Zwanger en juf;hoe vertel je het je klas?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maria80, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Er zijn zoveel vrouwen in het basisonderwijs, dat er hier vast ook wel een paar te vinden zijn! Wij hebben vanochtend de eerste echo gehad en zijn nu 8 weken zwanger! Ga het voorlopig nog niet in mijn groep (4/5) vertellen, maar vroeg mij wel af hoe jullie dat gedaan hebben! Iemand originele ideeën om je leerlingen te vertellen dat de juf zwanger is?
    Alvast bedankt, groetjes.

2. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi

ben geen juf op de basisschool maar geef wel dansles en zumba aan div leeftijden (6 tm 50jr)! Ook ik zal het hopelijk over een paar weken mogen vertellen!

Ieder kindje een babyfoto van zichzelf laten meenemen...en dan zeggen..."zo 1 groeit in mn buik :D"

Veel succes en vooral GEFELICITEEERD! liefs!

3. ProudMam

ProudMam Niet meer actief

Misschien een leuk idee... Een raadsel of rebus op laten lossen, als ze dat al beheersen. Of galgje met ze spelen!

Groeten

4. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik ben hier ook wel benieuwd naar! Ik geef zelf les op een VMBO, dus de leerlingen zijn wat ouder..Maar ik zou het ook wel op een leuke manier aan mijn mentorklas willen vertellen..(tenzij ze niet uit zichzelf al dat soort dingen gaan roepen..VMBO-ers staan bekend om hun spontaniteit!..lHaha..)

5. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Hoi

Ik ben zelf juf voor groep 3. Ik had een foto gemaakt van mijn 12 weken echo en deze op het digibord geplaatst. Iedereen mocht er naar kijken en vertellen wat ze zagen.... Reacties van de kinderen: een grot, water, een boot. Nee riep een leerling (5 jaar) Dat is een baby! Dat had mijn moeder ook bij de verloskundige. Daarna was de vraag bij wie die dan in de buik zat. De kinderen geloofden niet dat dat bij mij was....

Succes met vertellen!

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik geef ook op het vmbo les. Bij mijn 3e kindje heb ik droge beschuitjes uitgedeeld met daaraan een kaartje dat over een paar maanden ze er muisjes op mochten komen strooien :D en nu heb ik op het bord een zwangere vrouw getekend en erbij gezet: 3 april 2010.

hihi en die vragen die ze dan stellen ook... ben je 14 weken: wat wordt het? Dat weet ik nog niet maar dat horen jullie vanzelf. Wisten we dat het een meisje wordt, oh had u niet liever een jongetje? en: Mogen we bij de bevalling zijn? ehhh wat denk je zelf? en nu vragen ze steeds naar de naam, maar die krijgen ze niet te horen ;)

een collega vertelde dat ze was bevallen en dat haar klas bij haar op kraamvisite kwam (12 leerlingen lwoo) en dat 1 van de kinderen in de wieg keek en zei: zo! en bent u ook ingeknipt?
    hahaha, ik lag in een deuk!

7. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg

8. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    haha geweldig meiden!.... die van he digibord vind ik ook leuk!

9. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    De eerste keer heb ik snoepmuisjes uitgedeeld en een verhaal voorgelezen over een olifant die een kindje kreeg ( nadeel kleuters dachten dat er een olifant in jufs buikk zat heh)toen ik 20 weken was.

Tweede keer een kruiswoordgemaakt met vragen over alle kinderen in de klas erin. Uitkomst was Hoera juf krijgt een baby ( heb nu gr6) toen ik 14 weken was

Wat ze ook erg leuk vinden/vonden is naam/gewicht baby raden met een beloning voor wie het dichtst bijzat na de geboorte natuurlijk.

10. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het idd een woordzoeker of een andere puzzel wordt. Eens kijken hoe creatief we zijn! Voor mn collega's ga ik gewoon beschuit met muizen klaarzetten (nou ja, ze mogen zelf smeren hoor). We zijn nu aan het bedenken wanneer we het verder gaan vertellen. Nu weten onze ouders het en 2 goede vriendinnen, maar we zijn pas 8 weken, dus nog even wachten.
    Fijn weekend en werkse maandag!

11. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik moest het noodgedwongen al redelijk vroeg vertellen en heb er niet echt iets bijzonders mee kunnen doen.
    Ik was vanaf het begin kotsmisselijk en werk fulltime op een kleine school. Ik moest dus hele kleine beetjes blijven eten en tja, dat ging opvallen.

Uiteindelijk zou ik me de maandag ziekmelden, nadat ik de zondag ervoor de hele dag niets binnen heb kunnen houden en ik maandagmorgen stond te tollen op mijn benen. Mijn collega meldde zich net voor mij ziek en een school met 3 groepen, draaien met 3 invallers en een directeur, die er bijna nooit was, kon niet, dus ben ik toch gegaan.
    Toen heb ik het de kinderen uitgelegd en ze vonden het heel erg leuk :)

De laatste weken waren erg fijn. Ze hielpen me met van alles, echt super.

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Ik heb het net deze week verteld aan groep 3. Iedereen had verteld wat ze in de vakantie hadden gedaan en ik vertelde daarna dat ik naar een mevrouw was geweest die zei dat ik mn trui wel ff omhoog mocht doen en dat ze toen een apparaatje op mn buik deed. Toen knalde er al een door de klas: om te kijken of er een baby in je buik zit!!! (t was wel niet om te kijken maar alleen luisteren, maar dat maakt natuurlijk niet uit)

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik werk op een kdv met kinderen van 2 tot 4 jaar .
    Een van de grootste meiden vroeg ineens aan mij waarom is je buik zo groot geworden tja toen moest ik het vertellen .
    En nu is het elke dag melanie heeft een baby in dr buik maar die kan nog niet praten en huilen want hij moet nog groeien haha zo lief .

14. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    ik kon het helaas ook niet echt lang geheim houden.
    mijn moeder is directeur van de school waar ik werk.
    en na dat ik het vertelt had aan mijn ouders wist natuurlijk gelijk de hele school dat ze oma werd.

aan onze leerlingen heb ik het gelukkig wel wat langer geheim kunnen houden.
    de juf in mij klas, ik ben assistent, was op dat moment 3 maanden veder dan ik dat was. dus haar buik was veel intressanter dan die van mij.
    ik heb het in de kring vertelt dat ook ik een baby in mij buik had.
    aangezien er een aantal met een verstandelijke beperking bij zitten hebben we niet iets heel bijzonders gedaan.

maar je maakt wel ontzettende lieve dingen me met leerlingen;
    1 van de jongens kan heel erg uit zijn dak gaan dan vliegstoel door de klas en ook de meest lelijkste woorden.
    op een lente dag zitten we buiten te lunche, hij zit naast me en Logan begon te schoppen.
    ik liet het hem voelen. waar na hij tegen me buik zei; je mag de juf niet schoppen hoor dat is niet lief en juf is heel lief dus wel zachtjes doen hoor.
    smelt smelt smelt.

veel plezier met je zwangerschap en ook met het vertellen in de klas.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik werk op het praktijkonderwijs en heb het gewoon gezegd allebei de keren.
    Dat ze van die heerlijke vragen stellen komt mij ook wel bekend voor. Dit keer leeft het iets minder onder de leerlingen gelukkig, want bij de 1e kreeg ik constant te horen dat ik niet mocht rennen of boos worden enz. omdat dat slecht voor de baby zou zijn. Daar werd ik wel een beetje moe van.

16. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Hier een juf van groep 4. Ik heb het ze gewoon verteld maar wel meten we elke maandag de lengte van de baby op de liniaal (volgende week de laatste keer dat hij erop past, dan meten ze samen met hun buurman/buurvrouw op twee linialen meten). Ook hebben we een weddenschap gehouden wat het geslacht zou worden. Ik heb het bekend gemaakt door in die kleur uit te delen :)

Deel Deze Pagina