Harde buiken of niet?

Discussion in 'Gezondheid' started by Annie24, Oct 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hoi meiden!

Mijn buik voelt de laatste paar dagen soms raar aan. Hij voelt hard, maar het doet geen pijn ofzo. Heb alleen het idee alsof mijn vel te klein is en het helemaal strak staat.

Kan ik dit nu zien als een harde buik of moet ik dit gewoon zien als het groeien van mijn buik?

Het is niet zo dat het een paar minuten duurt, maar bijna de gehele dag :(

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dat heb ik af en toe ook, alsof ik uit m'n vel scheur. Vooral na het eten :) Maar bij mij is dat geen harde buik hoor, dat voel ik meer van binnen, en niet aan mijn vel. Meer spieren die samentrekken zeg maar.

3. ma1

ma1 Fanatiek lid

Mar 14, 2010
    1,211
    0
    0
    He meid,
    Dit komt me bekend voor tijdens mijn laatste zwangerschap had ik hier vanaf ongeveer 25 weken ontzettend last van
    Elke keer bij het lopen voelde mijn buik zo akellig hard gespannen aan.
    Het liefst lag ik languit en had dan nergens last van.

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik zeg harde buiken! Harde buiken zijn ook normaal, mits ze niet té vaak voorkomen op een dag, maar wat je omschrijft klinkt wel als harde buiken. Ik vind het persoonlijk niet echt een prettig gevoel, maar pijnlijk is het zeer zeker niet. Ik denk persoonlijk niet dat het de groei van je buik is.

5. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    wat jij omschrijft heb ik als ik vermoeid ben. en dan dus erg veel last heb van mijn banden. het gevoel alsof de buik te zwaar hangt aan mijn vel.

maar een harde buik voelt alsof er iets aan de binnenkant langschuurt.. net als je je handpalm zou draaien (of de babydie van de ene kant naar de ander schuift) en als je dan voelt is de buik keihard.

maar het kan natuurlijk wel

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Als je een harde buik hebt kan je je baarmoeder opeens heel goed voelen met je hand. Het is dan net een harde bol, die vreemd gespannen aanvoelt.

Lijkt het daarop?

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    als ik een harde buik heb voelt het alsof ik een bowlingbal voor me heb hangen

je zegt dat je het de hele dag hebt, dan lijkt me het geen harde buik.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook een periode gehad dat mn vel erg gespannen aanvoelde. Harde buiken voelen inderdaad echt alsof er een bal ( Bowlingbal, voetbal ) in je buik ligt, je voelt dan ook erg goed de grootte van je baarmoeder en ik kan ook opmaken hoe mn kindje ligt dan. Ik heb best een laagje vet op mn buik maar als ik een harde buik heb voelt mn man bv ook hoe hard hij is.

Share This Page