Pijnlijke knobbel ERGER !?!?!?!?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Selcan, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Een paar dagen geleden opende ik deze topic; http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/612903-pijnlijke-knobbel.html

Het probleem werd minder maar vanavond is daar verandering in gekomen... Die kleine pijnlijke knobbel is in een klein uurtje begin van deze avond veranderd in een enorme joekel... Het heeft niets meer te maken met een klein knobbeltje, die knobbel zat rechts onderin mijn linker borst.

Nu is heel mijn linker borst knoert hard, met name links boven onder mijn oksel zit een steenharde plek zo groot als een vuist... Heel mijn borst is voor de rest ook hard maar op die plek lijkt er wel een kei verstopt... Het rare is, dit is vlak na de voeding gebeurt, me borst was leeg gedronken en ineens begon ik die kei te voelen. Ik zit nu al een uur met de kolf je zou denken dat het stuwing is en dat het weg te kolven is maar er komt niets uit !

Ik ga morgen ochtend direct de huisarts bellen daar twijfel ik niet meer aan. Maar ik vraag me af of iemand dit herkent? Wat kan ik voor nu doen? Het is knoerthard en ik krijg er geen melk uit...

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Euh als het kan zou ik toch nog langs de HAP gaan.
    Stel dat je met een abces zit...
    Ik denk dat je er nu echt even naar moet laten kijken!
    ��

3. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik probeer het deze nacht nog even vol te houden in de ochtend ga ik zeker de huisarts bellen !

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Kan je anders je kindje even laten drinken? Das altijd effectiever dan de kolf..
    Voorzichtig hoor, heb zelf een abces gehad bij de oudste en dat is NIET leuk ��

5. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL

Hij slaapt nu. Normaal krijg ik er met de kolf wel wat uit ookal is die leeg gedronken, nu krijg ik er gewoon bijna niets uit ondanks die keiharde plekken...
    Begon het bij jou ook ineens? Nja "ineens" ik heb al een paardagen last van een kleiner knobbeltje op een totaal andere plek... Ik begin nu wel een beetje bang te worden het is knoert hard

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik denk en verstopte melkklier. Even lekker heet douchen en flink masseren. Hopelijk kun je het weg masseren.
    Ik heb 3 borstontsteking gehad en die doen zeer en je krijgt koorts. Na het douchen Nog eens kolven of voeden, evt liggend om misschien op die manier er toch wat uit te krijgen.

7. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Kan een verstopte melkklier zo groot als een vuist zijn? Ik krijg het niet weg gemasseerd het is zo enorm hard 😥

8. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    hoe is het nu?

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Ik ben ook benieuwd!

10. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Die bobbel is na de nachtvoeding helemaal verdwenen, toch heb ik voor de zekerheid in de ochtend de huisarts gebeld en verteld wat er is gebeurt. Die zei dat het waarschijnlijk een verstopt melkkanaaltje is geweest aangezien er nu niets meer zit. Ik moest het in de gate houden en mocht het terug komen dan moest ik langs komen...

Wat nu dus het geval is, ik zit nu in de wachtkamer want gisteren avond is weer precies het zelfde gebeurt maar in mijn andere borst en op een andere plek! Een enorme kei weer ongeveer 10cm omtrek maar dit keer gaat het niet weg, heb me borst zo vaak leeg laten drinken, zelfs eerst gekolft tot er niets meer kwam en daarna nog eens me zoontje proberen die bobbel weg te laten halen maar niets helpt, de rest van me borst is superleeg maar die bobbel is enorm en heel erg voelbaar ! Kan me arm amper bewegen liggen was al helemaal een hel vannacht !

Ik hoop dat ze me kan helpen 😥

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Jeetje joh, dat loopt niet helemaal lekker op deze manier! Heel naar..��
    Wellicht een idee om toch even met een LK te overleggen?
    Hopelijk kan de HA wat voor je betekenen!��

12. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Update:

Het is weeer een borstontsteking ! Heb een antibiotica kuur gekregen voor een week, ik hoop dat het daarna voorbij is en noooit meer terug komt ! Begin het zo een beetje beu te raken, ik geniet zo van elk moment dat hij bij mij ligt, maar de pijn maakt het echt vermoeiend 😥

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Heb je enig idee waardoor je er nu weer een te pakken hebt? ��

14. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL

Geen idee ! Ik probeer me ook te bedenken wat er verkeerd gaat. Dit is toevallig de zelfde borst waar ik eerder een ontsteking aan had, en in het begin ging het al niet lekker met deze borst. Denk dat het een hele hele gevoelige kant is !

Jij enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Hij drinkt bij iedere voeding beide borsten leeg, geen idee wat het kan zijn. Houding ook niet want ik voed iederekeer in verschillende posities.

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Geen idee of het je kan helpen hoor, maar nee heb je:

Onze kraamverzorgster gaf me destijds de tip mee om mijn borsten altijd goed warm in te pakken. Zéker als het buiten koud is. Doe bijvoorbeeld een opgevouwen hydrofielluier op borsthoogte in je jas. Want kou kan een borstontsteking bevorderen, en als je er al gevoelig voor bent is het belangrijk om daar goed op te letten. Een beetje tocht kan dan al teveel zijn.

Hoop dat je er gauw weer vanaf bent, sterkte!

16. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat is een handige tip dankje ! Het kan zijn dat het door de kou komt ja, eergistere zijn we lopend met de kinderwagen naar familie gegaan, het was al koud en op de terug weg was het aan het regenen en hadden we het behoorlijk koud. En eenmaal thuis is binnen een paar uur die bobbel/ontsteking opgekomen...

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat naar zeg dat je steeds zo'n last
    hebt.
    Heb je al eens een lk mee laten kijken?

18. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    misschien kun je preventief lecithine slikken? beginnen met een weekje 3xdaags 1 capsule en daarna eventueel afbouwen naar 1-2xdaags 1 capsule. dan klontert je melk minder en raken de kanaaltjes ook minder snel verstopt.. verder natuurlijk ook nog steeds veel blijven aanleggen, masseren, voor de voeding warme compressen erop etc..

(ik deed dit tijdens de borstvoeding van mijn eerste wel een maand of 4, als ik stopte meteen weer verstopte melkkanaaltjes..)

19. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    De tip van lecithine is een goede!!
    Ik had in het begin ook vaak knobbeltjes/ verstoppingen.. Nu slik ik al een aantal maanden lecithine en geen last meer! Melk is wat dunner en stroomt beter! Daardoor veel minder kans op verstoppingen.. Succes!

20. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de tip dames !

Ik ben ook vanplan om deze week een lk te bellen, vind het vreemd dat het nu weer raak is en daarnaast nog een paar andere vragen.

Waar kan ik lecithine krijgen? Misschien is het handig om eens te proberen.

Deel Deze Pagina