Pijnlijke IUI behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope76, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden, ik heb een vraagje...
    wie heeft er nog meer een pijnlijke ervaring met IUI behandelingen gehad ? We zijn nu bezig met onze 2e IUI behandeling, en allebei de keren waren erg pijnlijk.Na de tijd ook lang veel bloedverlies. Dit kwam omdat de Gyn. een haakje moest plaatsen aan mijn baarmoedermond om er met het slangetje door te komen. Nu afgelopen week de 2e IUI gehad, en weer erg pijnlijk ! Nu zei een andere Gyn. dat het zo pijnlijk was voor mij omdat de baarmoedermond vernauwd is. Nu willen ze volgende keer de baarmoedermond oprekken voor de IUI behandeling, zodat het allemaal met de daadwerkelijke IUI minder pijnlijk moet zijn voor mij. Het oprekken is wel pijnlijk, dus ik maak me er nu al zorgen over.

Wie heet dit ook meegemaakt, en wat hebben jullie eraan gedaan om het allemaal minder pijnlijk te maken.
    Heel graag lees ik jullie reacties.

Liefs Hope76

2. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik heb er voor de rest geen ervaring mee met het feit een te nauw baarmoeder mond te hebben. Wel heb ik dat mijn baarmoeder heel hoog lig er de gyn er ook moeilijk bij kan. Wat ook veel pijn doet als hij de eendebek er in doet en loop te zoeken. Eerste keren bij onderzoeken enzo heb ik best veel pijn gehad en ook bloedingen, maar dat komt omdat ik schrok van de pijn en daardoor heel gespannen zat. Nu bij de eerste iui heb ik het gelukkig niet zo erg gehad omdat de gyn ook niet meer moest zoeken en ik ook weet wat we te wachten stond. Ik zou proberen te ontspannen en de gyn zijn werk laten doen. Misschien kan je voorleggen om iets pijn stillends te krijgen? voor het oprekken

groetjes lilmomo

3. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he Hope,

Mijn baarmoeder ligt hoog en gekanteld, het was ook altijd een pijnlijke zoekactie. Ik zou inderdaad vragen of je iets pijnstillends kunt krijgen. Heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger.
    Ik duim voor je!!

Liefs Maaike

4. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    @Hope, de gyn adviseerde mij om te hoesten terwijl ze de kogeltang plaatsten... dat hielp niet echt. De iui met die tang deed gewoon onwijs pijn en ik heb daarna 4 a 5 dagen gebloed... enige echt positieve was dat ik van die rotbehandeling zwanger ben geraakt. Dat was denk ik het beste medicijn.... Hoop dat je snel hetzelfde meemaakt!

5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Bij de 1e behandeling voelde ik helemaal niks, het stelde niks voor.
    De 2e behandeling was echt geen pretje, het inbrengen en eruit halen van die spreider, deed echt pijn. En het begon ook gelijk te bloeden. Nu denk ik zelf dat het komt omdat we net te laat waren en dat ik mijn ei al gehad had en daardoor nogal droog was. De 1e keer had ik veel slijm en de 2e keer was ik superdroog.. Met veel slijm glijdt die spreider nogal makkelijk naar binnen..

6. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    @Caecilia: Ik mag morgenvroeg voor de 3e iui, inmiddels heeft de gyn de baarmoedermond iets opgerekt, dus nu maar hopen dat dit de laatste keer is, en dat het nu eens gewoon RAAK is...

@Joreintje: Inderdaad die spreider is geen pretje, maar goed nu voor de tijd voldoende pijnstillers slikken...hopen dat dat werkt.

7. Loe

Loe Niet meer actief

Hope mag ik aan jou vragen hof het erg pijn deed dat oprekken? Ook ik schijn een vernauwde baarmoederhals/mond te hebben. Na mijn missed abortion ben ik niet ongesteld geworden, wel buikpijn af en toe en ze vermoeden dat de baarmoederhals/mond (weet niet meer wat het nou was) vernauwd is. Volgende donderdag gaat ze oprekken. Ben best bang ervoor, ik moest wel zelf wat pijnstilling innemen van te voren.

Kun je me jouw ervaring vertellen?

Deel Deze Pagina