zijn
    anders als ze oud genoeg zijn een spelletje ofzo
    wat ook nog met de sport te maken heeft erg leuk denk ik.

7. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Wij hebben aan onze ouders, broer en zussen ook fotolijstjes gegeven. Geen echo erin, want die hadden we nog niet. Maar wel een gedicht:

Je kan me nog niet horen,
    je kan me nog niet zien
    Maar als ik in juni wordt geboren,
    mag ik dan in dit lijstje misschien?

Cadeautjes verzinnen ben ik verder niet zo goed in. Zo ben ik nog op zoek naar iets origineels voor mijn zus. Zijn heeft namelijk ons geboortekaartje ontworpen.

8. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Bij de xenos hadden ze kleine beschuit met muisjes (blauw of roze) met een fotohoudertje erop. Misschien een idee voor de peetouders, als je er een briefje in doet?

9. marjan01

marjan01 Lid

12 okt 2010
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties. Leuk om te lezen hoe iedereen het verteld heeft. Erg leuk gedichtje, denk dat we deze gaan gebruiken.
    Op de vereniging wil ik denk ik iets van snoep geven, vind het wel leuk om iets extra`s te doen.
    We vertellen het als we 10 weken zijn. dit omdat we dat weekend daarna allemaal feestjes hebben en het dan natuurlijk opvalt als ik niet drink! Met hoeveel weken hebben jullie het verteld?

10. MissDragonfly

15 nov 2010
    77
    0
    0
    Apeldoorn
    Goedemorgen Marjan,

Wat leuk dat je het gedichtje ook leuk vind ! Wij vonden hem ook erg speciaal. En de opa's en oma's reageerden ook erg verrast toen ze hem lazen :D

Wij hebben het de opa's en oma's direct verteld. Manlief kon het niet voor zich houden haha. Aan mijn broertje de volgende dag. En zijn broertjes en grootouders met 7 weken.
    Afgelopen zaterdag hadden we de eerste echo en daarna hebben we het wereldkundig gemaakt. Met 9 weken 3 dagen.
    De echo was zo duidelijk en het hartje klopte zo goed dat de verloskundige er alle vertrouwen in had dat het goed zat.
    Mijn werkgever heb ik het ook meteen verteld nadat we de test hadden gedaan. Ik heb een hele goede band met ze en ze wisten dat we bezig waren. Nu hebben hun alle tijd om een goede vervanger voor mij te vinden. Dit vind ik zelf ook wel prettig. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Ik vind het wel fijn dat iedereen het nu weet omdat ze rekening met je kunnen houden. En ik begin al een lekker buikje te krijgen en die hoef ik dan ook niet meer te verbergen :D

11. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Mijn ouders, zus en zwager hebben we het met 5 weken verteld (dus vrijwel gelijk). Mijn schoonouders en schoonzus met 6 weken. Mijn broer en schoonzus vlak daarna.
    Wij wilden juist de directe familie snel inlichten. Ten eerste omdat we het toch wel aan iemand kwijt wilden en mocht het misgaan, dan konden we met ons verhaal bij hen terecht.

Mijn leidinggevende en 2 directe collega's hebben het rond 8 ½ week te horen gekregen. Na de eerste echo. Omdat ik zo ontzettend misselijk en moe was. Ik ben bijna nooit ziek, dus nu wisten de belangrijkste mensen op mijn werk tenminste hoe en wat.

De rest kreeg het vanaf 12 weken te horen.

succes met het vertellen. Het is zo fijn als je het mag zeggen. :D

12. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Ja, leuk gedichtje. Wij gaan het straks aan mijn schoonouders vertellen. Vind het spannend! Aan mijn ouders wil ik het nog niet vertellen, want mijn moeder kan zich nogal snel zorgen maken en ik heb best wel wat symptomen. Mijn schoonouders wonen ook dichterbij, dus die kunnen dan helpen als dat nodig is (want ben bekaf!) en mijn ouders wonen drie kwartier hier vandaan ...

Weet je wat leuk is! Je hebt van die sleutelsnoep en daar kan je een speen van maken. Ken je die? Als je die om een dropveter hangt met wat nibbits ofzo ... Ja en met feestjes gaat het opvallen haha! Bij mij gelukkig niet, want hou niet van drank haha!

Deel Deze Pagina