bloedverlies bij zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by lilliby, May 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilliby

lilliby Actief lid

Dec 28, 2008
    295
    0
    0
    nagelstyliste
    West-vlaanderen
    hoi,

wou een topic openen over bloedverlies bij zwangerschap, hoeveel en hoelang was dat bij jullie, pijn of geen pijn!! zo kunnen we elkaar wat steunen en elkaar zo door die 3 maand slepen ;)

liefs,

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb mijn vorige zwangerschap tot 6 maanden bloedverlies gehad
    heel veel
    had 4 pakken maandverband per week zeker nodig
    had wel wat last van kramperige baarmoeder maar verder ging het wel.

bloedverlies en zwanger blijven kan goed gaan

hopelijk ook bij jullie!

3. veronique1985

veronique1985 Actief lid

Sep 29, 2008
    183
    0
    16
    ik had het zelfde als caruli pakken maandverband vol.(tot 17 weken)
    iedere week kon ik wel weer met spoed naar het ziekenhuis omdat ik helemaal leeg liep zelfs met grote stolsels.
    bij mij kwam het omdat ik zwanger was van een tweeling waarvan 1tje het heeft opgegeven met 6 weken.
    maar die wou er niet uit met de 18 weken echo was bijna heel mijn baarmoeder gevult met ons kindje hoop dat het met 20 weken helemaal gevult is want dan kan ik als het goed is niet meer gaan bloeden en hoop dan te kunnen gaan genieten van mijn andere 20 weken zwangerschap.
    @ caruli weten ze bij jou de orzaak van de bloedingen?? hoop voor je dat deze zwangerschap beter verloopt

4. Jammeke

Jammeke Lid

Jun 12, 2007
    79
    0
    0
    Ik heb tijdens de eerste 3 maanden maar een enkele dag een beetje bloed verloren en dat vond ik al doodeng, knap van jullie dat jullie het zo positief kunnen houden.

Sterkte groetjes Jammeke

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gelukkig hoeft bloedverlies niet negatief te zijn. Snap wel dat je ervan zal schrikken en je gestresst kan raken. Ik heb er gelukkig geen last van gehad.

maar mooi topic voor de meiden die het wel hebben. Goed bedacht!!!

6. lilliby

lilliby Actief lid

Dec 28, 2008
    295
    0
    0
    nagelstyliste
    West-vlaanderen
    ja vond het ook wel goed, zo kunnen we de verhalen van anderen ook eens lezen en ons zelf zo beetje op ons gemak stellen! want veronderstel van de meesten als ze een druppeltje bloed zien, dat het direkt volle paniek is, dus meisjes posten maar :)

liefs,

7. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb sinds maandag last van bloedverlies. Het is donkerrood bloed. Ik draag een maandverband en er zijn tijden dat er niets op valt, maar telkens als k moet plassen (wat ik heel vaak moet) blijft er een veeg bloed achter op het wc-papier. Af en toe is het zo erg dat het zelfs in de wc valt. Het bloed heeft geen klonters en ik heb verder geen last van pijn. Ik ben langs de huisarts geweest en heb mijn verloskundige gebeld. Beiden zeiden dat bij een miskraam het bloed al snel, denk aan enkele uren of dagen, al kan vermeerderen en je er pijn bij kan hebben. Ze zeiden dat ik gewoon moet afwachten tot mijn eerste echo, hoe spannend dat ook is.

Voor mijn zwangerschap had k het ook (een tijd) dat ik bloedde, nadat ik gemeenschap had. Hiervoor was ik toendertijd naar de dokter geweest die mij vertelde dat het een gevoelige baarmoedermond kon zijn. Inwendig onderzoek gehad toen en toen de dokter het ijzeren dingetje terug nam vloeide het bloed ook een paar dagen lang.

Ik probeer mijzelf hiermee gerust te stellen, maar het lukt niet echt. Het bloeden is sinds gisteren min of meer gestopt, maar ik ben eigenlijk gewoon aan het afwachten op een miskraam nu....:(

Voor de rest had ik niet echt zwangerschapssymptomen. Na het bloedverlies heb ik wel 2dagen gehad dat ik echt heeel misselijk was. Wat ik at kwam er ook weer uit.

Pfff ik stress echt veel. 19april is mijn eerste echo en het lijkt wel een eeuwigheid tot dan toe.

Sorry voor mijn directe vraag, maar hoe zag jouw bloed eruit? En hoe bleef je zo positief in die periode? Ik heb gemeenschap gehad voordat dit begon, kan het daarmee te maken hebben?

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Sorry voor mijn langdradig verhaal. Nu ik het overlees, lees ik hoe wanhopig ik klink. Maar ik ben dan ook echt wanhopig deze dagen. Ik probeer zelfs niet meer te denken dat ik zwanger ben. Ik voel me daarom ook niet meer echt zwanger, wat ik eerst wel had.

Ik hoop dat me gevoel fout zit en het wel gewoon goed zit....

9. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

Apr 25, 2009
    1,982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    Hoi meiden,

Ik heb de afgelopen 5 dagen bruine afscheiding met kleine klontjes.
    Sinds 2 dagen heb ik er ook af en toe een druppel bloed bij met slijm bij het afvegen.
    Ben vanmorgen voor het eerst naar de verloskundige gegaan en die zei dat zolang er geen kramp is er niet heel veel aan de hand is. Gelukkig mag ik morgen voor de zekerheid een echo laten maken. Hoop echt dat er niks aan de hand is maar ik ben bang voor het ergste.
    Het is mijn 1e zwangerschap en ik ben morgen 8 weken zwanger.
    Ik wens jullie in ieder geval veel succes.

PS: ellen is dat echt jou buik? Echt een super mooie foto!

10. Elly1979

Elly1979 Actief lid

Jan 14, 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook een fikse bloeding gehad.
    Dit was toen ik bijna 11 weken zwanger was van onze dochter.
    Het heeft een middag geduurd en het bloedverlies was helderrood met stolsels.
    Bij mij was het te vergelijken met een hele heftige menstruatie, had een paar maandverbanden vol.
    Ik heb destijds meteen met de vk gebeld en mocht aan het einde van de dag langskomen voor een echo en daarop zagen we gelukkig een spartelende baby.
    Het bloeden stopte ineens en had nog wat bruinverlies, oud bloed dus.
    Nog 4 dagen bruinverlies gehad en toen was het over.
    Daarna is niet weer gebeurd.
    Heb een week na de bloeding nog wel gevraagd om een echo om echt te zien dat alles goed was met ons meisje en die heb ik ook gekregen.
    Ons tutje mankeerde gelukkig niks!

De vk zei dat er bij mij zeer waarschijnlijk meerdere bloedvaatjes waren geknapt, dit komt omdat de baarmoeder tijdens de zwangerschap extra goed doorbloed is.

Liefs Elly.

11. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Ik heb deze zwangerschap een aantal keren bloedverlies gehad het begon bij 9 weken
    nu inmiddels bijna 17 weken en ons wondertje doet het toppie

12. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meid
    ja ik was ook zwanger van een 2ling
    en 1tje is met 7wk een mk geworden
    alleen niet volledig dus zijn er resten in mijn baarmoeder blijven zitten
    en die bleven bloeden..
    en uiteindelijk is het gaan ontsteken en is de kleine geboren :(

stralend: meid na de gemeenschap gebeurd het idd vaker dat je wat bloedverlies kunt hebben
    omdat er dan een adertje geknapt is
    ik hoop voor je dat alles goed zit en blijft gaan ;)

13. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

Sep 16, 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi

Ik had de 1ste 3 maanden ook erg veel bloedverlies. Ik heb gestaan bij de arts om een uitgebreid onderzoek en toen vonden ze een hematoom. Een blauwe plek in de baarmoeder die zich volzuigt met bloed. Waarschijnlijk veroorzaakt door een laagliggende maar optrekkende placenta. Klinkt allemaal erg vervelend maar tis helemaal goed gekomen!

Ik was ook erg bang en liep op eieren zo gezegd de eerste 3 a 4 maanden. Ik heb de deur bij de gyn platgelopen maar ging wel gerustgesteld naar huis telkens.

Zou dus willen zeggen; BELLEN als het je niet lekker zit, daar zijn ze ervoor!

Succes allemaal.

Grtz Marieke

14. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik heb tot week 14 bloedverlies gehad. Bijna dagelijks bruine afscheiding en zzo 1 keer per week ook echt rood. Bij de 12weken echo kwamen ze er achter dat het een bloedblaasje was achter de placenta. Die ligt erg laag en als ie gaat groeien kan dat bloedverlies veroorzaken. Nu ben ik al 10 weken vrij van bloedingen.

Dus geef de moed niet op als er bloedverlies is. Bij 50 % betekent het niets ernstigs.

15. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb in week 7 een bloeding gehad. Werd wakker, deed de "grote boodschap" en zag helderrood bloed op het papier. Ik was erg verdrietig.
    Ik ging op een site kijken en las dat dit vaker voorkomt. Door het drukken kan een ader knappen. Dit stelde me gerust!!! Dus 1 dag helderrood bloed met een dag erna bruinbloed. Gisteren een echo gehad(10 weken) en alles is goed!!!! =D> =D> =D>

16. samkids

samkids Niet meer actief

@ Stralend: ik neem aan dat je ipv 19 april, 19 mei bedoelt. Maar dat vind ik dus echt te gek voor woorden!!! Dat zowel je huisarts als je vk je zo lang in spanning laten zitten? Toen ik twee dagen echter elkaar bloed verloor zijn ze meteen een echo gaan regelen. Ik zou toch nog even een keer terug bellen en desnoods een andere vk bellen.

17. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Oeps ik bedoel idd 19mei!

Ik sta sinds kort ingeschreven bij deze nieuwe huisarts i.v.m verhuizing. Maandag was dus mijn eerste bezoek bij deze nieuwe huisarts. En ik heb daar echt spijt van. Mijn oude huisarts kent mij letterlijk sinds ik een kind was en ik weet gwn zeker dat zij mij wel meteen zou helpen!!

Ik ga maandag gwn weer bellen en vragen om een bloedtest om te kijken hoe het zit met het HCG in mijn bloed en dan maar afwachten tot 19mei. Ik heb er recht op, dus waarom zou ik het niet mogen krijgen??

Het bloeden is nu weer gestopt, maar ik loop de hele dag met de gedachte dat ik elk moment toch nog een vruchtje kan laten vallen.

18. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

May 7, 2009
    2,395
    35
    48
    Female
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden. Ik heb net een zwangerschapstest van kruidvat gedaan en die was helaas negatief. Het was dus wel een miskraam. Alleen nu weet ik niet of ik een vrucht verloren ben ofniet. Bij wie moet ik hiervoor zijn voor onderzoek? Verloskundige of mijn huisarts?

Groetjes xxx

19. Dior

Dior Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    1,605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Wat een goed idee zo'n topic!!!

De eerste zwangerschap veel helder rood bloed verloren met steken en krampen al heel vroeg ging dat mis 5 weken en 1 dag.

2 Maanden later afgelopen paaszondag 12 april teste ik weer positief YESSS
    Dinsdag 14 april verloor ik best veel bloed helder rood maar nu geen krampen, toch was ik bang dat het weer mis was. Op 22 april mocht ik bij de gyn langs komen voor een inwendige echo het vruchtzakje zat er nog! Nieuwe afspraak voor 15 mei gemaakt, maar op maandag 27 april alweer bloed verlies, wel iets minder nu anderhalf inlegkruisje... pfff de dag erna moest ik direct weer op controle komen. De gyn zei me dat het vruchtzakje niet was gegroeid, maar het zat er wel nog maar ik echt rekening moest houden met een tweede mk. 15 mei zouden ze kijken of het spontaan naar onder was gekomen anders zou ik tabl krijgen om een mk op te wekken maar indien ik wilde kon ik ook iets eerder komen. Hij hamerde er heel erg op bereid je voor op een mk, omdat ik vroeg of het soms toch niet alsnog goed kwam? Hij zei ja maar dat is slecht een grote uitzondering heel zeldzaam dus ga daar niet vanuit. Toch bleef ik last houden van misselijkheid, borsten, rekgevoel in de buik, moe en een ontzettende honger. Nieuwe test gedaan en die was nog positiever!? Afgelopen dinsdag weer 3 druppels bloed en een beetje buikpijn maar zo van is dit normale buikpijn of wat zo licht, maar oh wat was ik bang. Gebeld of ik toch eerder mocht langs komen dat kon. Gisteren op controle geweest 15:10 gyn van der Heide. Voor het eerst draaide hij het echo scherm mijn richting op en zei kijk eens... Ik zag niet veel dus zei ja wat? Daar zei hij een kloppend hartje tranen rolde over mijn wangen nu weer als ik het zo schrijf. Wat is er nou waarschijnlijk gebeurd. Nu zag hij 2 vruchtzakjes de andere keren steeds maar 1 en die is nog steeds 4 mm en zo te zien leeg. Het was dus een tweeling maar waarvan een ei niet bevrucht is. Het goede vruchtje heeft al die tijd verstopt gezeten achter die andere. Ik ben zooo ontzettend blij!!! Ook zei de gyn dat het er allemaal goed uitzag en als er eenmaal hartactie is het niet zo snel meer mis gaat.

Volgende week op controle voor een betere echo en meten wegen en alles te bespreken wat voor onderzoeken ik moet ondergaan ivm mijn leeftijd (37)
    Ook ben ik waarschijnlijk niet 7 wk en 5 dg maar 6 wk en 5 dg dat gaan ze volgende week allemaal bekijken. En naar dat andere vruchtzakje hoe en wat.

Maar al met al dus ondanks bloedverlies een onverwachte goede uitslag hopelijk, blijft het nu ook goed gaan :)

20. Dior

Dior Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    1,605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @stralend ik zou even de afdeling gyn in het ziekenhuis bellen voor een echo om alles na te laten kijken. En ook je HA op de hoogte brengen. Heel veel sterkte meid!!! Ik hoop dat je gauw weer zwanger mag zijn.

Share This Page