Advies ruggeprik...ervaringen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marieke1978, Jun 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

Sep 16, 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik had een vraagje; Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en gelukkig is alles goed. Ik sta onder de gyn ipv verloskundige omdat ik een probleem heb met mn hersenvocht. Ik heb er teveel van en dat verhoogd de druk in de hersenen. Nu willen ze, om de druk in mn hoofd zo laag mogelijk te houden, vanaf de eerste wee een epiduraal gaan doen. Ruggeprik dus. Op zich voor mijn lichaam beter en natuurlijk, als groot bijkomend voordeel, neemt het de druk en pijn grotendeels weg.

Zijn hier mensen die daar al ervaring mee hebben? Hoe hebben jullie dit ervaren?

Grt Marieke

2. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik zal door mijn ziekte van crohn ook een ruggeprik krijgen als ik beval
    Ik heb het al eens eerder gehad en zal je vertellen doe je verstand op nul en gaan met die banaan
    Je kan ervaringen niet echt vergelijken met anderen,want iedereen heeft een andere pijngrens
    Ik hoop dat het voor jou meevalt :)

3. Annemonique

Annemonique VIP lid

Oct 13, 2005
    7,873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ik denk ook dat het voor iedereen anders is. Ik had zelf al ruim een dag zeer pijnlijke rugweeen toen ik uiteindelijk een ruggeprik kreeg. Het was voor mij een verlossing. Als ik van te voren had geweten dat ik ene ruggeprik zou krijgen zou ik er misschien iets meer tegenop hebben gezien, maar echt het is maar 1 prik die ff niet leuk is en daarna voel je als het goed is niets meer.

4. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Ik vond de weeen zo pijnlijk dat ik niet eens voelde dat de prik gezet werd, ik vond het alleen maar een verlossing van de pijn, echt heel fijn!:)

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik voelde niks van de ruggeprik, het was voor mij echt een verademing, ik had rugweeen en nierstuwing, het hielp me goed!

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik voelde ook niks van de ruggeprik en vond het echt een verademing, heb zelfs nog liggen slapen, kreeg de prik bij 5 cm ontsluiting en en 5 uur later mocht ik persen, wat wel zonder de prik ging, mocht niet meer zelf toedienen.

7. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Ik voelde niets van de ruggeprik maar voelde ook niets van de verdoving van de ruggeprik :(
    Ze hebben 2x geprikt en de pomp op standje voluit gezet maar hij werkte niet, pas toen ik bevallen was deed het ding zijn werk en ik heb ruim 12 uur mijn benen niet kunnen bewegen.

Maar ik heb ook al vaak een ruggeprik gehad voor operatie en dat ging wel goed hoor :D

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik ben bevallen met een KS dus heb ook ruggeprik gehad. Dit is natuurlijk een anders dan de prik die jij gaat krijgen, maar kan je zeggen dat het ZETTEN van de prik echt wel meevalt.
    Is in een minuutje gebeurd dus ff doorbijten!

Succes!

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ja ik ben ook bevallen via ks maar ze hebben mij 2 keer mis geprikt ik hoop dat het voor jou gaat mee vallen succes

10. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ik ben chronische ziek, ik moest ook meteen een ruggenprik, dit was meteen al bekend voordat ik zwanger was, toen mijn vliezen braken moest ik meteen naar het ziekenhuis,en toen er 2cm ontsluiting was kreeg ik de prik, ik ben echt superbang voor naalden, maar heb er echt helemaal niets van gevoeld,

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Mijn ruggenprik bij de KS ging ook absoluut niet goed, na een aantal keer misprikken kreeg ik een volledige narcose.
    Dus iemand die zegt dat het allemaal wel meevalt moet voor haarzelf spreken en niet voor een ander.

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ten eerste mijn eigen ervaring: ik kreeg de ruggenprik na 2 nachten en een dag weeen die 3 cm ontsluiting hadden opgeleverd. Van de prik zelf voelde ik helemaal niks (maar dat kan ook komen doordat ik op dat moment behoorlijk uitgeput en in mezelf was, bij jou zullen ze hem al snel plaatsen dus dan is dat misschien anders). Ik voelde alleen een warme gloed door mijn rug glijden en vervolgens ebde alle pijn en vermoeidheid weg.........wat een opluchting!!!
    (Nu had ik wel heel veel geluk want 1 van de risico's die je hebt is dat je de persweeen ook niet voelt, en die voelde ik perfect, maar dan zonder de pijn).

Ten 2e mijn ervaringen met patienten: ik heb op de afdeling chirurgie en afdeling dagopname gewerkt. In het ziekenhuis waar ik werkte gaf men bij kleine ingrepen de voorkeur aan de ruggeprik omdat je hier doorgaans achteraf minder last hebt als van een narcose.

Ik heb dus heel veel patienten gezien die een ruggeprik kregen en ik kan je zeggen dat zeker 9 van de 10 het als positief ervaren. Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn voor wie het anders uitpakt, geen mens is immers gelijk. Maar ik heb meer mensen gezien die achteraf zeiden dat het ze was meegevallen dan andersom.

Wat naar mijn eigen mening meespeelt is angst en de controle uit handen kunnen geven. Ik zeg NIET dat iedereen bij wie het niet goed gegaan is bang was, maar het KAN een rol spelen.

Dus....als je besluit er voor te gaan doe dat dan met vertrouwen, probeer je angst los te laten. Het gaat ECHT BIJNA altijd goed.....;)

En als je nog wel angsten/zorgen hebt bespreek die dan met je gyn of iemand van anethesie. Zij moeten je eerlijke informatie geven, dus die zeggen echt niet alleen maar hoe geweldig het is of zo.

13. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    mij vile het reuze mee. Ik vroeg nog om verdoving hahaahah. Weet je wat de arts zei als ik de prik zet of een verdoving geef, dan krijg je hetzelfde gevoel. En bijn aniets gevoeld. Het volede nij mij alsof ik en bloed moest laten prikken bij mijn ellboog.

Share This Page