Hoi meisjes! Ik heb een vraag... op cd 13 heeft de gyn naar mijn ei gekeken. Was toen 16 mm. Dus raadde hij aan iig op cd 15 te klussen. Dit hebben we in de vruchtbare week dus ook om de dag gedaan... nu nog steeds Hoe lang doet een ei er over om van de 16 mm naar de spring grootte te gaan? Ik temp ook maar ivm nachtdiensten 3 x niet kunnen tempen, vandaag weer wel. Maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Volgens de gyn had mijn ei moeten springen ergens in de dagen van mijn 3 nachtdiensten...
is verschillend per vrouw....ik heb altijd dat daags voor mijn eisprong een groeispurt en dan springt mij ei(tjes), maar volgens mij houden ze 2-3 mm per dag aan, en je eitje zou moeten springen rond de 18-20 mm, maar das ook verschillend per persoon....mijn eitjes zijn altijd rond de 25 mm op de dag van de eisprong
Hoi Cyntje, Ik heb het hier laatst nog met m'n gyn over gehad, omdat ik het ook wel eens zeker wilde weten. Antwoord van m'n gyn: dit verschilt enorm van cyclus tot cyclus en van vrouw tot vrouw. Gemiddeld groeit een eitje 2 a 3 mm per dag en springt ie rond de 20 mm, maar er kan behoorlijk wat variatie in zitten. Zoals Luukske al zegt, soms groeien follikels door tot ze 25 a 26 mm zijn en soms groeien ze per dag ineens 4 mm of juist maar 1 mm. Ik had laatst op cd12 een follikel van 10mm en op cd14 sprong ie al . Was ie dus iets van 4mm per dag gegroeid. Lekker irritant dat onze lijven soms zo onvoorspelbaar kunnen zijn , maar totdat je echt zeker weet dat je eitje geweest is zou ik dus gewoon maar braaf doorklussen (minder braaf mag ook ). Hopelijk kun je snel weer op een normale tijd tempen, zodat je het zeker weet. succes!