Ik heb deze vraagjes aan de verloskundige gesteld maar nog niks gehoord. En ik wil graag nu horen of het kwaad kan dus ik hoop dat iemand mijn vragen kanbeantwoorden. Ik was vandaag vanilleyoghurt aan het eten. Kwam ik erachter dat de datum 6-11 was (2 dagen over de datum) ik proefde niks raars dus daarom zag ik het later pas. Nu mijn vraag kan dit kwaad voor de baby? Ik was gister op visite en daar werd gerookt. Ik heb daar een paar uur gezeten. Kan dit kwaad?
nee hoor zolang de vla niet klonterig was of zuur of raar smaakt zal je er echt niets van krijgen en de baby ook niet. heb een keer boter op van twee weken over de adtum en mijn beeb heeft er geen last van gehad. over het roken. ook dit kan zo voor een keer geen kwaad. dan kun je ook niet meer buiten gaan lopen. want das ook allemaal luchtvervuiling van uitlaatgassen enz. nee hoor maak je niet druk
Dankjewel voor je antwoorden. Ik hoopte het al dat het gen kwaad zou kunnen. Ik wilde graag de bevestiging. Heel erg bedankt. Ben gelijk opgelucht
Met vla enzo: die houdbaarheidsdatum staat altijd bij: TENMINSTE houdbaar tot. De fabrikant garandeert dus tot die datum de houdbaarheid, daarna garandeert de fabrikant het niet meer, maar betekent dus niet per definitie dat een product na die datum dus bedorven zou zijn... Je moet dan echter op je reuk en smaak afgaan en dan is het op eigen risico. Maar de meeste producten zijn wel ietsje langer houdbaar, zeker buiten de zomer om, Het enige wat ik nooit na de datum eet, zijn vleesproducten: dat is echt te link. Maar allerlei andere zooi is meestal nog prima hoor! Wat betreft het roken: ook als jij meerookt, komt het wel bij je baby terecht via jouw bloed. Maar dat is idd ook zo als je uitlaatgassen inademt, dus is net hoe je daar zelf in staat. Ik ga niet ergens heen waar gerookt wordt, maar moet zeggen dat ik zelf ook kotsberoerd word van rooklucht, al de hele zwangerschap...
houdbaarheidsdatum is inderdaad tenminste houdbaar tot. over het algemeen kun je daar wel een dag of 2-3 bij optellen voor het product echt begint te bederven! Het mag immers ook tot op de houdbaarheidsdatum verkocht worden!
Deze doe ik op slot, want de vraag is ook bij de verloskundigen gesteld. Je mag je vraag maar 1x op het forum plaatsen.