flauwvallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by brinda, Jul 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brinda

brinda Lid

Mar 17, 2008
    45
    0
    0
    student
    sint andries
    ik weet niet of het hier mag:

nu al 2 weken (telkens de woensdag) dat ik flauwval!
    de allereerste keer was op mijn stage ( ik ga nog naar school)
    (mijn gynea zei toen dat dit geen kwaad kon)
    de tweede keer op 25 juni
    en de derde keer op 2 juli

dus de week nadien en dit telkens de woensdag.

ik krijg het altijd heel warm voor ik flauwval ook al is het buiten niet heel warm :(

ik weet niet of iemand mij kan helpen door te zeggen hoe dit komt
    of messchien te zeggen hoe ik dit kan vermijden
    want dit is wel heel lastig.
    en ik maak mij wel een beetje zorgen

grtjs brinda en m'n dochtertje

2. Rooos

Rooos Actief lid

Mar 20, 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Is de woensdag toevallig een dag dat je veel doet en misschien wat minder eet als anders? Als ik jou was zou ik toch nog even contact op nemen met je gyn. Dit lijkt mij namelijk niet de bedoeling van een zwangerschap... Sterkte

3. brinda

brinda Lid

Mar 17, 2008
    45
    0
    0
    student
    sint andries
    de eerste woensdag kan dit wel zo zijn van meer doen
    de tweede woensdag zat ik in de mis ( niet erg actief dus)
    en de derde keer was ik in een winkel (ook niet erg actief)

en geloof mij zonder ontbijt kan ik niet!
    woensdag ga ik normaal naar de dokter
    maar ik denk dat ik weer het antwoord zal krijgen als van men gynea
    dat het geen kwaad kan

4. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hoe is je bloeddruk?
    als die laag is kan dat de boosdoener zijn.
    Ik loop zelf momenteel constant met dropjes in mijn tas of zakken voor als ik akelig wordt.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt mij ook als eerste als lage bloeddruk in de oren... zoute drop helpt, ;)
    En, ook als je ontbeten hebt, kan het erg handig zijn om regelmatig tussendoor even een gezonde snack te eten: appel. banaan, heb zelf altijd mueslirepen en liga evergreen bij me tegenwoordig... Ik moet elke 1,5 tot 2 uur wel wat eten, anders ga ik ook helemaal van m'n stokje!

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Ik ben ook een aantal keer flauwgevallen in mijn zwangerschap van mijn dochter. Mijn bloeddruk was niets mis mee. Sommige zwangeren hebben dat nu eenmaal als een soorrt zwangerschaps"kwaal".
    Ik ben zelfs een keer van mijn fiets afgedonderd, stuur in mijn buik.......
    Mja, daarna wist ik dat ik nergens meer heen kon zonder dat er iemand bij me was....erg angstig.

7. brinda

brinda Lid

Mar 17, 2008
    45
    0
    0
    student
    sint andries
    ik mag van men ouders, men vriend, men vriend zen broer en de meter van m'n kindj ook niet meer alleen weg!
    heb dus steeds babysits bij me

ik heb nu druivesuiker bij me
    men pa zei dat dit moet helpen
    we zien wel

8. shanice81

shanice81 Actief lid

May 15, 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Ik heb dat laatst ook gehad oen het erg warm was,. stond zwembadje tevullen in de tuin en ga ineens van mijn stokje, weet niet hoelang ik der gelegen heb maar werd zeiknat wakker van de tuinslang die over me heen spoot, in de zwangerschap bij mij dochter ben ik ook flauwgevallen,. terwijl ik me amper inspande dus denk dat het bij mij er wel bij hoort,. bij mij is immers alles goed.
    Vriendlief enkel boos omdat ik het pas s'avonds aan hem vertelde.....

9. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Als je dit nog eens krijgt (hopelijk niet!) moet je eens opletten of je het weer zo warm hebt, want dan kan het dat er eventjes zoveel bloed door je aders stroomt, en dat deze door de warmte wijder worden, en daar kun je ook van flauwvallen!
    Ik had dit soms onder de douche (en gehad op het werk toen ik zat, en op t station wachtende op de trein), en bloeddruk was ook perfect. De verloskundige zei mij toen dat als ik het weer had, kouder moest douchen of als het gebeurde als ik buiten liep (iig als je het goed aan voelt komen) iets uitdoen zodat je het eventjes koud krijgt, dan trekken die aders weer ietsje samen, en val je misschien niet meer flauw.

Hopelijk werkt het een beetje, maar nog beter dat dit de laatste keer was natuurlijk! Succes ;)

10. brinda

brinda Lid

Mar 17, 2008
    45
    0
    0
    student
    sint andries
    het klinkt messchien raar maar ik krijg eerst een soort van verwittiging.
    ik krijg dus warm en begin te zweten en dan stopt het
    dan ben ik 5 minuten ongeveer normaal en dan zie ik zwart.
    de laatste keer kon ik het vallen zelf vermijden door diep in en uit te ademen maar ik denk dat dat gewoon geluk hebben was.

maar ik heb het allesinds wel heeeeel warm erna en zweet dan erg veel.
    ik weet niet of het er toe doet maar erna ben ik ook erg moe!

nu het vakantie is is slapen een beetje mijn hobby :oops:
    (ik rust uit nu omdat er een verhuis voor mij aankomt en ik wil ook daar wat werken :) )

11. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Ik heb ook wel eens last gehad van flauwfallen in het verleden.
    Ik heb nu soms dat ik bijna flauw fal (vaak onder de warme douche), maar dan ga ik snel op bed liggen.

Ik heb soms een wat lage bloeddruk. Het helpt om energierijke voeding te eten. Volkoren, producten met ijzer zoals spinazie, vlees, andere groente. Als ik me niet lekker voel neem ik ook meestal iets met suiker. Thee met 2 of 3 klontjes, snoep, fruit. Maar dit helpt meestal maar op korte termijn.

Succes!

12. Secretstar

Secretstar Actief lid

Ik heb dit gehad in het eerste trimester! Toen ik bij de gynaecoloog kwam stelde die een veel te lage bloeddruk vast en moest ik meer zout eten!
    Nu is mijn bloeddruk nog te laag maar niet meer zo laag als toen die eerst was!
    Gaan zitten zodra je het voelt opkomen, liefst nog liggen met je voeten omhoog zodat het bloed beter naar je hoofd kan stromen ;)

13. brinda

brinda Lid

Mar 17, 2008
    45
    0
    0
    student
    sint andries
    dank u iedereen! :D

Share This Page