Pijnlijke plek buik.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loontje81, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    (sorry wist even niet waar het thuis hoorde dus vandaar hier het topic)

Sinds vanmorgen heb ik 1 pijnlijke plek op mijn buik en herken het even niet dus denk vraag het even aan jullie.

Die plek zit aan de linkerkant onder mijn ribben en een stukje van het midden vandaan.Het stomme is dat het erg gevoelig is als ik sta,dus meer spanning op de buik heb.Het voelt alsof je met je bovenbeen 2 seconden daarvoor tegen een tafel aangelopen ben(je kent het wel dat moment van vloeken).Net of je vel van 1 laag in 2 lagen getrokken wordt(denk ik dan) en branderig een beetje.Vooral als je er aan zit dan is het het ergst en dan doet diep adem halen ook flink pijn.Het is niet dat ik de tranen in mijn ogen heb maar is flink pijnlijk.Maar als ik zit dan is het een geirriteerd gevoel en niet zeer pijnlijk.Als ik lig en zit er aan dan is er vrijwel niks aan de hand.
    Dus hoe ontspanner de buik hoe minder last ik heb.

Nu is het zo dat ik eigenlijk dacht aan misschien het indalen wat er nu wel aardig aan zit te komen natuurlijk maar herken het niet van de eerste zwangerschap.Het gaat op een gegeven moment meer hangen denk ik dan.Ook heb ik wel eens gehoord dat zwangerschaps striemen ook flink zeer kunnen doen(branderig gevoel).maar ook daar geen ervaringen mee dus vandaar dat ik mijn vraag even hier stel.
    Of dat het vannacht flink bezig is geweest zou ook een optie kunnen zijn.
    Uiteraard bel ik de gyn op als het na een nachtje slapen nog niet over is.

Alvast bedankt voor het lezen van toch wel een lapje tekst ;)

2. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Zou het niet zo kunnen zijn dat de kleine daar heeft zitten trappen? Dan voelt het ook al gauw beurs aan. Alsof je een onderhuidse blauwe plek hebt zeg maar...

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denken aan een beurs-getrapte plek, maar het is moeilijk oordelen vanaf hier eerlijk gezegd...

4. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Dat is ook een gedachte ja...Zei dat net nog tegen manlief maar ook daar geen ervaring mee,Lijkt wel alsof eerste stil heeft gelegen maar dat is niet zo hoor hahaha.
    Nu moet ik wel zeggen dat ik nu zwanger lijk van een tweeling zo groot is mijn buik dus bedacht me al dat het allemaal gevoeliger zal zijn als bij de eerste(waren toen mensen die niet eens wisten dat ik zwanger was).Dan zal de kleine flink bezig geweest zijn vannacht want heb het niet door gehad maar wel vanaf moment wakker worden er last van dus het kan prima* denkt na of ik vast geslapen heb*...Wat volgens mij wel het geval was afgelopen nacht.

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad.
    Kon niet op een zij liggen omdat het na een minuut ging steken en branden. Kleine lag blijkbaar ergens een zenuw te prikkelen ofzo.
    Bij deze heb ik er overigens nog geen last van terwijl dit een dikke deur is en mijn buik ook veel groter.
    Slaap lekker!

6. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ben gisteravond lekker naar bed gegaan(na een vermoeiende dag) en heb er even opgelet of ik in bed ook last had.Dit was niet het geval.
    Nu heb ik ook weinig last.Ja lichtelijk als ik sta maar niet dat je zegt het overheerst de dag.
    Ik denk dat het toch iets van een beurse plek of zo is geweest en uiteraard hou ik het in de gaten.In ieder geval bedankt voor het mee denken.

7. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey, ik heb daar ook last van. Een klein plekje net onder mn borst,tegen mn ribben aan (ik dacht aan een spier die verrokken was). Mijn kine heeft gezegd dat dit ligt aan zenuwtjes in je huid die aan het meerekken zijn. Dus je kan er niet veel aan doen, beetje ijs opleggen maar voor de rest niets.
    Het gaat wel voorbij hoor.
    Bij mij voelde het beetje branderig aan en als ik er op wreef, gaf het een irriterend gevoel. Maar dat zijn dus de prikkelingen van die zenuwen die je voelt.

8. Ik heb dit ook gehad rond week 34 tot aan de dag dat ons zoontje geboren werk(38,5).
    Een branderig en trekkend gevoel steeds op de zelfde plek.Na dat hij geboren was is het gevoel weg.Op de echo's was ook steeds te zien dat hij daar met zijn knietjes lag waar hij mij pijn deed.

9. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Vandaag bezoekje gedaan in het ziekenhuis voor de zekerheid en ook daar dachten ze aan of inelkaar geschopt door kindlief waardoor het beurs is nu of idd dat het steeds met de billen op de zelfde plek stil lag waardoor het gevoelig is...Maar in ieder geval het hartfilmpje is helemaal in orde dus wat dat betreft niet voor niks gereden.

Deel Deze Pagina