Pijnlijke ledematen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by soefdeboef, Apr 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Dag, wilde even iets aan jullie voorleggen.
    Mijn dochter van bijna 5 klaagt af en toe over pijn aan haar knie(en) en vandaag aan haar voet.
    Moet ik hier iets mee of zijn dit "gewoon" groeipijnen?
    Komt het iemand bekend voor?
    Ze zegt het niet constant, vandaar dat ik er nog niets mee heb gedaan... :)

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier klaagt de jongste daar ook weleens over.
    Zij wordt in augustus 4 jaar maar is ook hypermobiel en daardoor is ze sneller vermoeid met spelen en fietsen.
    Verder niets ernstigs maar bij haar is het verklaarbaar.
    Groeipijn ervaren kinderen doorgaans wanneer ze in bed liggen maar zou best kunnen dat je dochter daar toch last van heeft.
    Als het niet erger wordt zou ik het zo laten maar klaagt ze er vaker over dan misschien even langs de huisarts om te controleren of het niet met haar heupen te maken heeft.
    Kinderen met een heupafwijking ervaren ook pijn in de knieƫn.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste van 5 heeft het soms ook over 'pijn in haar been'. Zolang het niet dagelijks is en zolang het geen invloed op haar rennen/springen/bewegen heeft, zeg ik gewoon 'he wat vervelend' en besteed ik er verder niet teveel aandacht aan (zodat ze er niet extra op gaat letten en het erger gaat maken dan het is, niet dat het me niet interesseert ;) maar denk dat zolang het geen invloed op haar doen en laten heeft het wel meevalt).

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Herkenbaar. Mijn dochter heeft het ook. Regelmatig. Zij is ook hypermobiel.
    Haar fysio zegt dat groeipijnen ook overdag kunnen, dus groeipijn kan het ook zijn. Bij mijn dochter is het de combi van groeipijnen en hypermobiel.
    Wij hebben oefeningen gekregen.
    Op haar billen lopen :D zitten op de billen benen gestrekt en dan op de billen achteruit lopen. Helpt hier goed en ze vraagt er ook naar als ze weer pijn heeft.
    Of als kikker springen.
    Verder als tijdens het lopen de benen pijn gaan doen even anders laten lopen, bijv even stukjes rennen of hinkelen.

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Ahw super dames, dank!
    Zou best kunnen dat ze een beetje hypermobiel is en het daar ook wat mee te maken heeft.
    Dan laat ik het lekker zo 😊
    Reageer ook zoals eylem zegt trouwens, grappig ;)

Share This Page