Borstvoeding en mentruatie!?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door belliebel, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hoihoi,

Ik heb een vraag voor je. Zal eerst even kort wat vertellen.

Mijn zoon is in februari geboren. Toen hij 9 dagen was, werd hij opgenomen in het ziekenhuis omdat hij een goede vernauwing in zijn aorta had. Is hier aan geopereerd toen hij 2 weken oud was. Operatie is goed gegaan en het is nu een heerlijk ventje van 3 maanden oud. De tijd dat hij in het ziekenhuis lag, ben ik gaan kolven, want ik wilde graag BV blijven geven aan hem.

Heb het op gang weten te houden. Had veel te veel voeding, maar dat werd steeds iets minder. Toen Dinand 9 weken oud was werd ik voor de eerste keer ongesteld. Mijn voeding was zo terug gelopen dat ik het met alleen BV niet redt. Ik geef hem dus nu eerst de borst en daarna nog een fles er achteraan.

Ik denk dat hij uit 1 borst ong. 50 ml. haalt. Niet heel erg veel dus. hij krijgt daar achteraan een fles van 120, soms 150. Wat hij dan over houdt gooi ik weg. Ik weet dat hij dan voldaan is.

Nu de vraag. Omdat ik nog zo enorm weinig BV geef, zou ik dan niet allang weer mijn volgende menstruatie moeten hebben?

Ik weet dat als je volledige BV geeft, je een tijd lang niet ongesteld kan worden, maar dat geef ik natuurlijk niet, en zoveel heb ik ook niet. Natuurlijk hebben ik en mijn partner alweer seks met elkaar. Ben nog niet aan de pil begonnen, en doen we het gewoon met condoom. We hebben dan 2 keer onveilig gevreeën waarbij hij me wel gepenetreerd heeft, maar niet in me klaar is gekomen. Hoe groot acht u de kans dat ik zwanger zou kunnen zijn? (denk dat ik het antwoord al wel weet, dan moet ik gewoon een testje doen). Denk zelf overigens dat ik niet zwanger ben, dat gevoel heb ik helemaal niet. Maar wat ik wel heb is dat ik voorlopig nog niet ongesteld zal worden, en dit had ik juist bij de zwangerschap van mijn zoon ook.

Hoop dat u me wat antwoorden kunt geven.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi hoi,

Ja , je geeft het antwoord zelf al: doe even en testje. Ik denk dat de kans niet zo groot is dat je weer zwanger bent. En dat je menstruatie nog niet komt zegt weinig, zo kort na de bavalling en met nog bosrtvoeding erbij. En door spanning kan je menstruatie ook uitblijven.
    Haal gewoon even een testje dan weet je het antwoord, dat geeft je vast rust.

groet
    Linda

Deel Deze Pagina