Binnen kort een iq test.

Discussie in 'De lounge' gestart door pnirmal, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi in 2010 heb ik al eens een iq test gedaan. Daar uit kwam naar voren dat ik een laag gemiddeld iq hebt dat gemiddelde daar ben ik het mee eens het laag. Daar heb ik moeite mee. Kan mij herinneren dat ik tijdens die test bepaalde opdrachten direct aan de kant schoof. Een soort puzzel. Heb het niet eens geprobeerd waar van ik later dacht van waarom heb je het niet eens geprobeerd je woord er op afgerekend.

Weet dat er site.s zijn om testen te oefenen. Maar het enige wat ik echt redelijk onder de knie wil hebben is die figuren maken enzo want dat kan ik gewoon super slecht.

Iemand nog tips of site.s met oefeningen die echt kunnen helpen of waar een hele lange uit leg staat zo dat ik dat kan gaan lezen en oefenen. Ook mag ik dan ook een test gaan doen van wegen dyslextish. Omdat zoon het heeft. Vond mijn behandelaar dat ik dat stukje ook mocht laten onderzoeken.

Het mag ook via pb. Wil mij niet beter voor doen maar ik wil wat beter voorbereid zijn en wat oefenen om mijn hersens te doen kraken haha. en het hoeft van mij ook niet heel veel hoger te zijn de uit komst.
    Wel zou ik performaal 69 verhoogd willen zien verbaal is 98 dat is prima. performaal dacht zo aan rond de 75 te willen uit komen. Dan is dat stukje in elk geval niet zo ( zwakbegaafd) :):):)

Dus wie wil mij via pb de komende tijd helpen wanneer die test is waarschijnlijk ergens in april heb nog geen datum. Misschien dat sommige met oefeningen willen gaan komen. Om mij te laten na denken en ik goed, de test kan voldoen.

Of is het onredelijk gedacht? Alles liever via pb. is denk makkelijker.:)

2. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik denk dat het weinig zin heeft om hier op de oefenen.
    Volgens mij is een IQ test niet 'beïnvloedbaar'. Je kunt door te trainen misschien een punt of 3 hoger scoren, maar het is geen moment opname.
    Het is een constante score. Wanneer je hem ook doet.

Je zou even kunnen googlen op IQ testen. Dan komen er wel een aantal naar voren.

succes.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die onderdelen moet je juist niet gaan oefenen: dat beinvloedt de uitkomst van de test. Maak die test gewoon en wat je lukt, dat lukt je en wat niet, dat lukt je niet. En accepteer gewoon de uitslag die daaruit komt. Die cijfertjes zijn toch niet zo belangrijk? Je leeft al je hele leven met jezelf en dat gaat prima toch? ;) Dat wordt echt niet anders als je gaat oefenen en daardoor op die onderdelen een hogere score haalt... :)

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou beetje hersenen kraken kan geen kwaad. Hoeft ook niet extreem hoger uit te komen. Maar wel iets beter. Nu weet ik gewoon dat ik wat ik niet snap zo als die puzzel gewoon moet proberen en niet weg schuiven. Omdat ik ergens wel weet dat ik z.n puzzel wel kan maken ook al zal het langer duren. maar bedankt voor je tip. Zal het mee nemen. De vorige keer ben ik zo binnen gestapt en heb hem gemaakt maar een paar dagen daar voor was ik wel geopereerd en had ik meer stres als nu. Dat scheelt altijd wel iets.

Maar bedankt voor je advies.:)

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Waarschijnlijk ga je een NIO test maken. Daar zitten die figuren in.
    En anders hierop op Googlen. Deze heb ik alvast voor je gevonden.
    Succes!

NIO-toets: uitslagen

6. topper12

topper12 Niet meer actief

Waarom wil je graag je score omhoog hebben? Hangt er iets vanaf of is het puur voor jezelf? Zoals mijn voorgangster al aangeeft: oefenen heeft eigenlijk geen zin.

Hebben ze je wel goed uitgelegd wat laag gemiddeld betekent? De meeste tests hebben een uitslag die wordt onderverdeeld in laag, gemiddeld & hoog. De drie niveau's worden weer onderverdeeld in 3 categorieën, dus laag gemiddeld, gemiddeld & hoog gemiddeld. Als je dat omzet naar percentages dan betekent dat dat ongeveer 60% een hogere score had. Dus eigenlijk heb je het nog niet zo heel slecht gedaan. Vergelijk het maar met het middelbaar onderwijs ;)

(Voor de experts onder ons: ja ik weet het, dit is misschien een tikje kort door de bocht uitgelegd maar anders wordt het een heeeeel lang verhaal ;):D)

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk van wel.

Mijn totaal score was 82 performaal was 69 woordelijk 98.. Laag gemiddeld dus. mij is uit gelegd dat ik overschat woord dat ik daarom ook veel problemen in mijn leven tegen kom omdat er van mij meer verwacht woord omdat ik woordelijk sterk ben. Wat ik van het lage begrijp is dat die 69 behoord tot zwak begaafdheid. Daar kan ik mij zelf niet in vinden. Logisch ook. Dat zou niemand willen toch!

Het kan ook andersom zijn gemiddeld laag dus performaal 98 en woordelijk 69 dan woord je weer onderschat. Deze test heb ik gedaan in 2010 het heeft 5 maanden geduurd ongeveer voor ik de uitslag kreeg. Ze is diverse andere pysgologen af gelopen omdat ze dacht dat de uit slag niet kon. De eind conclusie was dat ik toch ook nog verder nagekeken moest woorden neurologisch, Dat gaat dus binnen kort gebeuren.

Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd. Als ik het hier verkeerd uit leg mag je als je het wilt ook via pb verder uit leggen of hier. Misschien hebben andere er ook wat aan.

Ben niet super slim maar dat hoeft ook niet. Wil wel ietsjes slimmer zijn een klein beetje maar. :):):)

8. Aylen

Aylen Niet meer actief

Je kunt je IQ wel degelijk verhogen door oefeningen te doen. Je verhoogt dan niet alleen de uitkomst van zo'n test, maar je traint werkelijk je hersenen. Lees dit bijvoorbeeld eens:
    Je IQ verhogen - wikiHow

9. topper12

topper12 Niet meer actief

Het klinkt misschien erg flauw, maar het zijn maar cijfertjes :) Ik ken mensen met IQ van meer dan 140 die toch echt een stuk minder slim zijn dan sommige mensen met een IQ van 75 ;)

Dat maakt het juist ook zo lastig. Een uitslag interpreteren is al een kunst op zich, maar dan moet er vervolgens ook nog een vertaalslag worden gemaakt dmv vergelijken met andere testuitslagen & een gesprek. Als je inderdaad de opgaven niet hebt gemaakt, dan heeft dat natuurlijk weerslag op de uitkomst maar het zegt tegelijkertijd ook wat over je gedrag. Kortom een heel ingewikkeld iets, dus als ik je 1 advies mag geven: zorg dat de uitslag goed met je wordt doorgesproken en blijf net zo lang doorvragen tot je alles snapt wat ze uitleggen tijdens de bespreking. :)

Edit: wat ik dus eigenlijk probeer te zeggen -> je moet het zien in een groter geheel. Het getalletje dat bij IQ naar voren komt is daar maar een klein deel van!

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dank je ;) Zal nu in elk geval alles proberen voor ik A antwoord geeft en B voor ik zeg dat ik iets niet kan( faalangst) en dat zal dit keer anders zijn. Toen wist ik niet wat ik kon verwachten en nu een beetje. Van ik moet even niet op geven en mijn hersens gewoon kraken en het proberen voor ik het voor mij uit schuif van ik het toch niet. ! En dat zal denk een paar punten schelen en ben ik super te vrede.;)

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn verwerkingssnelheid was wel razend snel! Het komt alleen soms langzamer aan van wat ik er van begreep. Daar in kan ik mij wel vinden.
    Denk wel dat ik over het algemeen redelijk ( normaal denk idd) en sociaal redelijk bekwaam ben ( hoop ik) en daarna heb ik voor mij zelf besloten om dit stuk ook voor altijd te laten liggen en niet te blijven hangen in een test. Ik weet dat ik slim genoeg ben met andere dingen. Dat vind ik na deze test hopelijk het belangrijkst en het leven is een leer proces daar kan geen iq test tegen op,.;)

12. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    #12 Miss Mac, 15 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2014
    Je verbaal en performaal IQ ligt erg ver uit elkaar met 29 punten verschil!! (69 -> 98)

Je hebt wat ze noemen een "kloof" tussen beide gebieden en dus een disharmonieus profiel.

Eigenlijk mag er niet eens over een totaal IQ gesproken worden bij zulke extreem grote kloven.

Ben je al eens onderzocht op autisme? Mensen met autisme hebben in 9 vd 10 gevallen ook zulke grove kloven tussen hun verbaal en performaal IQ ( waaronder ik ;) ). Ook omdat je borderline kenmerken had zei je? Veel kenmerken daarvan kunnen ook bij autisme horen.. Mocht je autisme hebben zou je disharmonieus IQ een hoop verklaren.

Bij een kloof van 16 punten is de kans op toeval maar 1%. Jij hebt een kloof van 29 punten wat de kans op toeval kleiner is dan het winnen van de loterij :p

Ik zou toch eens vragen hoe ze jou verbaal performaal kloof verklaren.. En of je mogelijk ook getest zou kunnen worden op autisme nu je toch bezig bent..

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het was borderline maar de psy heeft alles na gekeken van mijn dossier en komt tot de conclusie. Dat het wel borderline kenmerken zijn maar dat het geen borderline persoonlijkheidsprobleem kan zijn!

Autisme zeg je.? Dat hadden ze dan toch al in mijn kindertijd moeten zien op school enzo? Was wel een stil en verlegen kind was meer op mijn zelf had wel vriendinnen maar was meer op mijn zelf was liever alleen en nu nog.:)

14. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Kwamen ze bij mij ook pas op m'n 20 achter ;)

En vroeger was het niet zo bekend.. Alleen de "zware" gevallen vielen op, maar mensen met Asperger bijvoorbeeld, staan erom bekend een masker op te kunnen zetten en net te doen of alles koek en ei is en er niks aan de hand is.. Bij 9 vd 10 word het niet herkend en vooral bij meiden niet.

Google eens op syndroom van Asperger, misschien herken je er veel in.

Hier een snel online testje on te kijken of je wat herkend..

Doe de test

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gedaan mijn score was 33:) maar we zullen het zien zal het ook vragen.

16. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ik heb dus Asperger en de mijne is 45 :)

Maar zou idd vragen hoe of wat, want een kloof van 29 punten is bizar veel voor een persoon.. Ik had een kloof van 24 en dat vonden ze al extreem.. als je Asperger hebt is 1 vd grootste kenmerken zo'n kloof.. Ik zou dus navraag doen en zeggen van het testje online ofzo..

En mocht je autisme hebben dan komt die kloof dus daardoor en helemaal niet omdat je verstandelijk beperkt zou zijn in je performaal IQ.. Zo'n kloof komt dan echt door het autisme mocht je autisme hebben, en niet omdat je niet slim zou zijn ofzo..

Succes meid :)

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Morgen is het zo ver. En heb mij totaal niet kunnen voorbereiden! Maar dat geeft niet ik ga er in elk geval zonder studie in.

Heb voorlopig een neefje van 17 een maandje lang in het weekend te logeren. Dus heb even drie kinderen. Druk druk. Maar ben niet gestrest ja wel door het logeren. Maar niet voor die test in elk geval. Zou hem eerst eind maart toen maar toen overleed mijn tante en op de dag van testen. Was de uitvaart. Spannend maar ga er met goede moet in. En doe alles wat ik kan en zal wat extra mijn best doen op wat lastige dingen. Eerst proberen voor ik iets voor mij uitschuif.

;)

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

En? Heb je al gelijk de uitslag gekregen?

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nee die krijg ik volgende maand.

Vandaag tweede deel van de test gedaan was een gecombineerde. Pysigishe neurologisch er bij.

De iq test heb ik na mijn beleving beter gedaan dan 4 jaar geleden.

Een onderdeel wat ik toen over geslagen had heb ik nu wel gedaan en ook andere dingen van de test.

Mijn gevoel zegt dat ik rond de 60 procent goed gereageerd hebt. Zeker weten doe je het nooit.

De tester gaf een paar antwoorden die ze als goed bestempelde. En soms zag ik het aan haar manier van reageren.

Dus woord spannend. Ben al blij als mijn performaal iets om hoog gaat! Dan ben ik dik te vrede mijn verbaal mag het zelfde blijven. Als mijn totaal iq dan richting de 85/90 gaat ben ik het gelukkigste mens even in Nederland.

Had de vorige keer echt het gevoel pnirmal je hebt sommige dingen niet eens geprobeerd en nu heb ik voor mij zelf laten zien wat ik dan wel gedaan hebt en het niet meteen op gegeven en dat lucht al op.

Mocht het slechter zijn gegaan. Zal ik het hier ook vertellen. Zo eerlijk zou ik wel willen zijn.:p Maar liever kom ik terug op dit verhaal met een ;);););) Van yes.

20. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina