Weer de vk bellen of niet. Heb nu (met 1 dag tussenpoos) weer bloedverlies. Het is waterdun helderrood en best veel. Begin van de week een echo en daar was een vruchtje met goede hartslag te zien. Advies afwachten...waarschijnlijk ader oid. Maar het blijft dus vandaag vanaf 13 uur maar doorgaan met bloeden. Als het een adertje is moet dat toch aan te stippen zijn zou je denken. Ik weet het echt even niet meer, wordt gek van elke keer dat bloeden. Wat moet ik doen?
Als je je zorgen maakt direct bellen! Daar zijn ze tenslotte voor. Anders zit het je toch niet lekker? Hoop voor je dat het goed zit.
Ze kunnen nu niks voor me doen. Zolang er geen buikpijn is en geen stolsels zijn moet ik uitgaan van ader(s) of iets dergelijks. Ik ga denk ik maandag de huisarts bellen voor een doorverwijzing gyn. Als het een ader is aan de bmm of vagina moeten ze dat toch dicht kunnen stippen?!
direct bellen, dit klinkt namelijk vrij heftig. Ze kunnen misschien niks doen(als het foute boel is), maar dan heb je in elk geval zekerheid.
Heb je al gebeld? Je kunt beter een keer te vaak bellen als te weinig. Ze zijn ervoor, dus ze vinden het echt niet erg als je belt
Ze kunnen wel wat doen en dat is nogmaals met een echo kijken. Dan heb je zekerheid want spanning is ook niet goed.
Gewoon bellen en als je het weer hebt ook gewoon weer bellen, ze kunnen altijd met echoscopie kijken of het goed is! Belachelijk dat je zo afgescheept wordt zeg
Ik vind dat ook belachelijk! Klopt dat ze niks kunnen doen maar deze onzekerheid vind ik onmenselijk. Ik heb van week 6 t/m 9/10 bloedingen gehad.. Meestal bruinig en soms roze, niet rood of veel maar kreeg toen wekelijks een echo of wanneer ik zo angstig was. Was voor mijn VK geen probleem.
Mijn ervaring met bloedverlies in het begin van een zwangerschap is dat de verloskundige/ziekenhuis niets voor je willen doen. Je moet het afwachten en als het bloeden aanhoud gaan ze uit van een miskraam. Hoe belachelijk en hard het ook klinkt, maar zo werkt het in de praktijk wel. Ik kon wel een afspraak maken voor een echo de week erop, om te kijken of er nog een vruchtje te zien was ja of nee. Ik voelde me echt een nummer en niet serieus genomen, maar het gaat helaas wel heel vaak zo. Uiteindelijk was het bij mij inderdaad een miskraam, maar dat hoeft niet te betekenen dat het bij jou ook zo is. Helaas komt bloedverlies ook wel eens voor bij een 'gezonde' zwangerschap, wat voor veel verwarring kan zorgen.
Anders laat je ergens een pretecho doen? Heb ik ook gedaan in het begin van mijn zwangerschap. Ik had rond 6 weken ook regelmatig bloedverlies en bij 8 weken stond de eerste echo pas ingepland. Dat vond ik echt veel te lang duren. Ik mocht van de vk wel naar de gyn voor een echo, maar dan moet je naar de spoedpoli en kun je daar een hele dag zitten wachten als je pech hebt (heb het namelijk eerder meegemaakt toen het wel mis was) en dan kon ik daar pas op een maandag terecht terwijl het toen vrijdag of zaterdag was geloof ik. Hier in de buurt kon ik bij een pretecho bureau al vanaf 5w4d terecht en ook in de avonden en weekenden en was maar 35 euro. Dat hebben wij toen gedaan. Godzijdank een kloppend hartje! En ze kon ook zien waar het bloed vandaan kwam op de echo, gewoon een adertje. Was een hele geruststelling. Het bloeden heeft nog aangehouden tot een week of 8. Ben nu 24 weken en alles gaat nu goed (afkloppen). Hoop dat het voor jou ook goed afloopt!!
Meteen bellen. Hier zijn ze voor. Ook fijner voor jezelf. Waarschijnlijk is er niks aan de hand maar je weet het nooit.
Heel herkenbaar, ik had dit ook en kreeg ook steeds het bericht; we kunnen niks voor je doen, het is een bloedvat... Vervelend he, maar misschien als je nog een echo krijgt? Dan ben je wat gerustgesteld!
Ik heb nog een keer gebeld want het blijft maar gaan. Vk vond het nu toch wel echt klinken als een miskraam. Ik ben bang dat de hoeveelheid bloed dat nu ook wel bevestigd. Zo raar. 5 dagen geleden een goede echo en blij. En vandaag bedroefd want het bloeden stopt maar niet. Hoop echt dat het snel één van beide kanten op gaat...
Ik heb weken bloedverlies gehad... op de echo was de oorzaak gevonden en de kleine is lekker beweeglijk. Ik zou nog steeds een echo willen. Is het weg dan kun je dit gaan verwerken, maar misschien is er een andere oorzaak. Een hematoom of kleine holte met oud bloed in de baarmoeder. Dit was bij mij de oorzaak. Begon bij mij in week 5. Pas twee weken terug werd het bloeden minder en nu alleen nog bruin verlies. Het blijft 50/50 en ik had er ook een hard hoofd in...maar er is altijd op mijn verzoek een echo gemaakt. Ik zou toch aandringen. Al is het maar om je vermoeden te bevestigen.
MI87 wat goed! Gefeliciteerd! Had jij ook veel helderrood bloed? Ik heb nog een sprankje hoop maar omdat het maar blijft druppeldn op de wc denk ik steeds dit kan niet goed zijn. Op de echo dinsdag kon ze geen oorzaak in de baarmoeder zien voor het bloeden. De vk zei dat ik altijd mocht bellen naar het spoednummer en dat als ik echt een echo wilde dat dat kon, maar dat dat medisch geen indicatie kon geven. Stel het is nog intact dan kan het alsnog misgaan. Ik wordt zo gek van die onzekerheid...
Ik heb zelf deze zwangerschap meerdere keren bloedverlies gehad. Waarvan 1x heel heftig met urenlang veel bloed en zelfs hele grote stolsels. (Was toen 6 weken ong.) Daarna nog weken roze en bruinverlies ...De gyn zei aan de tel toen ook hou er maar rekening mee dat het een miskraam is, dacht zelf ook echt dat het over was ...Een week later op de echo, gewoon een goed kloppend hartje niks aan de hand. In de weken erna nog wel eens bloedverlies gehad...er is nooit een oorzaak gevonden.
Ja, ze zou op zijn minst een echo kunnen maken. Wat ik raar vind is dat men altijd roept, zolang je geen buikpijn heb... Ken veel verhalen waarin bloes niets betekende zonder en met krampen maar bij mij was zonder krampen en straaltjes rood bloed wel foute boel. Termijn was wek stuk minder ver. Duim voor je dat je bij de gevallen sit waar bij t niks betekende