Jonge mama's die thuis willen bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama092013, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hallo allemaal,

Ik ben zelf 24 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Ik ben er eigenlijk al wel over uit dat ik graag (als alles goed blijft gaan) thuis wil bevallen. Nu ben ik benieuwd wie hier over mee wil/kan praten. Het lijkt mij namelijk wel leuk om ervaringen van de zwangerschap te delen en ook over het idee van een thuisbevalling.

2. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik ga ook thuis bevallen zo ver het goed gaat en het mag natuurlijk
    het is mijn 2e zwangerschap waar van 1e in zkh bevallen ben

3. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik ben zelf 21 en ook zwanger van ons eerste kindje en ik wil ook heel erg graag thuis bevallen als alles goed blijft gaan

4. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Mag ik vragen wat jullie redenen zijn om thuis te bevallen? Ik (denk) dat ik me thuis meer op mijn gemak voel namelijk. Dit is mijn eerste bevalling dus kan niet vergelijken, maar ik krijg bij het ziekenhuis een kil gevoel. Thuis kan ik doen wat ik wil, wat ik fijn vindt. Plus, in mijn eigen bed!

5. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Hoi!

Ik ben ook 24, in verwachting van ons eerste kindje en ik wil ook erg graag thuis bevallen. Met de reden dat ik er helemaal niemand bij wil dan een verloskundige, mijn vriend en eventueel kraamhulp. Dat komt door wat mindere ervaringen uit het verleden op s. gebied, dus ik voel me absoluut niet op mijn gemak met allemaal pottenkijkers en bij het idee dat er mensen over de gang lopen die binnen kunnen komen.

Daar komt bij dat ik graag in bad wil bevallen en dat niet in elk ziekenhuis mogelijk is. Ik herken ook inderdaad het gevoel dat het "kil" is en ik wil rustig onder mijn eigen douche kunnen en door mijn huis kunnen waggelen als ik dat wil ;)

6. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    ik wil gewoon graag thuis bevallen omdat ik dan al men eigen dingetjes bij me heb dus voel ik me eigen meer op men gemak altans dat denk ik inderdaad vind het wel een speciaal gevoel ook om thuis te kunnen bevallen:)

7. mltje

mltje Actief lid

13 mrt 2013
    336
    3
    18
    Vrouw
    NULL
    Ik ben ook 24 en zwanger van ons eerste kindje. Ik weet eigenlijk nog niet zo goed of ik thuis wil bevallen of in het ziekenhuis. Zie in beide voor-en nadelen. Dus ik lees even mee met jullie beweegredenen ;)

8. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van de 2e en wil ook graag weer thuis bevallen! Bij de eerste ook thuis bevallen, vond het geweldig! Dus ik ga weer voor thuis!

9. Joyceke1979

7 sep 2012
    32
    0
    0
    Ik was de 1e keer net 20 toen ik ging bevallen en wilde dit graag thuis doen,is ook gebeurd en vond dit heerlijk.Alleen ademde mijn zoontje niet bij de geboorte maar de verloskundige had ook zuurstof bij en na een koud schrik bad en zuurstof ging het vlug prima met hem.bij de 2e was ik 22 jaar en eveneens thuis bevallen dochter had in het vruchtwater gepoept maar naar het ziekenhuis gaan zou ik niet meer halen ze werd ook na 1 x persen gelanceerd met haar was alles god zij dank goed.Toch weer bij nmrtje 3 toen ik 24 was gekozen voor een thuis bevalling helaas geen weeën en nog minder persweeën na flink op mijn buik gedrukt te hebben was meneer er uiteindelijk ook zo,moet wel zeggen dat ik al 8 cm ontsluiting had voor ik ook maar wist dat ik aan het bevallen was.Nu paar jaar later inmiddels 33 jaar zwanger van nmr. 4 wil ik ook weer graag thuis bevallen maar deze ronde heb ik helaas wel wat meer angst om te bevallen en of dat het allemaal wel goed gaat.Maar als het nodig mocht zijn dan zijn we zo in het ziekenhuis.

10. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Heej, leuk topic:)

Ik ben 22 en zwanger van ons eerste kindje.. Ik wil ook graag thuis bevallen om verschillende redenen.
    Het lijkt me heel fijn om na de bevalling gewoon in je eigen bed te kruipen en uit te rusten ipv alles inpakken en nog meer dan twintig minuten in de auto te moeten zitten naar huis;)
    Daarnaast wil ik ook heel graag in bad bevallen, iets wat in het ziekenhuis bij ons niet kan.

Ik ben wel wat heen en weer gegaan in mn keuze tijdens de zwangerschap. Was in het begin overtuigd van een thuis bevalling.. maar rond de twintig weken werd ik steeds ongeruster over van alles en nog wat (ben ik wel snel genoeg in het ziekenhuis als er iets mis gaat enz. enz.) Daarnaast leek het erop dat ik ook thuis niet in bad mocht bevallen.
    Maar na deze zorgen allemaal besproken te hebben met de vk en nu ik weet dat ik thuis toch in bad mag bevallen, ben ik weer vrij zeker dat als alles goed gaat ik thuis wil bevallen..

11. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Brabant
    Leuk die reacties van jullie :) ik ben ook voorstander om dus thuis rond te waggelen ;)
    Ook kan ik dan dus doen waar ik zelf zin in heb.
    Ik heb mijn man wel moeten overtuigen want die vond het in eerste instantie helemaal niks dat ik thuis zou bevallen. Hij zei steeds, ja maar wat als...
    Maja nu hebben wij het 'geluk' dat het ziekenhuis op 3 minuten afstand is..ik hoef in principe de straat maar uit te rijden en ik ben er. Dus mocht er wat zijn, dan ben ik er zo. Dat heeft natuurlijk ook wel meegeholpen om te kiezen voor een thuisbevalling.
    Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan, en ik ook daadwerkelijk thuis kan bevallen :)

12. Ior

Ior Niet meer actief

Ik heb ook gekozen voor een thuisbevalling. Lijkt me veel fijner, voor mezelf maar ook voor vl. Na de bevalling je eigen douche en bed. Heerlijk.

13. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    de reden daar van is:
    dat ik in mijn eigen omgeving ben lekker bij mijn eigen spullen en mijn eigen regels en ik wil niet jan en alleman binnen kom lopen of in ziekenhuiskamer is zo ongezellig thuis voel ik mijn meer op mijn gemak.gewoon lekker alleen met manlief en vk .

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ben 24 en 37 zwanger van ons eerste kindje.

Ik wil ook heel graag thuis bevallen en het ziet er naar uit dat dit ook gewoon gaat gebeuren.
    Het lijkt mij heerlijk om in een vertrouwde, rustige omgeving te kunnen bevallen en genieten van je kindje zonder dat de timer afloopt en je naar huis moet omdat de volgende zwangere in het ziekenhuisbed moet liggen :).

Mijn partner vindt dit wel wat spannender is maakt zich vooral zorgen over wat er gebeurt als er complicaties zijn.

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hoe zit dat eigenlijk met pijnbestrijding? Kun je bij thuis bevallen iets van pijnbestrijding krijgen indien nodig of helemaal niet?

16. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ik ben 23 en ook zwanger van de eerste. Thuis bevallen lijkt mij heerlijk omdat je gewoon in je eigen omgeving bent met al je spulletjes in de buurt, en vooral als je nog niet genoeg ontsluiting hebt dat je niet per se in dat ziekenhuis je zit op te jutten, maar dat je dan lekker thuis bent, wat mij minder stressvol lijkt.
    Maar goed we gaan het merken of dit ook echt mogelijk is, mijn voorwaarde is natuurlijk wel dat het veilig genoeg moet zijn om thuis te e bevallen, maar dat lijkt mij logisch ;)

17. Sayenna

Sayenna Actief lid

13 mrt 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Ik ben 23 en zwager van ons eerste kindje. Ik wil in een kraamhotel bevallen.. Gewoon voor t geval dat.. Hoe vinden jullie t om zo jong zwanger te zijn? En hoe reageerde jullie omgeving?

Xx

18. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    HIer was ik 23 van de eerste , en ben toen lekker thuis bevallen
    was heerlijk rustig met alleen de verloskundige,
    die de hele tijd bij me bleef op laatste moment,
    en kon lekker mijn eigen douche nemen.
    Mijn moeder was wel in de buurt en mijn man
    is niet van mijn zijde geweken :) allemaal als prettig ervaren.
    Ondanks het lang duurde en ik alsnog bijna naar het ziekenhuis moest omdat dat laatste beetje ontsluiting niet vorderde ondanks weeen stom

Nu ben ik 25 en ga weer voor een thuis bevalling,

wat bij mij enorm heeft geholpen is door echt "blanco" de bevalling in te gaan en het allemaal over je heen te laten komen :)

@ seyenne , hier reageerde ze in eerste instantie best geschrokken,
    maar waren wel heel blij voor ons. Ze wisten al dat we graag kindjes wilden. Alleen kwam wat sneller als gepland zeg maar
    we waren toen al wel een jaar getrouwd en totaal zon 6 jaar samen.
    verder kom je wel wat voor oordelen tegen bij vk en cb maar gelukkig kijken ze daar nu hier wel beetje doorheen.
    l

19. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik ben 23 en ook zwanger van de eerste. Ik denk ook na over een thuisbevalling. Mijn redenen zijn dat ik het alleen wil doen met mijn man en de vlk. Lekker in mijn eigen omgeving. En niet iedereen die even binnenkomt kijken of "voelen" bij een dienstwissel.
    Onze omgeving reageerde goed. We waren al een tijd bezig en heb volgens mij helemaal geen negatieve reacties gehad over mijn leeftijd. Tenminste niet in m'n gezicht haha.

20. MamaKita

MamaKita Actief lid

21 jan 2013
    135
    0
    0
    thuismama
    Almere
    Hoi, ik ben 20 en zwanger van de 2e, bij mijn eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen omdat hij te vroeg is gekomen, en deze keer wil ik heeel graag thuis bevallen, ik hoop ook echt dat dat mag. Lekker je eigen omgeving, je eigen spullen, dat voelt denk ik ook alsof je wat meer controle hebt over dingen. Ik vond het ziekenhuis allemaal erg chaotisch, medisch en de verloskundige was er niet bij dus er liepen ook allemaal vreemden om mij heen dat was erg naar. En,,, als je de verloskundige maar op tijd belt, en er is iets mis, heb je (meestal) nog tijd genoeg om naar het ziekenhuis te gaan.

Deel Deze Pagina