Ik heb besloten de borstvoeding af te gaan bouwen en langszaam over te gaan op kunstvoeding. Ik kolfde de afgelopen 2 weken 8 tot 10 keer per dag de voeding af en hij kreeg dit in de fles. Doordat ik het niet trek om en te kolven en te voeden terwijl er hier ook een peuter aandacht vraagt. Heb ik besloten af te gaan bouwen. Ik heb enorm veel bewondering voor vrouwen die fulltime kolven lang volhouden ! Ik kolf nu om de voeding zo`n 110 cc. Dus 4 of 5 keer per dag. Hoe kan ik het beste verder afbouwen ? Steeds korter kolven ? Of toch mijn borsten helemaal leegkolven ?
Niemand die me advies kan geven ? Ik weet zelf niet zo goed waar ik nou goed aan doe. Heb vandaag wel last van stuwing en kolf als ze erg gespannen zijn even de melk af tot de ergste spanning eraf is.
Ja, ik zou idd de stuwing eraf kolven, maar doe het vooral rustig aan! Je zit natuurlijk niet te wachten op een borstonsteking. Lukt het je kleine niet om live uit de borst te drinken? Ik zou fulltime kolven ook heel zwaar vinden hoor.
wat ik doe is het makkelijkste kolfmoment laten vervallen. waarbij ik geen stuwing heb (wat ik al haast niet heb). en zo ga ik steeds verder. ik kolf dan niet full time, maar wel op het werk, en dat vind ik ook echt te lastig en niks voor mij.
Ik zou inderdaad op dezelfde manier te werk gaan als het afbouwen van live voeden. Dus één voeding per paar dagen laten vallen, te beginnen met de voeding die al het minste opleverde.
Ik kolf inmiddels 4,5 maand fulltime en ben ook begonnen met afbouwen. Eerst kolfde ik 5 x per dag, met telkens ongeveer 4 uur ertussen en 's nachts 8 uur ertussen. Nu kolf ik 4 x per dag, ongeveer om de 5 uur en 's nachts nog steeds 8 uur. Voorheen kolfde ik mijn borsten iedere keer leeg en nu probeer ik per keer ongeveer evenveel te kolven als voorheen, daardoor wel wat stuwing. Zodra mijn borsten gewend zijn ga ik naar 3 keer kolven per dag en dan ongeveer 8 uur tussen de kolfbuurten in. Maar ik vind het niet erg om heel rustig aan af te bouwen, dus ik denk dat ik 1 kolfbuurt per 2 weken afbouw. Misschien dat ik op deze manier samen met mijn voorraad in de diepvries toch de 6 maanden nog haal. (dat had ik toen ik 2 weken aan het kolven was nooooooit gedacht)
Nee helaas lukt dat niet. Hij heeft eerst op de kinderafedelin gelegen waar hij voeding met de fles kreeg. Mijn tepels zijn ingetrokken. Dus moest ik al voeden met een tepelhoedje. Maar zo krijgt hij er niet voldoende uit. Had nooit verwacht dat het afbouwen zo lang zou gaan duren. Heb nu flinke last van mijn borsten en tepels. Ze zijn erg gevoelig. Terra ik kolf iedere voeding ongeveer evenveel dus dat gaat helaas niet op. Mamaanna wat goed zeg dat jij het kolven zo lang hebt vol gehouden ! Knap hoor. Ik zou het als hij mijn eerste kind was ook wel langer hebben volgehouden. Maar met 2 kids vind ik het echt teveel.
Ow meid, ik zie dat je toch gaat afbouwen! Jammer zeg, je hebt je best gedaan. Ik hoop dat je het soepel kan laten verlopen, het afbouwen. Is het niet zo dat je om de dag 1 voeding zeg maar kan laten vervallen?
Elmo ja ik vind het ook erg jammer. Maar ik zie het niet zitten om te blijven kolven. Had hem graag aan de borst gehad. Ik las dat het bij jou goed gaat, super hoor ! Ik kolf nu iedere 3 a 4 uur. En sla 2 keer per dag een voeding over. Mijn productie lijkt in mijn linkerborst wat af te nemen maar daar zit aan de zijkant een pijnlijke plek die ik niet weg gemasseerd krijg. Hoop maar dat het geen borstontsteking word.
Nee, goed in de gaten houden hoor! Fulltime kolven is ook een hele opgave als het een tweede kindje is! Het gaat hier inderdaad goed. Moet zeggen dat links wel een "slechte" kant blijft hoor. Tepel is gauw gevoelig tot pijnlijk....maargoed, het gaat!