Ik ben op zoek naar iemand die me gerust kan stellen. Ik ben 18 wk zwanger, en heb al vanaf week 13 last van harde buiken. Hierdoor ben ik halve dagen gaan werken. Sinds woensdag zit ik echter helemaal thuis omdat ik harde buiken had die pijnlijk waren, en om de paar minuten kwamen. Vannacht was het weer raak, en waar het woensdag weg zakte is het nu nog steeds aanwezig. De pijn voelt als menstruatie kramp, m'n buik schiet echt in de kramp. Vannacht zelfs de vk gebeld hiervoor. Zij maakt zich niet zo veel zorgen dat het mis gaat, maar denkt dat ik een hyper gevoelige bm heb. Mocht het wel misgaan is er ook niks aan te doen blijkbaar.... Zijn er dames die dit ook hebben gehad, en waarbij het kindje nog veilig op z'n plek zit?? Ik heb gister nog een echo gehad, en uk was druk genoeg, schopte me nog steeds lekker in elkaar van binnen.
Hebben zo al bij jou gecontroleerd of je geen blaasontsteking hebt? Hier ook al heel vroeg in de zwangerschap gerommel. Ook ik had een blaasontsteking, en kreeg daar alleen maar harde buiken van. Ik dacht dit is echt niet goed, maar ik wist niet dat harde buiken ook symptomen kunnen zijn van een blaasontsteking. Verder is mijn bm ook heel gevoelig en ben ik al 4 keer opgenomen geweest daarvoor, iedere keer voor de zekerheid. Mijn eerste dochter is met 35.6 spontaan geboren, dus houden ze er rekening mee dat het eerder kan komen. Mijn eerste opname was met 27 weken en nu ben ik 34 weken. Het zegt allemaal niet zo veel. Als ik jou was zou ik mezelf even laten controleren op een blaasontsteking. Kun je ook gewoon bij de huisarts laten doen.
Dat is meerdere malen gecheckt de afgelopen weken, ook op kweek gezet. Komt niks uit.... Dus dat is het niet.
Waarschijnlijk zul je dan rustig aan moeten doen, en wanneer je het niet vertrouwd moet je opbellen. Heel veel kunnen ze nog niet doen met deze termijn van de zwangerschap. Succes in ieder geval!
ik heb hetzelfde en moet totale rust nemen.ze hebben wel alles héél goed nagekeken en het ligt echt aan de drukke baby,die een groeispurtje doet én het snel en hard uitrekken van de baarmoeder,dit alles in combinatie met darmen die fel reageren op de kleinere ruimte waarin ze zitten....ik lig al drie weken in de zetel....maak je dus niet teveel zorgen maar probeer de nodige rust te krijgen.sterkte,niet leuk hé die angst dat er iets mis is
Helaas slecht nieuws... Ik lig inmiddels in het ziekenhuis. Heb 4 cm ontsluiting en de vruchtzak hangt voor een deel uit m'n bmm. Nu platte bedrust en weeenremmers. Hopen dat het vruchtwater terug stroomt dan kunnen ze misschien nog een bandje om de bmm leggen om deze dicht te houden.... Kans is groot dat het mis gaat.
Och jee, Madelein! Ik schrik enorm van je bericht: Ik bid ook voor je dat het goed komt! Sterkte & dikke digiknuffel
Dank je meiden... Ik ben inmiddels vrij nuchter. Kan er niks meer aan veranderen. Er wordt nu al meer voor me gedaan dan ze normaal doen bij deze termijn ( met weeen remmers etc). Dus is nu aan mijn lijf hoe het verder gaat. Uk springt nog steeds vrolijk rond... Er is gesproken over een cerclage, maar er hangt nu nog een te groot deel van de vruchtzak naar buiten. Dit maakt het risico van de ingreep groter dan het risico nu af te wachten. Morgen wordt dan opnieuw een echo gemaakt om te kijken of het op m'n kop liggen geholpen heeft om vruchtwater terug te dringen. Zo ja wordt het waarschijnlijk een cerclage. Prognose is wel erg somber. @ mamachantal: ik lig in het Spaarne in Hoofddorp, vanaf hier hebben ze veel contact gehad met de vu over mij. @ fleur: ja bizar is het... Zo kan het dus blijkbaar lopen...
Heel veel sterkte meis!! Is het niet positief dat de kleine vrolijk rond zwemt of heeft dat er helemaal niks mee te maken?