Hoi meiden, ik geef nu 19 mnd borstvoeding nooit verwacht dat we het zolang zouden volhouden na vel tegenslag en nog. Ik hoop vol te houden tot ons manneke 2 jr wordt maar voor mijn gevoel is het dan echt tijd om te stoppen, ik wil graag weer een beetje mn lijf terug en even rust van de moeite om de productie op peil te houden (door eigen hormoonellende) Ons manneke zit aan de domperidon en de nexium na hele strijd sinds zn geboorte gaan ze aankomende tijd eindelijk onderzoeken wat er met zn maagje aan de hand is, voor mij des te meer reden om dit nog vol te houden omdat het het enige is wat hij goed binnen houd. Nu is mijn vraag hij drinkt nog zeker 3x per dag, vaak nog 4 keer en zo nu en dan 1x snachts. voor ik naar bed ga kolf ik. omdat mn productie keihard achter uit kan hollen. nu is mijn vraag wanneer is het nu slim om af te gaan bouwen? en hoe?
Wow respect dat jij zolang gevoed hebt! Ik heb helaas geen tips voor het afbouwen. Weet dat ook niet zo goed bij een twee jarige. Maar erg knap dat jij het zolang gedaan hebt! Echt om trots op te zijn!
Als je nog door wilt gaan tot 2 jaar zou ik nog niet aan afbouwen gaan denken hoor. Mijn dochtertje is gestopt met 26 maanden, maar toen was ik zwanger en heb ik helemaal niet hoeven afbouwen. Je zegt dat je moeite hebt je productie op gang te houden, dan denk ik dat wanneer je straks wilt gaan afbouwen steeds een keer een voeding minder geeft je vanzelf minder melk krijgt.
Wat super dat je al 19 maanden voedt! Ik heb geen tips voor je, maar wilde toch even iets zeggen, haha!
thnx meiden borstvoeding is t meest natuurlijk maar absoluut niet vanzelfsprekend @suus...thnx! okay, ik heb geen idee hoe t 'normaal' gaat met afbouwen bij ons dochtertje lukte het niet met de bv nu heb ik ook een flinke voorraad in de vriezer wat hij nog op kan drinken als ik gestopt ben krijgt ie toch langer dan die 2 jr
Super trots mag je zijn dat je zolang al voed! en ik zou zeker nog niet gaan afbouwen als je nog een een half jaartje wilt voeden. Hier is het bij 18 mnd gestopt, maar dit kwam door zwangerschap.. weet dus niet hoe makkelijk dit anders gaat, maar hier ging het snel bergafwaarts met het minderen van de voedingen. Geniet er nog maar even van! en die voorraad in de vriezer is alleen maar lekker Kan hij nog even blijven genieten. Ik ga straks weer opnieuw beginnen