Hoi dames, bij mij vermoeden ze galstenen, morgen moet een echo uitsluitsel geven.. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? Hadden jullie ook bij sommige maaltijden wel pijn en sommige maaltijden niet?
Ik heb er ervaring mee en kreeg het al met 17 weken bij de eerste alleen op echo,s was nooit wat te zien. Pas 3 weken na de bevalling werd ik met spoed opgenomen omdat me galblaas aan het onsteken was. Ik was echt doodziek en had aanvallen ban 14/23 echt een hel dus. Ik werd van alles op een gegeven moment ziek maar als ik bv vet at dan was het helemaal feest. Ik zou als ik jouw was op een vetvrij dieet gaan en kruiden,koffie en chocolade ook niet meer eten. gelukkig ben je bijna op het einde van je zwangerschap en ik hoop dat je het effe uit kunt zingen want een operatie is ook geen pretje! Ik ga je niet mijn horror verhalen vertellen over mijn operatie want ik ben een uitzondering maar 3 vriendinnen hebbben na hun operatie nooit geen last gehad meer. Sterkte want galaanvallen zijn erger als weeen pfffff
Ik wil je alvast even succes toewensen vanmiddag. Ikzelf heb ook galstenen gehad bij mijn 2e zwangerschap. Mijn galblaas bleek ook chronisch ontstoken. Door sterk verhoogde leverwaardes ben ik toen een week opgenomen geweest in het ziekenhuis, maar opereren was te risicovol ivm de zwangerschap. Na de bevalling ben ik geopereerd en heb daarna nooit meer pijn gehad, wel nog steeds vaak last van diarree, maar dat is beter te verdragen dan de pijnen! Ik had idd ook het meeste last met wat vettere voedingsmiddelen/kruiden. Groetjes, Emma
Ja, eind augustus in mijn galblaas verwijderd. 2 weken na de bevalling kreeg ik ineens pijn, na 10 minuten zakte het weg, 2 dagen weer, wist niet waar het moest zoeken. HAP is geweest en kreeg diclofenac zetpillen, toen naar mijn eigen huisarts, volgende naar ziekenhuis voor echo. idd galstenen. In tussen had ik weer een aanval. TOen ging even na denken wat ik had gegeten, kwam ongeveer 3 uur nadat ik gegeten had: Ei. Oke dus geen ei meer. Ging lang goed, kreeg bericht dat ik pas in november bij de chirurg kon komen, voor verdere plan. (eerste aanval begin juni) Eind juli kreeg in het weekend, de beide nachten aanvallen, verschrikkelijk, diclofenac zetpillen hielp niet, reageerde ik niet op. Dus HAP weer geweest met morfinespuit, beide nachten. Dat was de druppel. ben op jacht gegaan naar een ander ziekenhuis en zelfde week kon ik terecht voor chirurg en 3 weken later, geopereerd. Intussen had ik nog 1 keer weer een morfine spuit gehad. Niet leuk met een baby. Op maandag ging ik heen en dinsdag was ik weer thuis. Lekke rrustig aan gedaan en vrijdags deed ik alles weer. Kan nog niet alles eten. is niet dat ik pijn krijg, kan niet, maar me darmen moeten erg wennen zonder galblaas. Dus krijg met sommige producten diarree.: pittig eten, ei, ui, zuivel. Ik ben blij dat ik zelf actie heb ondernomen, Ik zou pas in januari 2012 geholpen worden, dan had ik meer hulp nodig gehad met onze zoon. Hij is dan rond de 8 maanden. Je mag niet tillen dus ik had niks kunnen doen. Nu wel. Ook kon ik op bed gaan en hem meenemen, want hij was nog maar 3 maanden, dus hij kon lekker bij me liggen. Ik had het met ei, chocolade, pinda's. Maar soms ook als ik gewoon aardappels had gegeten, op den duur at ik alleen maar brood. Dat was safe. Succes en operatie valt echt mee, ik zag er behoorlijk tegen op, maar ik ben blij dat de galblaas er uit is. spikkeltje Ps enhuh, geef mij maar 20 keer een bevalling dan een zo'n aanval.
@ninja, bedankt voor het vooruitzicht ! Ik heb heeel vaak koliek aanvallen gehad en weet hoe pijn lijk t is, maar als jij zegt dat weëen minder pijnlijk zijn. Kijk ik ernaar uit.hihi Vorig jaar hebben ze bij mij na al die aanvallen mijn galblaas verwijdert, een opluchting. Heel veel sterkte !
Hier ook galstenen in mijn vorige zwangerschap. Ben ook vrij snel na de bevalling geopereerd omdat het niet uit te houden was.. mijn leverwaarden waren al verhoogd. (en indd ook een aantal keer midden in de nacht naar ha post met de baby in de maxi cosi, wat een drame) Ik beval ook veel liever dan dat ik die kolieken moet hebben.. echt wat doet dat pijn die kolieken. Dan toch liever weeen! Ben ook superblij dat ie eruit is.. die pijn hoop ik nooit weer te voelen! Ik moest trouwens 5 dagen blijven. De operatie viel mee maar ze hebben me teveel narcose gegeven waardoor ik met een klap in mijn gezicht bij ben gebracht en ontzettend ziek ben geweest van de narcose. (en pijn in mijn schouder doordat ze je buik met lucht opblazen en het lucht naar boven stijgt)Veel overgeven en kon niet wakker blijven. Daarna kwamen mijn darmen etc niet goed op gang vandaar dat ik al met al 5 dagen moest blijven. Sterkte en succes!
Hey senna, dat herken ik, bij mij wilde mijn blaas niet meer, kreeg zelfs een cateter omdat mijn 'verlamde' spieren niet meer wilde. En door vochttoediening van infuus lief mijn blaas over, gellukig gaf catether verlichting, wamt alles drukte oo mijn wonden. Sterkte !
Ik lag de eerste keer 10 dagen in het zh gelukkig wel op de kraamafdeling omdat ik sem net had. Maar na de operatie ook 5 dagen idd. de operatie viel wel mee maar ik bleef me slecht voelen. Dat kwam omdat er dus nog galstenen in de galwegen zaten terwijl ik voor de operatie nog een ERCP had gehad. Dus ik lag weer 5 dagen in het zh toen me verlof voorbij was voelde ik me iets beter. Ik heb trouwens vorige weer weer 2 dagen in het zh gelegen omdat ze dachten dat ik weer galstenen had pffff dat was gelukkig niet zo maar ik heb weer van die kolieken erg heftig.. de week daarvoor al met de ambulance naar het zh gebracht. Ik ben jaloers op jullie haha dat jullie er nooit last van hebben nu. Ik ben echt z,n pechvogel.
Hoi meiden, Bij mij is afgelopen december ook mijn galblaas verwijderd - wat een opluchting! Ik had nog niet zo heel lang last van de echte pijnkolieken, godzijdank, maar genoeg om er helemaal gek van te worden. Het zit aan mijn moeders kant in de familie, dus hebben ze de galblaas gelijk verwijderd ondanks dat ik volgens de arts hiervoor te jong was, bijna nooit vet eten eet en ook lichamelijk niet in de standaard groep (31 jaar en 57kg) viel. Zo zie je maar dat je niet in een standaard hokje te proppen valt, iedereen kan het krijgen! Aangezien wij toen bezig waren om zwanger te raken ben ik gelijk op de wachtlijst gezet en tata 1 week later kreeg ik al een oproep. Ik zou er nu niet aan moeten denken om tijdens m'n zwangerschap van die kolieken te moeten krijgen, vreselijk! Ik heb sindsdien trouwens nergens meer last van gehad en kan alles eten, dus voor mij heeft het goed uitgepakt. Succes voor iedereen die deze weg nog te gaan heeft!
Als je ze hebt wens ik je sterkte toe ik heb ze een aantal jaar geleden gehad en ik kan je zeggen bevallen is nog fijner dan zo'n aanval. En ook die bewegingsdrang oohh ohh ohh het eten van koolsoorten, vet eten en eieren kunnen een aanval veroorzaken als je het nou hebt schrijf dan even op wat je gegeten heb dan weet je dat je daarop kan reageren. Als je geopereerd word krijg je meestal een kijkoperatie en mag je na 1 dag weer naar huis toe....mij is het erg meegevallen.
De dokter zei hier dat het waarsch door de zwangerschap kwam, schijnt vaker voor te komen bij zwangere vrouwen terwijl je verder niet in de standaard groep valt die dit krijgt. Had voor de zwangerschap ook nooit klachten eigenlijk! Piri, dat klinkt ook niet lekker met die blaas.. Zo zie je maar dat dat niet voor iedereen telt dat je binnen 1 dag thuis bent..
Hier in november 2007 dat vervelende ding weggehaald ik heb liever weeen dan nog 1 keer zo'n aanval verschrikkelijk! Operatie wil me voor 200% mee alleen de napijn van dat lucht wat ze in je spuiten was minder. Ook ik kan alles weer eten en drinken wel af en toe nog steeds diaree als ik iets vets gegeten heb. Ik hoop voor je dat je zo snel mogelijk wordt geholpen!
Hier is ie er in 2003 uitgehaald de eerste aanval kreeg ik ook aan het einde van de 1e zwangerschap, ik riep na de bevalling ook liever 10 bevallingen dan 1 zo'n rot aanval..... de operatie is me 100% meegevallen, de volgende dag mocht ik weer naar huis, de na pijn vond ik wel iets minder,maar daar kreeg ik pijnstilling voor, succes!
Ik heb op dit moment ook galstenen met veel aanvallen. Daarom word ik komende week ook ingeleid. Ik kreeg de aanvallen met 26 weken, voornamelijk na vet eten. Toen is het weken goed gegaan en bij 32 weken weer mis. Nu kan ik na he eten van fruit al last krijgen. Ik zou vooral kleine beetjes eten, nooit tot je helemaal propvol zit. Na hoeveel weken na de bevalling zijn jullie geopereerd?
Bedankt voor al jullie reacties! Uit de echo kwam dat ik inderdaad galstenen heb! Mocht weer naar huis zo lang ik pijnvrij bleef, dus ik let nu goed op met eten.. Komende week of die week daarna heb ik een gesprek met de internist over hoe verder.. Denk dat ik na de bevalling op een wachtlijst voor een operatie kom.. Bij pijn wordt ik weer opgenomen en mogelijk ingeleid.. Lichte geruststellende gedachte is dat velen van jullie zeggen dat die koliekpijn erger was dan weeên..
weet je bij weeen weet je waar je het voor doet. En weet je dat er een einde aan komt. maar die koliekpijnen pffffff echt niet normaal wat een pijn.(net nog een aanval gehad in de auto naar huis pfff)