Pijnlijke plek in borst

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesjee89, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

10 aug 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Al een tijdje heb ik een pijnlijke plek aan de zijkant van mijn linkerborst. Vorige week werd die nog veel pijnlijker, dat kwam waarschijnlijk doordat ik ongesteld moest worden, dan krijg ik altijd meer spanning in mijn borsten.
    Zelf goed gevoeld en dacht ook wat te voelen, maar niet echt een hard bultje ofzo. Heb al een keer een fibroadenoom(goedaarig bultje) gehad in mijn andere borst, maar zo voelt het dus niet.
    De huisarts gebeld en daar ben ik maandag geweest en die heeft gevoeld, dacht eerst dat het misschien de spier was waar je borst aan hangt (want heb ook veel last van nek en linkerarm, dacht zelf misschien heeft het daarmee te maken) maar dat was het niet , hij zei iets van een strengetje te voelen, maar dat zit in de andere borst ook wel een beetje. Nu moet ik vrijdag naar het ziekenhuis voor een foto en echo. Gelukkig stuurt mijn huisarts je altijd door als er iets met borsten is. Ben erg benieuwd wat het is en waarom het zo pijnlijk is!

Heeft iemand van jullie dit ook of gehad? Ben benieuwd naar ervaringen.

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik dacht ook direct aan een fibroadenoom (heb ik ook gehad) maar dat zal het dus niet zijn aangezien jij die ook hebt gehad.
    Lastig hoor!

Succes vrijdag en sterkte ermee!

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik moest eerst aan Tietze denken (heb ik ook en ook een hele pijnlijke borst), dan is er meestal ook een bult te voelen. Alleen die zit meestal onder of boven de borst. Heb je pijn bij ademhalen? Voelt het meer als druk of als steken/kloppen/iets anders?

4. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

10 aug 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik er heel veel last van heb, vooral als ik op bed lig, zijn het steken. en als ik er op druk doet het ook echt zeer op die plek. En het word dus erger als mn menstruatie er aan zit te komen.

Heb jij een hele pijnlijke borst? de hele maand door of zit er ook verschil in? Vervelend zeg! heb er ook wel is wat over gelezen, maar dat van mij klinkt toch wel anders vind ik zelf. Ben heel erg benieuwd naar vrijdag!

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb ook een pijnlijke borst en daarnaast een jeukende borst eerste x scheepte ze het af (leerling huisarts) tweede x bij andere arts en die zei dat er bij verandering aan de borst en jeuk etc een foto gemaakt moet worden.. Afspraak gemaakt en gezien mn leeftijd werd het een echo dinsdag krijg ik m..

Succes!

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb m'n goede dagen, dan voel ik weinig tot niets, maar ik heb er vrijwel elke dag wel last van. Soms even een gemeen poosje, soms de hele dag door maar dan in mindere mate..

Succes, ik hoop dat het iets is waar ze veel aan kunnen doen!

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik heb al jaren precies hetzelfde. Al meerdere malen voor bij de ha geweest en doorgestuurd voor mammografie en echo. Steeds niet te vinden. Ook erger vlak voor menstruatie. Kan er dan ook echt niet van slapen en liggen doet nog meer pijn. Nu ik zwanger ben heb ik er geen last van. De ha heeft geen idee wat het is. Maar het lijkt een hormonenkwestie te zijn. Moet het wel steeds in de gaten houden en mag altijd komen als ik me zorgen maak. Aan Tietze heb ik ook al gedacht. Het is heel vervelend maar bij mij lijkt het dus niks ergs te zijn. Succes met de onderzoeken!

8. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

10 aug 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat raar dat je eerst afgescheept bent! maar fijn dat je nu toch kan voor een echo! Geeft toch een rustig gevoel als je weet wat het is...
    Succes dinsdag! krijg jij ook gelijk de uitslag? ik moet s ochtends en krijg smiddags gelijk al de uitslag, dat was een paar jaar geleden nog anders...

9. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

10 aug 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie! Lijkt inderdaad hetzelfde wat ik heb! Ben heel benieuwd of ze bij mij wel wat zien dan! laat het wel even weten! Dankjewel:)

10. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

10 aug 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel!! fijn dat het in iedergeval niet continu heel erg pijnlijk is! Bij mij is het ook verschillend per dag...

11. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

10 aug 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    De diagnose: Mastopathie. Niks ernstigs wel lastig! Als iemand er meer over wil weten, kun je er op googlen. Dan lees je een hoop info!

12. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik wilde het gisteren nog schrijven maar kon niet meer op de naam komen. Niks ergs maar wel heel vervelend inderdaad.

Deel Deze Pagina