indalen en moment van geboorte

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nijlpaardje, Jun 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nijlpaardje

Jun 22, 2008
    32
    0
    0
    Hoi,
    Gisteren ben ik weer op controle geweest bij de VK en de baby is nu met 35+4 ingedaald. De VK zei zo heel verbaasd zo die zit al diep. Dit is mijn 3e kindje en kan heel goed voelen dat ze idd al diep zit. Ik kreeg een beetje het gevoel dat de vk de baby eerder verwacht dan de datum want ze begon meteen over wat ik moest doen wanneer het zover is. Misschien zie ik spoken hoor.
    Maar is het volledig indalen van een 3e kind in de 34e week (want ik kon toen goed merken dat dit zo was) een indicatie voor het moment van bevallen? Ik heb zelf nl niet het idee dat het echt eerder komt. Mijn 2 andere kids waren ingedaald met 32w en zijn uiteindelijk met 40+1 en 40+6 geboren.

En nog een vraagje:
    Momenteel gebruik ik vaselinecetomacrogolcreme (door huisarts voorgeschreven) op mijn schaamlippen omdat het allemaal geïrriteerd is doordat alles zo is opgezet. Het helpt gelukkig heel goed. Mag ik dit ook na de bevalling gebruiken?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi nijlpaardje,

Neen het moment van indalen zegt niets over het eventueel eerder komen van de kleine. Je gevoel is goed.
    Volgens mij is het geen probleem dat je die creme tot het einde gebruikt, geef het nog wel even aan bij je verloskundige.

Imke

Share This Page