bewust uitstellen eisprong mogelijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door maritu, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Dit lijkt voor velen misschien een vreemde vraag, maar ik heb hier een goeie reden voor.

Ik heb een langeafstandsrelatie en mijn partner en ik hebben zodoende niet elke maand kans om op het juiste tijdstip te klussen om zwanger te worden.

Door omstandigheden zal mijn partner pas op de dag dat ik mijn eisprong verwacht (en waarschijnlijk net erna:() toekomen. Vandaar dus deze vraag...

Kan ik mijn eisprong uitstellen? Hoe kan ik mijn eisprong uitstellen? Streng dieet? :(
    Ik bedacht me ook om eventueel enkele dagen aan de pil te gaan, maar is dit wel een goed idee? Loop ik zo niet het risico om helemaal geen eisprong te hebben? :$:(

Ben nu op dag 5 in mijn cyclus. Die is vrij regelmatig (30 tot 32 dagen).

Het is niet mijn gewoonte om zo met mijn cyclus te klooien, maar omdat onze kansen zo gering zijn wil ik elke kans ten volle benutten.

Graag jullie mening en tips!

Liefs,
    Maritu

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Gekke vraag misschien, maar je vind het vast neit romantisch. Zijn lozing voor de zekerheid invriezen. Is je ei dan ineens toch te vroeg, kun je hem misschien zelf inbrengen. Maar hoe of wat ik niet hoor haha.

Maar uitstellen kan ik je niet bij helpen. Beide methodes die je noemt, lijken me niet echt gezond. En ik zie dat je al in mmm zit, dus misschien kunnen ze helpen met inseminaties?

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Babke Je kunt zelf geen sperma invriezen! In een laboratorium wordt dit op een speciale manier gedaan en met stikstof ingevroren. En ook het ontdooien gaat niet zomaar. Je kunt niet een kwakkie in je eigen vriezer gooien!;) De zaadcellen zijn al morsdood voordat jij de vriezerdeur geopend hebt!

Maritu Je kunt zelf je eisprong niet uitstellen. Een dieet heeft geen invloed op je hormoonwaardes. Aan de pil zou ik niet beginnen, omdat je je lichaam dan volledig in de war schopt. Met als risico dat je helemaal geen eisprong meer krijgt.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Nee dit is niet even zelf te regelen.
    Denk dat je in eventuele pogingen meer kwaad dan goed zal doen.

Zelf invriezen is inderdaad niet mogelijk. Dat gaat in onze vriezertjes veels te langzaam en het ontdooien gaat inderdaad ook niet zo simpel als een boterham uit de vriezer...

5. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Begrijp uit je verhaal dat je vriend/man naar je toekomt op de dag van je eisprong of de dag er na, als hij op de dag zelf komt misschien gelijk klussen? volgens mij blijft ei zo'n 12 uur in leven.

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Haha, nou je ziet wel dat ik hier dus geen ervaring mee heb. :) Sorry, was leuk bedacht, maar geen succes dus. Maar misschien dat ze je wel in mmm hier mee kunnen helpen? Maar eerlijk gezegd denk ik dat jullie gewoon samen moeten proberen om een beetje op je vruchtbaarheid te plannen.

7. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Geniaal idee bab! ;)

8. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Dank voor jullie, al dan niet hilarische, bedenkingen!:D

Invriezen in de huis-tuin-en-keuken-vriezer had ik zelf nog niet bedacht, maar als dat zou kunnen hadden de wachtlijsten in de mmm een hoop korter geweest! Helaas pindakaas!

Het slikken van de pil enkele dagen lijkt me idd. ook te drastisch en niet echt gezond. Niet doen dus.

Dieeten zou me misschien een kilootje lichter maken, en dat kan ik echt wel hebben, dus ga ik wel een poging wagen. De vraag is nu natuurlijk nog dat ik dat ook echt kan volhouden en of dat ook echt noemenswaardig veel invloed zal hebben op mijn eitje.:(

... en wie weet is mijn eitje deze keer gewoon een beetje lui en zijn mijn partner zijn zaadjes in topconditie! Kan ook, toch?!?:D;)

...wordt vervolgd...

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    goh, lijkt me uberhaupt lastig, een lange afstand relatie, kinderwens en straks uiteindelijk kind krijgen en opvoeden... alleen... met af en toe je vriend erbij!

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Goh, als wij als vrouwen nou eens in staat zouden zijn om onze eisprong zelf te plannen ... zou een hoop gedoe en gereken schelen ;):D

Een ding snap ik niet helemaal (wss door je onderschrift). Zit je in de MMM of niet? Want ik een behandeling moet gepland worden en ik mag toch aannemen dat je partner (langeafstandsrelatie of niet) daar toch wel rekening mee houdt?!

Of zijn jullie gewoon in je eigen cyclus bezig?

Deel Deze Pagina