Ik voel de baby niet meer goed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Misschien maak ik mezorgen om niks....

vanaf 18 weken voelde ik de baby de hele dag door schoppen, zo leuk! maar wanneer ik mijn hand op de buik legde, stopte het weer? heel gek. In elk geval, vanaf 18 weken kreeg ik ook vakantie.

Maandag weer begonnen en helemaal niet meer gevoeld. Dinsdag standaart controle bij de vlk, alles was goed. Daarna tot gisteravond, niks gevoeld. De baby reageert ook niet op mijn handen, hebben meer mensen dat?

ik heb heel relaxed werk, dus vraag me af wat dit is? Ik weet dat alles in orde is, maar waarom voel ik dan zo weinig?

2. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ik herken het wel, zijn aantal dingen die je kan afvragen, waar ligt je placenta? en kan d Verlos. al voelen hoe je kindje ligt?
    ik had namelijk vaak dat ze met beentjes naar binnen lag en voelde ook erg weinig rond en om de 20 weken tot week of 30, gewoon net nog te klein voor goed voelen, maar groot genoeg zich te verstoppen.

als je gevoel echt denkt, dit is niet juist, ondanks controle, gewoon melden bij je K hoor, even voor een exstra echo ofzo, ook al is niet nodig maar JOUW gevoel betekend meer dan een controle bij de VK.

succes en vanavond even plat op je rug gaan liggen, muziekje op buik, even half uur ogen dicht en ontspannen, kijken wat er dan gebeurd.

3. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goeiemorgen Mappel,

Hier het zelfde. Sommige dagen is die kleine super druk en dan weer een paar dagen erg rustig. Heb veel moeite om me dan geen zorgen te maken:D
    Bij mij ligt de placenta aan de voorkant en dat zorgt voor een soort stootkussen waardoor je hem/haar minder hard voelt. Ook ligt mijn kleine vaak dubbelgevouwen met hoofd naar beneden en voetjes voor het hoofdje (kan me niet voorstellen dat het lekker ligt, maar goed :)). Hierdoor voel ik het soms ook minder.

Wat betreft heel druk zijn en zodra er een hand op je buik komt, dat ie stopt, heeeeeeeeeeeeel herkenbaar!!!! Zie het zelf maar als een teken dat ie rustig word van onze aanraking en dat dat ook zo zal zijn als ie geboren is ;)

Basisregel, zoals mamajojo al zei blijft. Als JIJ het niet vertrouwd, echt bellen!!! Je voelt je misschien een zeikerd, maar dat ben je niet en ze hebben liever dat ze 10 keer "teveel" kijken dan een keer te weinig!!!!

4. mappel

mappel Niet meer actief

placenta ligt voor, baby in stuit, gelukkig is het herkenbaar, maak me zo snel zorgen:(. voelde net een innimini beweging, ik heb afgelopen dagen vooral in de avond gewerkt, vanavond vrij, kijken wat er gebeurt:)

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja ok dan zal dat meespelen, mijn placenta ligt ook voor. Maar wees gerust na week of 33 merk je dat niet meer ( kan), want hier is ondanks placenta nu heeeel druk.

zou dus goed kunnen dat beentjes naar je rugkant liggen, voel je wel soms de hik?

en miss is jou kindje wel actief in de avond, en omdat jij werkt vakt hij toch weer in slaap? hoop voor je dat straks als je vrij bent je kindje miss in de avond wat drukker word.

ik heb me ook dagen lang zorgen gemaakt hoor, ging zelfs op werk met me telefoon liedjes tegen me buik houden;) dus snap wat je bedoeld.

6. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hihi! Hier ook stresskip wat betreft de bewegelijkheid. Geen idee wat wel en niet ode is aangezien het de eerste keer is dat ik dit mee maak. Ook nu geen heftige schopjes, maar wel toenemende druk rechts bij m'n ribben. Krijgt nu natuurlijk ook minder ruimte :D

Ga dat van de liedjes trouwens ook een proberen mamajojo! Ben benieuwd of onze kleine al een voorkeur qua genre heeft ;)

Ik voel, denk ik, de hik vaak helemaal onder in m'n buik, richting m'n stuitje.... Dan voel ik daar voor een paar minuten op een redelijk regelmatig tempo plopjes.

7. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja raar gevoel is dat he, kan zijn dat ze met rugje beetje naar achter ligt? ik voelde namelijk door de hik waar haar rug lag, en de VK bevestigde dat dan, inmiddels voel ik het toch wel, maar elke keer hik op die plaats:D

ja idd soms merk je, althans ik, dat tijdens de muziek je baby heel rustig is, en als je dan uitzet ineens druk, dan denk je...hmmm zal hij/zij het nou leuk vinden? of juist niet haha, wrs ligt ie dan gewoon lekker te luisteren:D

en wat je " moet" voelen, is gewoon vanaf week of 28 elke dag wel even goed, maar schoppen veranderd idd meer in schuiven, en dan schopt hij/zij je af en toe maar, maar voel je wel handjes en voetjes of kontje glijden, of omhoog drukken, soort afzetten.

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Herkenbaar hoor! Nu niet meer, maar rond de 20 weken inderdaad.
    Toen begon ik hem ook pas te voelen, en bij 24 weken was dat ineens weer veel minder. Ik heb me ook gek laten maken, maar je hoeft je pas zorgen te maken als je je kleintje vanaf 28 weken niet iedere dag voelt.
    Maar als je je zorgen maakt: Bellen!!

Ik voel mijn kleintje nu zowat de hele dag, dus wie weet wat jou nog te wachten staat. ;)

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij verminderde beweging, dus minder dan JIJ in DEZE zwangerschap gewend bent, altijd bellen met de verloskundige.

10. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    id heel belangrijk is wat JIJ idd ervaart, niet teveel lezen van andere, want het is echt per zwangerschap en kindje anders.

haha idd op het laast kan je niet meer missen voel je hele dag, dat je soms gewoon denk van " doe eens rustig " ;)

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zit met hetzelfde probleem!

Ik voel m'n baby sinds 3 dagen veeeeeel minder.

Ben echt ongerust nu

12. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Je vk al gebeld dat ze even komt hartje luisteren? is echt niet gek hoor om daarvoor te bellen meid.

13. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik voelde mijn baby ook vanaf 18 weken maar heel onregelmatig. Dagen achter elkaar voelde ik m de hele dag en andere dagen bijna niet, maar schijnt ook normaal te zijn op dat termijn. Vanaf 24 weken voel ik m eigenlijk pas met regelmaat.

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Helemaal mee eens! Bij twijfel zorgen altijd de VK bellen!
    Ik voelde me ook erg bezwaard in het begin als ik op zondag moest bellen. Later wist ik dat ze het helemaal niet erg vonden.

15. mappel

mappel Niet meer actief

Het punt is, ik voel de baby heel af en toe wel, maar veel minder. gisteravond weer een vrije avond gehad, een klein beetje leven gevoeld, vanmorgen weer. Maar dat het minutenlang trappeld, nee dat niet, maar ik voel wel leven.

16. izzaiqbal

izzaiqbal Lid

2 jul 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat als je het druk hebt, je zelf ook minder voelt.

Ik heb in afgelopen weer best druk gehad. en ook al werk ik achter een bureau overdag merk ik de baby altijd minder dan in de avond. maandag en dinsdag voelde ik de baby minder. ik merkte ook dat me buik beetje aan het groeien was, dus ik denk dat het een combinatie van groei van de buik + drukte ik de baby minder voelde. En toen gisteren en eergister was het weer wat meer. Werd goed geschopt en voelde soms plopjes onder aan mijn buik.

Gisteren ben ik ook naar de VK geweest en die ging luisteren en de baby bewoog de hele tijd, dus ze moest laggen dat het een actief kindje was, ik denk dat als je genoeg ruimte hebt en hij veel beweegt je soms ook minder zal voelen!

17. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Herkenbaar, ik ben 2 weken terug 's nachts om 4:00 uur in het ziekenhuis geweest voor een echo (ik loop met de zwangerschap bij gynaecoloog en verloskunige in het ziekenhuis).
    Ik was toen 22 weken, voelde ons meisje ook niet.
    Toen ik daar was, gaf ze al aan, ik kan je nu al vertellen dat er niets aan de hand is, maar als het jou rust geeft, gaan we nu echo doen. Resultaat: mooi hartje, en ze bewoog gewoon.

Ze gaf aan dat ze me zorgen wel begreep, maar dat ik pas met 26 weken haar elke dag hoef te voelen. Pff... ik kon - al huilend van opluchting- weer rustig naar huis. Daarna haar weer veel gevoeld, nu weer minder... Maak me daar nu dus nog geen zorgen om.

Deel Deze Pagina