Hallo allemaal, Ik ben nu 33 weken zwanger van onze 3de spruit. Nu was ik benieuwd wanneer hij zich zou aanmelden. Onze zoon (eerste kind) kwam 9 dagen te laat en het was ook nog eens een aardig zware bevalling. Onze dochter (tweede kind) 2 dagen te laat (in mijn ogen optijd). En zij kwam nog eens snel ook. In de middag was ze er al en in de avond was ik al weer thuis. Maar wanneer komt onze 3de? En wat voor een bevalling gaat dat worden? Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nu erg veel last van mijn lichaam heb. Bekken pijn, snel last van mijn onderrug. Ziekenhuis in en uit voor een ctg scan, omdat de gyn en verloskundige vinden dat onze kleine aan de kleine kant is. Nu waren onze zoon (2985 gr) en dochter (3150 gr) ook niet echte dikkertjes. Maar zolang alles functioneert en ze zijn gezond maak ik me niet al te veel zorgen. Dus ik weet ook niet of deze situatie mee gaat spelen met de bevalling. Graag wil ik jullie verhalen/ervaringen lezen. Dank je. Groetjes, Wendy
alle 3 wouden bij mij niet de eerste 10 dagen over tijd wer ingeleid. de anderen doordat de groei afnam en vruchtwater 2 a 3 dagen voor de uitgerekende datum ingeleid. volgens mij kan alles te vroeg te laat maakt niet uit als je meerder kindjes heb. zolang de controles op het einde goed zitten
1e was 2 dagen vroeger, bevalling van 13 uur. 2e was 4 dagen vroeger, bevalling van 7 uur. 3e was twee weken te laat, maar de kortste en fijnste bevalling die ik me kon wensen van 4 uurtjes! Succes ermee!
Ik ben een derde kind. Mijn oudste zus werd 10 overtijd geboren. (thuisbevalling van 9/10 uur) Mijn andere zus 5 dagen overtijd. (thuisbevalling van 3 uur) Verloskundige was te laat, mijn vader heeft mijn zus opgevangen. En ik werd precies op de uitgerekende datum geboren. (thuisbevalling van 3 uur) Verloskundige was bijna te laat, ik was al halverwege.
1e, 40+6, uurtje of 3 a 4 geduurd. 2e, 40+1, 51 minuten vanaf breken vliezen (was begin bevalling) 3e, 40+2, niet het gevoel aan het bevallen te zijn, 21:45 6 cm, 21:51 geboren.
Eerste met 36 weken Tweede met 36 weken Derde met 37 weken. En dan ben ik bij de derde nog ingeleid ook !! De gyn had zeer goede hoop dat ik met 36 weken weer zou gaan bevallen, echter dacht onze dochter Daar anders over, Hoeveel langer ze anders was blijven zitten weet ik natuurlijk niet
Eerste 41+5 bevalling 4 uur (vanaf allereerste wee tot baby op de buik) Tweede 41 weken bevalling 1 uur 50 min Derde 41+1 bevalling 55 min Dus 3x ingeleid vanwege olifanten dracht
Nr 1 spontaan bij 41+3 wkn in dikke 4 uur (20 min persen) Nr 2 spontaan bij 41+5 wkn in dikke 2 uur (3-4 min zuchten ipv persen) Nr 3 spontaan bij 41+0 wkn officieel in 8 uur, maar voor mijn gevoel in 45 min, dat was namelijk de tijd die ik nodig had om van 3 cm naar geboorte te komen (2 minuten zuchten ipv persen) . Het had specifieke reden waarom die eerste 3 cm ontsluiting zo langzaam gingen (gebroken vliezen bij niet ingedaald kindje en daarom verplicht platte bedrust). Veel succes!
Dank jullie wel voor jullie ervaringen. Ik ben er benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Het is niets anders dan afwachten. Maar houd het ook wel weer leuk. Een kleine komt toch wanneer hij/zij dat wilt, soms met een beetje hulp 😊
1e ingeleid met 40+4 ( begonnen met breken van vliezen en heeft 7 uur geduurd ) 2e spontaan met 40+3 ( begonnen met weeën en duurde 5,5 uur) We zullen binnenkort weten wat nr3 gaat doen.