Zwanger&smetvrees

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Waaghals, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Hoi,
    Vroeg me af of er meer zijn die hier last van hebben bij hun zwangerschap?
    Bij mn eerste zwangerschap heel erg gehad ook onder behandeling van een psychologe geweest.(had dit nog niet eerder meegemaakt bij een zwangere vrouw)
    Was volkomen de realiteit verloren voelde me veel te verantwoordelijk voor als mn kindje 'iets'zou krijgen door mijn toe doen.
    Bij mn tweede zwangerschap totaal geen last van gehad gelukkig!
    Maar nu ben ik heel pril zwanger van ons derde kindje en merk dat ik toch weer dingen in mn hoofd haal waar ik me heel druk om kan maken,terwijl ik verstandelijk wel weet dat t onzin is.pffff zo lastig wil gewoon lekker kunnen genieten en ga dat ook zeker doen!

2. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Geen ervaring mee, maar goed dat je jouw gevoel meteen herkent. Misschien tips van je eerste keer toen je het had naar voren halen? Dat die opnieuw helpen? Sterkte!! Liefs

3. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Lief berichtje!ben ik mee bezig:)X

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Terug gaan naar de psycholoog en weten dat je hormoon huishouding hier grotendeels debet aan is. JIJ doet dus niet verkeerd, je lijf doet dit met je. Maar hulp is wel nodig. Heel veel success!

5. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Helaas herkenbaar, in eerste zwangerschap last gekregen vanwege angst voor listeria en toxoplasmose, werd gek van het poetsen en handen wassen (tot bloedens toe).
    Na m'n zwangerschap werd het helaas nog erger (voelde me idd heel verantwoordelijk ook) en toen bij de ha gekomen en aan de medicijnen en bij.psycholoog terecht gekomen.
    Na een maand of 9 ging het erg goed (waarschijnlijk idd hormonen die weer in balans waren) en ben ik medicatie af gaan bouwen (ook vanwege wens voor 2e kindje).
    Nu weer zwanger en helaas alle klachten weer terug
    Schaam me er enorm voor en wordt soms gek van de angsten en de dwanghandelingen. Ik vrees dat ik met medicijnen beter af ben maar wil dat m'n kindje ook niet aandoen.. Maar merk dat mijn klachten dusdanige vormen aannemen dat ik echt weer naar de Ha terug moet wil ik er niet aan onderdoor gaan (net als m'n relatie overigens...)
    Sterkte, ik weet helaas hoe zwaar het is!

Deel Deze Pagina