Heb sinds mijn 12 weken gigantisch veel last van mijn heupen/bekken. Nu dacht ik in het begin dat dat door de griep zou komen, maar het gaat maar niet over. 's Ochtends gaat alles prima. Ik rol rustig mijn bed uit, neem een douche, aankleden en ik ga eten. Helemaal niks aan de hand. Maar als ik vervolgens wat wil schoonmaken, for example, de badkamer... Dan mislukt alles. Dan sta ik ineens - vast- en kan ik van de pijn niet meer voor/achteruit, en kan niet eens mijn been optillen. Ik moet het dus rustig aandoen van mijn vriend, en doe dus vrij weinig op het moment.. Maar als ik dan ook maar wát ga doen schiet het weer in mijn heupen en verga ik weer van de pijn. Als ik 's nachts uit bed moet om te plassen is het echt one big drama... Kan niet eens de trap aflopen! Heb het aangekaart bij mijn verloskundige en die zei alleen maar; "Goh dat is ook wel vroeg zeg. Dat hoort er nu eenmaal bij..." Met andere zwangere in mijn omgeving (ware babyboom in de vriendenkring) heb ik het erover gehad en ik zou naar de fysio kunnen; maar ze raden het me niet aan vanwege het hele korte resultaat. Daarna schiet het namelijk gelijk weer terug. 1) Wat kan ik nu tóch 't beste doen? 2) Begin steeds meer te twijfelen aan mijn VK. Zijn al meerdere dingen voorgevallen waar ik zo mijn vraagtekens bij heb.. Ze zijn heel aardig hoor.. Maar wat heb ik aan zulk advies?
Hoi Slagroomtoetje, Ik herken je verhaal heel erg. Alleen heb ik er pas 2 weken last van. Zelf ben ik woensdag bij de gyn geweest en die vond het erg vroeg en heeft me gelijk door gestuurd naar de fysio. Om te kijken of die me kan helpen. Hoe het daar gaat weet ik nog niet, moet dinsdag voor de eerste keer. Wel moet ik inderdaad rustig aan doen en op mijn houding letten, zorgen dat ik mijn bekken/heupen gelijkmatig belast. Wat je verloskundige betreft begrijp ik het niet, ze kan je hier toch wel advies in geven want het is echt te vroeg. Wat je kunt doen is het nog een keer aankaarten en aangeven dat het op deze manier echt niet gaat. Tevens heb je tegenwoordig geen verwijzing voor de fysio meer nodig, als je een afspraak maak en het is een klacht voor de fysio kunnen zij een verwijzing bij je HA aanvragen. Ik zou zeggen, hou het in de gaten en zorg dat het ergens serieus genomen wordt, voordat het erger wordt. Heel veel sterkte en hopelijk heb je hier iets aan. Groetjes, Krissa
Dat ligt aan je verzekering, dit kun je opzoeken in de polis/het vergoedingsoverzicht. Hier moet je wel een verwijzing voor hebben, maar die kan je fysio ook regelen. Groetjes, Krissa
Ik heb ook heel erg last gehad van mijn bekken in mijn zwangerschap. Bij mij begon het in week 24. Bas is in week 36 geboren vanwege gebroken vliezen. Dus gelukkig maar 12 weken mee gelopen. Nu na de bevalling heb ik er nog wel last van hoor, maar niet meer zo erg. Ik heb fysio gehad en zwangerschapsfitness (begeleid door fysio). Dit heb ik nu nog steeds en ik moet zeggen dat ik er wel baat bij heb/gehad