Cadeautje voor oma? (80 jaar)

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ben niet zo goed in cadeautjes verzinnen, en nu wordt mijn oma 80... ik zou toch graag iets persoonlijks/speciaals voor haar kopen maar kom alleen maar op die standaarddingen uit.
    Parfum heeft ze al veel, verder houdt ze van mooie kleren maar heb haar voor kerst al een mooie wollen sjaal gegeven, en ook al een keer handschoenen... zijn er dames met meer inspiratie? :D

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    wat ouderen mensen vaak leuk vinden is een boek van hun geboorte dorp / stad met oude foto,s van vroeger ... ik heb mijn oma toen der tijd daar heel veel plezier mee gedaan zij woonde in amsterdam en zo kon ze alle heringeringen weer ophalen .

3. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Of misschien een mooi portret van alle kinderen, kleinkinderen ( en eventueel ) achterkleinkinderen ?

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Inderdaad iets met foto's, mooi fotoboek van de familie?
    Of trakteren op een etentje?

5. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

MIjn moeder heeft voor haar moeder een boek gemaakt met foto's van mijn oma toen ze baby was tot aan nu, het is zo prachtig geworden. Misschien zoiets ?

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn oma kreeg een digitaal fotolijstje, geweldig vond ze het! Ze woonde toen inmiddels al in het verpleeghuis en had niet zoveel ruimte op haar kamer, maar zo kon ze toch al haar klein en achterkleinkinderen zien. (32 kleinkinderen en 14 achterkleinkinderen)

7. Ior

Ior Niet meer actief

ik heb vorig jaar een fotoboek gegeven met allemaal foto's van de hele familie. Vanaf dat ze zijn getrouwd tot nu zeg maar.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, een fotoboek vinden ze vaak erg leuk. Anders misschien (al weet ik niet hoeveel (achter)kleinkinderen ze heeft, een keer een fotoreportage met haar een de kleintjes laten maken door een fotograaf? Of een bloemenabonnement, dat ze bijv. zoveel keer een bos bloemen kan halen bij de bloemist/bloemenstal?

9. Bri

Bri Niet meer actief

Fotoboek, of een fotomozaiek.

Vorig jaar hebben we mijn moeder een foto van haarzelf op canvas gegeven, die was opgebouwd uit ongeveer 2000 kleine foto's van de kinderen, kleinkinderen én achterkleinkinderen.
    Kijk maar eens op zumyn.com, dat is een heel makkelijke site om dit te doen.

10. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik pik even je site ;) thnx

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dank voor het meedenken! Nu is het zo dat ze al een portret krijgt/meerdere malen heeft gekregen (ze heeft inmiddels 4 achterkleinkinderen, 5e is onderweg ;)), en een historisch overzicht van de woonplaats ook (daar is ze inderdaad weg van).

Ik ga dus nog even kijken of we een etentje kunnen organiseren en anders ga ik voor de bloemen/puzzelboek/chocolade, ook drie dingen waar ze blij van wordt!:D

12. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    is er niet iets wat ze echt nog wilt doen , zo zag ik laatste op tv bv een vrouw van 80 en die wilde heel graag mee rijden op een motor dit hadden de klein kinderen toen voor haar geregeld .
    vond het zo mooie om te zien hoe dat mensje genoot en zei had veracht dat ze dat nooit meer zou doen .
    mischien heeft jouw oma ook nog wel een wens

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Vind ze het niet leuk om ergens mee naar toe te gaan. De opa van mijn man vind het super leuk om naar de dierentuin te gaan en heeft dan een super fijne dag. We konden dit jaar ook weer niks verzinnen en toen ik vroeg of hij dat (weer) leuk vond was hij helemaal blij. Eventueel daarna een klein fotoalbumpje van alleen die dag.

Deel Deze Pagina