Eerste bezoek aan verloskundige

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Jebb, Jul 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Ik was vanmorgen, compleet met alle benodigde gegevens en formulieren, bij de verloskundige voor de intake. Vlak voordat wij binnen kwamen, was er een meid voor ons met (ik neem aan) haar vriend.
    Ze wisten dat ze een afspraak hadden, het tijdstip wisten ze niet meer zeker, maar hadden werkelijk geen idee wat ze eigenlijk kwamen doen. De vriend stond er maar een beetje bij.

Ik stond keurig op een afstand te wachten, maar kon alles verstaan. Ze had de bevestigingsmail gehad waar de afspraak instond. Dezelfde mail die ik gehad heb, waar dus ook alle benodigdheden instonden voor de intake. Vragenlijst, medicatiedossier en ID. Mevrouw had NIKS bij zich.

Nu dacht ik... (heel kort door de bocht)
    ... eigenlijk heel triest. Nu zijn (aanstaande) ouders al niet betrokken of voorbereid. Wat moet daar straks van komen. Ik werk in het onderwijs en heb gemiddeld de helft van de klas met niet betrokken ouders die geregeld hun kids vergeten op te halen op school, niet op ouderavonden verschijnen enz. Enz.

Ik werd er echt een beetje sip van.

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Herkenbaar. Onbegrip, onwil, onkunde... Ik weet het niet maar wordt er inderdaad ook moe van.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

Jun 3, 2015
    2,369
    9
    38
    Female
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik denk dat je dan ook wel weet dat je als (HBO?) opgeleide een niveau hebt dat zeker de helft van de bevolking niet kan bereiken. Begrijp me niet verkeerd. 'Dommigheid' en 'niet nadenken voor je handelt' haalt bij mij het bloed onder de nagels vandaan. Ik begrijp echt niet hoe een ander zo anders (of niet) kan nadenken. De realiteit is dat veel mensen het al lastig vinden om een brief te lezen. Vandaar de (aanstaande) ouders die onvoorbereid of helemaal niet verschijnen op afspraken die per brief zijn aangekondigd.

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Er is een groot gat tussen 'HBO-denkniveau" en "functioneel analfabeet". Een puntsgewijze opsomming van wat je moet meenemen, is voor de meeste mensen echt wel te volgen hoor.

Ik vind het altijd bijzonder om te zien dat er bij ons een groep ouders is die beweert niet in staat te zijn de brieven te snappen over oudergesprekken... Maar blijkbaar wel in staat is geweest een telefoonabonnement af te sluiten en ook geen enkele moeite heeft met het verlofformulier..

5. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hahaha heeeel herkenbaar dat laatste. Sneu hè.

6. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Makkelijk geoordeeld.

Ik heb gemiddeld 3 medische afspraken per week voor mijn kinderen, daarnaast ook nog alle reguliere dingen en werk.

Tel daar 2 kinderen met zeer intensieve zorgbehoeften bij op. Daarnaast nog al het gezeik met het wijkteam om de zorg voor ze te krijgen die ze nodig hebben.

Dus ik vergeet wel eens iets.

Wie weet lag de moeder van die vrouw in het ziekenhuis of is ze onverwacht zwanger en leeft ze in een waas van onzekerheid. Ik word er echt een beetje sip van hoe makkelijk mensen vreemden beoordelen en veroordelen tegenwoordig

7. Onzegrotedroom

Jun 12, 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap wat je bedoelt. Terwijl wij hopen op een gezonde baby zien we een domme bimbo roken terwijl ze zwanger is. Of in de wachtkamer in het zh, daar zitten van die vrouwen die amper op hun benen kunnen staan van d'r drank en drugs. Wij maar bidden voor ons kleintje 😤

8. Jebb

Jebb Niet meer actief

Je hebt gelijk dat ik misschien snel oordeel. Dit meisje (ik schatte dr onder de 20 dat weet ik natuurlijk ook niet zeker) zei zelf: ik heb het niet gelezen, want ik dacht dat ik alles op de eerste afspraak zou horen.

9. Nou, dan heb je daar je verklaring toch? Misschien niet heel doordacht, maar om dan meteen te roepen dat ze niet betrokken is en je afvragen 'wat daar later van terecht moet komen'.. Kom op zeg.

Daarnaast hoefde ik bij de verloskundige ook niets mee te nemen hoor.. Naar het ziekenhuis moest ik een ID meenemen, zodat ik bij de balie een pas aan kon laten maken, maar ook daar verder niets. Bij mij is er nooit sprake geweest van dossiers, vragenlijsten en weet ik veel wat allemaal. Vragen stelden ze tijdens het gesprek (wel zo persoonlijk) en een dossier werd door de arts opgevraagd, nadat ik daar toestemming voor had gegeven door een formulier in te vullen. Dus nogmaals, niet heel handig dat ze een brief helemaal niet lezen, maar ook niet absurd, belachelijk of zo verschrikkelijk dat er niets van haar terecht gaat komen als moeder ;)

10. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Normaal gesproken meng ik me echt niet in dit soort discussies maar kom op zeg: JIJ bent HBO opgeleid en werkelijk overal op voorbereid?!
    Ik ben met als jij hoger opgeleid maar dat wil niet zeggen dat ik een betere moeder ben dan het meisje voor je aan de balie. Het is wellicht haar eerste kindje, misschien allemaal wat teveel voor haar, dat weet je toch niet? Ik ben nu zwanger van de derde en ik ben van nature een chaoot. Het had me zó kunnen gebeuren dat ik iets vergeten was bij zo'n afspraak met nog twee kinderen thuis met behoeftes, afspraken enz enz. Nu werk ik met een planbord, omdat dingen anders in de soep lopen. Zo voorkom ik dat ik belangrijke zaken vergeet.
    Ik vind je nogal hoog van de toren blazen over iemand die je niet kent.
    Ze houdt wellicht niet minder van haar ongeboren kind dan jij hoor ;)

11. Nasan

Nasan Actief lid

Jan 24, 2014
    181
    0
    0
    Het is maar net waar je je druk om maakt................
    Oordelen is altijd makkelijk.
    Wat moet er terecht komen van jou als moeder kan ik dan ook zeggen. Als je je zo op het schoolplein gaat gedragen later dan zijn andere mama's je snel zat.

En daarnaast;. Om mama te zijn heb je geen diploma's nodig. Wat hierboven ook gezegd wordt, als je van karakter een chaoot bent, dan overkomt zoiets je.

12. Smanilies

Smanilies Actief lid

Dec 30, 2015
    243
    0
    0
    Waarom zou jij je daar druk over maken? Is haar leven. Ik kan er ook niet tegen. Maar oordelen en veroordelen is zo gebeurd. We zijn allemaal mensen en iets vergeten doen we allemaal wel eens.

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Denk dat dit soort dingen niet "IQ of opleidinggerelateerd" is... beetje kort door de bocht vind je niet?
    De vrouw van mijn vader heeft een universitaire achtergrond maar vergeet alles en is zo lomp als wat.

Misschien was die meid in shock of zenuwachtig. Kan ze niet lezen of what ever. Daarnaast door de hormonen kan je alles vergeten...

14. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wow ik schrik hier een beetje van... TS, ik snap echt wat je probeert te zeggen maar je kent die mensen niet, je kent hun situatie niet, je kent hun voorgeschiedenis niet. Who knows, misschien kwamen ze net bij zijn chemotherapie vandaan? Of de begrafenis van haar moeder? Of een ontslaggesprek? Heftig en cru, misschien wel ja. Maar bedoel hiermee te zeggen dat je geen enkel recht hebt om mensen op deze manier te veroordelen. Ik krijg hier ook direct de soort moeder voor me die door zo'n beetje iedereen gehaat word. De 'ik ben perfect mijn kind is perfect en wij doen alles perfect' moeder. Succes met je houding!

15. Nasan

Nasan Actief lid

Jan 24, 2014
    181
    0
    0
    Dit valt echt zó NIET met elkaar te vrrgelijken..

16. Demino

Demino Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    2,778
    287
    83
    Wauw.. Meer heb ik hier niet over te zeggen.

17. Kimberleydb

Sep 2, 2014
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Normaal reageer ik ook niet op dit soort berichten.
    Maar doe het nu toch. Zelf ben ik ook jong moeder geworden. Er is mij en mijn vriend verteld dat wij mogelijk geen kinderen konden krijgen medische redenen. Tot ik in eens zwanger bleek te zijn. En was gewoon aan de pil (want je weet maar nooit). Ik en mijn vriend leefde in een soort van waas. En ik geloofde er niks van. Maar de testen waren knal. Ook wij hadden de eerste afspraak staan. Sochtends kreeg ik een bloeding smiddags afspraak. In paniek ben ik alles vergeten. Voelde mij achteraf zo stom. Maar ze hadden alle begrip.

Wat ik hier mee wil zeggen. Oordelen is heel makkelijk.
    Maar weet jij de reden van waarom ze het is vergeten?
    Laat elkaar in waarde. Waarschijnlijk zou ook zij een top moeder worden.

18. Amare

Amare Niet meer actief

Ik word een beetje sip van heel het topic, wat een vooroordelen weer, niet betrokken, laag geschoold.

19. Amare

Amare Niet meer actief

Ik word een beetje sip van heel het topic, wat een vooroordelen weer, niet betrokken, laag geschoold.

20. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

May 4, 2012
    1,137
    21
    38
    .
    Lekker makkelijk oordelen...

Share This Page