Zwangerschap en eigen paarden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Puk2015, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Lieve meiden,

Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben. De 3de zwangerschap, want de eerst 2 zijn beide geëindigt in een missed abortion met 5 en 8 weken. Hopelijk mag dit beter aflopen.

Nu heb ik zelf 2 paarden, deze verzorg en train ik met veel liefde. Alleen ik merk na het schoonmaken van de beide stallen en de paddock, dat ik een beurs gevoel krijg onderin.

Zijn er hier meer meiden met paarden? Hoe lossen jullie dit op? Ik doe het nu allemaal wat rustiger, maar vind het enorm moeilijk. Ik ben nogal een bezige bij en vind dat stil zitten/liggen niks, maar doe het wel.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

2. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Hier ook 1tje met paarden,wij hebben er 4 en ik ga vandaag voor de 2e keer in een maand tijd weer mee om ze buiten te zetten.
    Gelukkig doet mn vriend ze voor mij,maar weet niet of jij een optie daar voor hebt?
    Als je het gevoel hebt dat mesten te zwaar word zou ik het niet meer doen. Miss een bijrijdster/verzorgster voor de komende tijd?

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Vraag inderdaad een bijrijder. Heeft mijn instructrice ook tijdens haar zwangerschap gedaan. En maar goed ook, want ze heeft een keizersnee gehad, dus kon een tijdje niet rijden. Bovendien kun je, doordat je nu nog zelf veel kunt, bekijken of je met de bijrijder op 1lijn zit en eventueel nog iemand anders zoeken als het niet goed uitpakt. Het wordt je eerste kindje? Dan zul je het vast ook fijn vinden om na de zwangerschap iemand te hebben die bijspringt. Je wilt ook tijd hebben om van je kindje te genieten.

4. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Een bijrijder zoeken is niet nodig. Het is puur het mesten wat wat problemen oplevert. De rest gaat prima. Mijn vader gaat straks mijn stallen doen, als het zover komt, maar tot die tijd wil ik het graag zelf blijven doen.

Het rijden en trainen gaat prima. Als dat niet meer lukt, krijgen ze vakantie. Ben absoluut niet van plan om hele dagen thuis te gaan zitten.

Het was meer de vraag hoe jullie dit oplosten, aangezien ik nog meer kort zwanger ben.

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    In dat geval vooral luisteren naar je lichaam. Misschien de werkzaamheden verdelen met je vader? Hoe vervelend ook, je lichaam is de hele dag keihard aan het werk, dus het is helemaal niet raar om een stapje terug te doen. Alhoewel het eraan toegeven best lastig is natuurlijk. Succes!

6. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik heb 1 paard en ik doe alles gewoon nog zelf. Rijden, mesten buiten zetten. Alles gaat wel wat langzamer maar het gaat nog prima. Maar je moet goed luisteren naar je eigen lichaam! Als jouw lichaam aangeeft dat het te zwaar is moet je het ook niet doen...

Succes ermee!

7. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    hier ook 2 eigen paarden en ik betaal een jong (17) stalgenootje die geen bijbaantje kon vinden 40 euro per maand en dan mest ze voor me. Ivm bekkeninstabiliteit kan ik dat niet meer zelf

8. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Luister goed naar je eigen lichaam. Dat beurse gevoel is niet voor niks.
    Is heel lastig hoor maar probeer daar echt aan te denken.

Mijne staal gelukkig in volpension dus alles word gedaan. Rijden doe ik nog zoveel als ik kan/wil. Ga ook nog op wedstrijd zolang het kan.
    Paarden van anderen doe ik alleen nog als ik ze ken en vertrouw. Zadelmak maken en trainingspaardjes heb ik even aan de kant gezet.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb ook een eigen paard. Tijdens de zwangerschap van ons vlinder mannetje had ik al vanaf 10 weken veel buikpijn. Dus ben toen gestopt met mesten en rijden. Manlief deed z'n stal en ik werkte hem vanaf de grond. Longeren ging prima, als je paard hier goed in getraind is kan je aan de longe of dubbele lijnen een complete training doen. Uiteindelijk lag ik vanaf 17 weken plat, toen hebben stalgenoten en mijn instructeur ( tegen betaling) het overgenomen. Ik kon het zelf pas 5-6 weken na de bevalling weer oppakken.

Deel Deze Pagina