1e controle verloskundige, ben me rot geschrokken :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by Porsche, Oct 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

goede avond lady's.

afgelopen vrijdag mochten mijn man en ik voor het eerst naar de verloskundige ik was zo zenuwachtig ... zo zenuwachtig was ik bij mijn vorige 2 zwangerschappen niet, ik had ook echt het gevoel alsof het niet goed zat ...

ik mijn verhaal gedaan dat ik nog geen klachten ed had, terwijl ik bij de vorige 2 al met de 5 weken boven de wc stond te spugen.
    dus ik mocht gaan liggen, en zij ging kijken en kon niets vinden :( hup inwendig gekeken :$ en kon ook niets vinden :$......
    na goed zoeken, zag ze een holletje met een zwangerschapsring...
    en op mijn baarmoeder zag ze hele rare vlekken waardoor ze heel erg zorgen maakte om mij :( ! ..

ze ging meteen met het ziekenhuis bellen en we mochten gelijk komen,
    eenmaal daar ( we kregen onderweg naar het ziekenhuis ook nog met een weg piraat te maken, die zo kwaad werd dat hij niet voor mocht hij ons van de weg probeerde te duwen wat gelukkig niet gelukt is .. man wat was ik emotioneel :( )
    mocht ik ook gaan liggen zij ging kijken, is echt geen pretje hoor 2x inwendig kijken en in het ziekenhuis zijn ze niet zo zachtjes als bij de verloskundige ..
    en daar vertelde ze dat ik OF pas 5 weken zwanger was OF het gaat mis :( .
    gelukkig kon zij geen vlekken op mijn baarmoeder zien dus volgens haar geen reden van paniek !
    over 2 weken moeten we terug naar het ziekenhuis komen en dan kijken ze verder, ze zei geen bloed is moed....

Jemig wat ben ik me rot geschrokken.
    maar wat ik zo raar vind is :
    ik meen echt alles gevoeld te hebben
    eisprong innesteling alles ... en ik was ook ervan overtuigd nu bijna 7 weken zwanger te zijn.
    hoe kan ik nu pas ongeveer 5 weken zwanger zijn :(:(

wie ow wie heeft ook zoiets gehad en is ook ongeveer 2 weken terug gezet ?

Liefs City Girl

2. jazz

jazz Niet meer actief

Citygirl...ik heb precies hetzelfde verhaal vandaag meegekregen na mijn inwendige echo en ook ik ben geschrokken. Ik mag volgende week dinsdag weer terug.
    Ik wens je veel succes...

3. ingel

ingel Actief lid

Nov 29, 2010
    445
    0
    16
    Female
    Friesland
    Wat een heftig verhaal.
    Ik heb dit zelf niet meegemaakt, maar ik wil jullie beiden heel veel succes wensen de komende periode.

dikke knuf

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

thanks Jazz... ik jou ook mennn wat zitten we in spanning he ...
    nu heb ik echt 3 totaal verschillende zwnger schappen jij ook ?

enig idee hoe dat bij jou kan ?

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    kan het zijn dat je dacht innesteling te hebben gevoeld maar deze toch later heeft plaats gevonden?? ik hoop het voor jullie beiden!! succes!!!

6. jazz

jazz Niet meer actief

Voor mij is het ook mijn 3e maar 1e met mijn nieuwe partner. Tot nu toe ook altijd via de mmm (medische malen molen) namelijk hormonen.
    Ik denk dat ik een late innesteling heb gehad, of het is gestopt met groeien. Maar ik voelde het vanacht al een beetje. Dacht eigenlijk dat ik een blaasonsteking had.
    Nu heb ik ook heel veel rugklachten en buikpijn....Dus echt afwachten bij mij. Ze zag wel een kloppend hartje maar die was gewoon te traag.
    Het vervelende van alles is ik krijg geen brok meer door mijn keel.......en ja positief blijven ik weet maar ik denk dat ik eigenlijk wel weet wat de uitkomst zal zijn.

Hoe voel jij je?

7. Marit75

Marit75 Actief lid

Aug 13, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is zeker schrikken, maar het kan goed dat het gewoon nog te pril is. Ik heb met 6.5 week mijn eerste echo gehad en daar klopte toen wel het hartje, maar dat is natuurlijk wel 1,5 week verder. Volgens mijn berekening was, nav laatste menstruatie was ik een week verder. Hoe dat dan precies snap ik nog steeds niet.
    Ik snap dat je je zorgen, maar ook ik zeg, geen bloed, geeft moed.
    Veel succes!

8. jazz

jazz Niet meer actief

Marit thnx zo denk ik ook hoor.....Maar ik was een krappe 8 weken zwanger en echo zei een krappe 6...Maar inderdaad geen bloed, geeft moed...

9. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,803
    9,314
    113
    Gelderland
    Ik heb dit de eerste zwangerschap gehad met goeie afloop.

Ik weet het niet meer precies maar ik was ervan overtuigd 7/8 weken zwanger te zijn. Toen we voor de echo gingen zag ze alleen een zwangerschapsring wat betekende dat ik rond de 5 weken zwanger zou zijn. De verloskundige sprak toen van een 'diapauze'. Dit betekend dat het vruchtje er iets langer over doet om op de juiste plek te komen. Google maar is op deze term.
    3 weken later was overduidelijk te zien dat ik zwanger was. Die weken zijn echt zo spannend geweest want ik was erg bang dat er niks te zien zou zijn..gelukkig ligt mijn kleine mannetje nu boven te slapen ;)
    Ik hoop voor jullie dat er over 2 weken een mooi kloppend hartje te zien is.

10. jazz

jazz Niet meer actief

Luna bedankt voor je mooie verhaal en ga inderdaad even googlen....

11. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik ben vandaag voor de eerste echo geweest zou 7weken en 4dagen zijn maar ben er maar 6 wel een mooi kloppend hartje gezien en een mooi vruchtje enzo dus er is nog hoop als je bijna 2weken terug gezet bent

12. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Ik zou oorspronkelijk 15 april zijn uitgeteld (laatste dag menstruatie 10 juli cyclus 35 dagen). Dat was bij cyclus 28 dagen dus toen werd het 22 april. Bij de echo met 12 wk 1 dag bleek het kindje ''nog maar'''10 week 4 dagen te zijn, weer 11 dagen teruggezet. Ik weet dat de dag van eisprong 31 juli was. Inmiddels is mijn uitgerekende datum 3 mei! Wat ''normaal'' dus 15 april zou zijn... de mevrouw v echo vertelde mij dat het ene eitje langer onderweg is dan het andere? Ik ben dus in totaal meer dan 2 weken teruggezet. Ik vind het verschil tussen 15 april (normaal met mijn gegevens) en 3 mei (mijn geval) best groot!

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Met mijn eerste echo twee weken geleden dacht ik zeven weken te zijn maar konden ze ook alleen het vruchzakje en dooierring zien en gaven ze aan dat ze dachten dat ik ongeveer vijf weken zwanger was. Afgelopen vrijdag ben ik weer geweest en toen was er een vruchtje met een mooi kloppend hartje te zien en gaf de meting 7w1d aan (was het alweer bijna een week ingelopen).

Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken, al weet ik dat dat moeilijk is (wat heb ik lopen stressen in die week). Ik hoop dat jullie bij de volgende echo ook een mooi kloppend hartje zien!

14. Noa1988

Noa1988 Actief lid

Jun 24, 2011
    319
    1
    0
    Een vriendin van mij heeft dit ook gehad. Dacht 7 weken zwanger te zijn en gyn zei na echo dat ze maximaal 5 weken zwanger was. 2 echos later kreeg ze de 2 weken er weer bij. Kindje was in het begin gewoon niet zo snel met groeien en nu weer wel.

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik ben bij de eerste echo zelfs 3 weken teruggezet. I.p.v. 10 weken was ik 6,5 tot 7 weken zwanger. Wel heb ik een kloppend hartje gezien en dat scheelt denk ik voor je eigen gemoedsrust. Maar als je nog maar 5 weken zwanger bent zie je denk ik ook niet zo heel veel?

Hopelijk hebben jullie bij de volgende echo een kloppend hartje te pakken!

16. Porsche

Porsche Niet meer actief

bedankt allemaal voor de reacties.. aan mijn misselijkheid te merken zit het wel goed .. hihi .. toch vind ik het enorm spannend en erg raar maar goed.. als we over 2 weken positief nieuws hebben :D

17. jazz

jazz Niet meer actief

Inderdaad allen bedankt voor de reacties...Ik heb geen symptomen meer...Dus bij mij zit het denk ik minder goed...Maar gelukkig bij jou wel citygirl en inderdaad je ziet aan de verhalen dat het mogelijk is. Ik zal voor je duimen...

Ik kan volgende week al terecht gelukkig want lijkt mij verschrikkelijk om met iets door te blijven lopen wat niet meer leeft....Tuurlijk heb ik nog hoop maar uit zelf bescherming...

En dan hoe verder...Weer de hormonen, de verplichte echo's, en het klussen, de zenuwen...pffff moet er nu niet aan denken...

18. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    @ Jazz - Worden de tests ook lichter of blijven die wel heel duidelijk?

Succes joh! Ik hoop echt voor je dat je gewoon een "fysiek makkelijke" start hebt van je zwanegrschap.
    Maar ik kan me voorstellen dat je je emotioneel nu behoorlijk rot en onzeker voelt! Ik hoop op een spoedige positieve bevestiging voor je!

19. jazz

jazz Niet meer actief

Arnoe, heb nog wel gedacht ik ga een testje kopen..maar durf niet joh...stel die is helemaal goed en dan toch...pfffff
    Ik heb wel moeders voor moeders afgebeld want kon het niet meer opbrengen om mijn urine op te vangen....
    Thnx voor je lieve woorden trouwens....

20. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Succes vanmiddag in ieder geval!

Van dat testen kan ik me voorstellen, alleen heb ik altijd het idee dat teleurstelling minder erg is als spanning. Liever een sprankje niet beantwoorde hoop dan continue spanning.
    Maar dat is denk ik per persoon verschillend.

PS Mooie wijze ondertitel heb je!

Share This Page