Ik ben 34 wk zwanger.. Ik kom net thuis en me moeder heeft makreel voor me bewaard. Mag dit? Ze zegt dat het gestoomt is maar ik dacht dat makreel gerookt werd. Iemand een idee?
als hij niet vacuüm verpakt was wel. Makreel kan ook gestoomd of gebakken worden en is net zoals haring een goede vis die je tijdens je zwangerschap mag eten
Nee hij komt van de visboer.. Mja hoe weet ik of dat vacuum verpakt was. Me moeder blijft volhouden dat die gestoomt is. Want ik dacht dat gerookt niet mocht
Ja hoor gerookte makreel mag wel zolang hij maar niet vacuüm verpakt geweest is. (vaak is dit bij een visboer niet zo en is hij niet verpakt geweest ) Maar zeker weten doe je het alleen door het te vragen. Dus bij twijfel niet eten!
Ik heb ook een makreel gekocht bij de visboer, gerookt of gestoomd maakt volgens mij niet uit Vanavond ga ik 'm op een toastje doen...lekker
Wij hadden laatst ook eentje van de visboer, heerlijk!! Is hartstikke gezond! Ze adviseren zelfs 2x per week vette vis te eten als zwangere, zoals haring en makreel dus
Van de visboer geen probleem, die komt niet uit het vaccuum. Lekker met mayo en stukjes bleekselderij!