pijnlijke linkerborst en NIET zwanger

Discussie in 'De lounge' gestart door , 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik zit ergens mee waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee aan moet, wie herkent onderstaand verhaal:

Ik heb sinds een aantal weken (lees 2 maanden) last van met name mijn linkerborst.

Het viel mij als eerste op dat wanneer mijn kleine meisje er per ongeluk op leunde, ik een enorme pijnscheut er door heen voelde gaan. Daarnaast "zeurt" het regelmatig. Ik slaap ook nog vaak op mijn buik en ook dat is pijnlijk.
    Tevens was mijn linkerborst altijd al ietsie groter dan de rechter, maar ik heb het idee (en ook mijn man) dat hij nu nog iets groter is dan eerst.
    En ook als ik er even tegenaan kom bijvoorbeeld bij iets tillen, dan doet het zeer.

Ik heb inmiddels al een aantal keren zelf onderzoek gedaan, maar kan geen knobbels o.i.d. vinden. Het onderzoeken van de borst is overigens wel pijnlijk.

Omdat ik niet zo snel naar de dokter ga vroeg ik mij af of hier vrouwen zijn die dit herkennen.

Voor de duidelijkheid: ik ben niet zwanger, onze jongste is 18,5 maand geleden geboren en ik heb een Mirena spiraaltje sinds een dik jaar.
    Het is ook niet zo dat het alleen maar pijnlijk is rond/tijdens mijn menstruatie.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

gr. Naja

2. Gewoon Mama

23 feb 2008
    78
    0
    0
    Als ik zulke klachten zou hebben zou ik direct naar de dokter gaan.Het hoeft niets ernstigs te zijn maar ik zou dat wel willen weten.Misschien heb je wel een ontsteking in je borst die eenvoudig met een kuurtje te verdrijven is.

Stel dat het wel iets erg is dan ga je je altijd schuldig voelen dat je niet eerder bent gegaan.

Ik heb nu 2 keer een knobbel in mijn borst gehad en ben daarmee naar de ha geweest.Gelukkig was het gewoon een ontstoken kliertje maar ik was enorm opgelucht dat ik wist wat het was.

3. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik kan het alleen maar met gewoon mamma eens zijn! Gewoon naar de huisarts!

4. Niet meer actief

Hoi,

ja je hebt ook gelijk. Ik denk dat ik alleen bang ben.
    Er zijn in onze straat (met 42 huizen) 8 mensen ziek van de ziekte met een K.
    Daarnaast is mijn moeder vorig jaar overleden aan deze ziekte.

Ik durf er gewoon weg niet aan denk ik.

gr. Naja

5. Gewoon Mama

23 feb 2008
    78
    0
    0
    Gewoon gelijk de ha bellen en je angst uitleggen.
    Ik weet zeker dat het meevalt ( het bezoek dan) ik vond het ook doodeng om mijn bh uit te doen voor de ha maar je bent echt niet de eerste ;)

Je maakt jezelf alleen maar gek op deze manier.

Sterkte en een hele dikke knuffel.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb 2 maanden geleden ook zulke zere borsten gehad.
    Naar de ha ermee die vroeg of ik zwanger kon zijn, maar dat was ik niet.
    Soms kwam dit voor, het is zelf weer weg gegaan.
    Ik zou even langs je dokter gaan.
    Sterkte.

7. Tennes

Tennes Niet meer actief

Dat snap ik heel goed, maar bedenk ook de andere kant eens.......
    Mocht je kanker hebben, dan heb je het. Daar helpt stuisvogelpolitiek ook niet tegen. En hoe vreselijk dat ook is, je kan er maar beter vroeg bij zijn.
    En misschien valt het allemaal reuze mee. Dan zit jij je nu helemaal op te vreten. Daar wordt ook niemand blij van. Joh, gewoon gaan!

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als het wel wat ergs is, dan is het juist zaak om er snel bij te zijn. Hoe eerder hoe beter. Ik begrijp dat het eng is, maar nu steek je gewoon je kop in het zand, en daardoor word je alleen maar onzeker. Het hoeft helemaal niets ergs te zijn. Gewoon gaan, en dan weet je het zeker. Het geestelijk lijden is vaak erger dan het lichamelijk lijden. ;) Knuff!

9. Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nog wel vergeten te melden dat hij ook "gloeit". Misschien kan dat inderdaad met een ontsteking te maken hebben?
    Ik heb bij de jongste een tijd borstvoeding gegeven, maar doe dat nu al ruim een jaar niet meer, daar kan het dan toch niet meer van komen?

Ik zal jullie adviezen ter hand nemen en morgen gelijk even bellen voor een afspraak met de huisarts.
    Kom er (voor mijzelf althans) niet vaak, dus vind dat ook wel eng.

gr. Naja

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, pijn is juist vaak een teken van een ontsteking.
    Bij kanker hoor je vaak dat er iets zit, maar dat het juist geen pijn doet.
    En een ontsteking kan altijd ontstaan. Bij borstvoeding heb je er meer kans op en is het een bekende klacht, maar ook normaal kun je een borstontsteking hebben.
    Dus even bellen, dan weet je waar je aan toe bent en dan kan er wat aan gedaan worden.
    Sterkte.

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    gloeien lijkt me ook bij een ontsteking passen. Goed dat je gaat. En misschien kan je nu al wel bellen voor een afspraak. Bij ons kan dat namelijk ook 's middags. Anders blijf je er zo tegenaan hikken.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou maar wel even langsgaan meid. Wij kunnen nu wel gaan gissen over wat het zou kunnen zijn, maar dit is natuurlijk helemaal niet relevant. Beste kan je even langsgaan, beter nu dan nooit!

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bij een borstontsteking voel je je trouwen wel écht ziek hoor. Koorts, hele pijnlijke borst, rode/harde plek op de borst.
    Gewoon even naar de ha.

14. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Direct mee heen gaan. Ik had voor 3 maanden geleden hetzelfde, plus dat mijn tepels ineens heel erg gingen branden met een paar knobbeltjes die niet weggingen.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat er in mijn familie borstkanker zit. Dus ik was gewoon heel bang.

Ik ben heengegaan, toen moest ik er gezien mijn leeftijd even 2 weken mee wachten, kon hormonaal zijn, en dan weer komen als ik het nog had.

Nu waren de knobbeltje wel kleiner geworden en mijn tepels zijn niet meer vurig, maar ben wel weer mee heen gegaan. En de dokter constateerde idd hormonale 'pijnen'. Maar deze knobbeltjes wil ze wel in de gaten blijven houden.

Nu moet ik om de maand komen om voor controle. Als ik deze klachten met 2 maandjes nog heb zal ik dan ook worden doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een mammograffie enz.

Dokter zelf zei ook. Altijd heen gaan, beter 1000x te veel dan ook maar 1x te laat.

9 van de 10x is er gewoon niets aan de hand, maar ben je voor je eigen gevoel gerust gestelt. Had ik ook, het scheelt zo veel dan.

15. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Hoi meid,

Ik had/heb precies hetzelfde. Al bijna een jaar. Zo'n jaar na het stoppen van de borstvoeding, alleen de linkerborst. Heeft niet iets te maken met menstruatiecyclus. Althans ik kan het niet ontdekken.

Als ik in mijn linkertepel knijp, dan komt er soms ook vocht uit. Ik ben afgelopen jaar twee keer doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een mammograffie. Huisarts vond ook dat linkerborst groter was dan andere en gaf aan iets actievere melkklieren te voelen. Beide keren niets gevonden, ook een echo gemaakt en niets gevonden. De artsen in het ziekenhuis gaven inderdaad aan dat het bijna een goed teken was dat ik pijn had, aangezien je kanker in vele gevallen niet ervaart als pijn.

Ben je bij de huisarts geweest? Ik heb op dit moment al enkele weken geen last meer, maar weet dat het morgen zo weer voor een, twee of drie weken terug kan zijn. Zeurende pijn en af en toe een steek.

Succes!

16. Gewoon Mama

23 feb 2008
    78
    0
    0
    Hoe gaat het nu met je?
    Ben je al bij de huisarts geweest?

Deel Deze Pagina