Hallo, Ik heb sinds een paar weken een pijnlijke plek onder mijn rechter borst ter hoogte van mijn bh bandje. Het begon met een drukkend gevoel en heb nu regelmatig korte aanvallen van stekende en brandende pijn. Dit komt vooral wanneer ik van houding wissel of wanneer ik knellende kleding (die op deze zere plek drukken) verschuif. Ook wordt ik 's nachts regelmatig wakker dat het echt pijn, als ik dan in een andere houding ga liggen zakt het weer weg. De pijn beperkt zich tot die ene plek en als ik er voorzichtig met mijn vinger overheen strijk dan voelt het aan als of de huid geschaafd is, terwijl er van de buitenkant niets te zien is.. Ik ben nu 28 weken zwanger en mijn baarmoeder staat 3 vingers onder het middenrif, de controles zoals de bloeddruk zijn verder goed. Ik hoop dat je weet wat dit kan zijn en of het erbij hoort.. Alvast bedankt! Groetjes Butterfly
Hoi Butterfly, je baarmoeder zit al best hoog en daardoor is de druk op je ribben nu al verhoogd. Door de hormonen gaat je hele ribbenkast een beetje omhoog staan om ruimte te creeren voor je baby. Dit kan af en toe een heel naar gevoel geven, precies zoals jij het beschrijft. Kan absoluut geen kwaad, maar is gewoon heel vervelend. Vaak als je dan een beetje anders gaat zitten gaat het wel weer even. Als het kindje straks gaat zakken zal het wel weer beter gaan, tot je hele buik vol zit vlak voordat je gaat bevallen... Hoort er gewoon bij, maar wel heel lastig. Groetjes Brigitte