Mijn zoontje wordt volgende week 2 jaar en stopt nog steeds alles in zijn mond. Blokken, boeken, duplo, auto's, puzzelstukjes, werkelijk alles moet in zijn mond. Zelfs dingen waar hij niet mee speelt, zoals potloden, schoenen, sleutels enz. Eigenlijk vrijwel alles wat in zijn handen komt. Begin sept. ben ik bij een pedagoog geweest voor zijn gedrag, vele driftbuien, slaan, bijten, knijpen enz. Daar werd er gezegd dat hij op het randje zat van dat het normaal was dat hij alles nog in zijn mond stopt. Hij doet het trouwens niet alleen als hij last heeft van door komende tanden/kiezen. Is het idd vreemd dat hij dit nog steeds doet? En is er een achterliggende reden dat hij dit nog steeds doet?
Nou mijn zoon van bijna 3 jaar stopt ook van alles in zijn mond om erop te kauwen. Hij zit nu op een autootje te kauwen. Dan weer op een mouw. Ik kan me er niet echt druk om maken.
Verschilt denk ik per kindje. Mijn dochter doet het niet maar heeft het ook eigenlijk nooit gedaan, misschien tot 1 a 1,5 jaar heel soms.
Haha, nou mijn oudste van 5 stopt nog wel eens speelgoed in zijn mond hahaha. En de jongste van 2.5 ook nog steeds hoor. Vooral als ze ergens naar kijken ( tv, boekje ).
Mijn dochter is de orale fase ook nog steeds niet ontgroeid Ze knauwt en sabbelt gewoon graag. Is ook een erg goede eter. Ze heeft helemaal geen last van driftbuien of het gedrag dat je beschrijft.
Mijn dochter verkend ook nog graag dingen met haar mond Nu met mijn zoontje is het wel erg grappig, want als hij iets in zijn mond stopt, haalt zij het uit zijn mond om het vervolgens in haar eigen mond te stoppen
Hoi Macmazy, Nou Yannick doet dit ook nog steeds regelmatig, boekjes, blokjes, vorige keer met het verven stopte hij het sponsje in zijn mond. Hier is het wel meer als hij last van zijn mond heeft (zeker de laatste tijd) maar het wordt wel minder. Nog maar een weekje en dan is hij alweer jarig, het gaat hard he? Fijne verjaardag alvast!
Mijn dochter stopt haast niks in haar mond (even heel hard afkloppen je weet het maar nooit). Maar mijn zoon nu 12 heeft heel lang bijvoorbeeld de autowielen er altijd afgebeten met spelen en nog stopt hij graag dingen in zijn mond bijvoorbeeld zijn neus Goed blijven opletten en kijk het nog even aan. Hij praat zeker ook nog niet zeker je kindje?
C vrijwel niet. D af en toe nog. Toen ik nog op n Kdv werkte hadden we zelfs een kindje van ruim 3, daar is toen wel melding van gemaakt omdat dit niet (meer) hoort bij zijn leeftijd, maar nog geen 2.. Zie ik t probleem niet hoor.
Mijn dochter heeft dit ook gedaan tot voorbij haar tweede. Ze mocht naar de peuterspeelzaal geen speldjes in haar haar omdat ze die in haar mond stopte als ze ze eruit trok. Mijn dochter sprak toen al in volzinnen, dus veel beter dan normaal was voor haar leeftijd. Ik zie daar dus geen verband in.