Nja de titel zegt het eigenlijk al... heb de laatste dagen echt het gevoel alsof ik er ben... maar ook weer niet, moet me dan echt concentreren om een gesprek te blijven volgen en voel me dan ook heel raar BAH vanmiddag was het zo erg bij mij moeder dat ik er gewoon even naar van werd had zo'n gevoel alsof ik buiten mezelf was getreden, moest mezelf weer even bij de les roepen FOEI!!! Meer dames die hier last van hebben want heb soms een beetje het idee dat ik gek aan het worden ben...?!?!?! Groetjes Nelleke
Hoort erbij meis! Je bent helemaal niet meer bezig met de rest van de wereld, je bent je op alle mogelijke manieren bewust en onbewust aan het voorbereiden op de komst van de kleine. Je keert letterlijk naar binnen, kun je niks aan doen. Gewoon over je heen laten komen en onthouden dat het straks allemaal weer normaal wordt.
OEF ok dan wist wel dat je wat in jezelf gekeerd zou kunnen zijn maar dat het zo aanvoelde had ik geen benul van haha en ik dacht ook dat het eerder met de bevalling zou zijn!!! Ben blij met je reactie, weer een opluchting dat ik niet gek aan het worden ben zo voelde het wel even vanmiddag!!! Groetjes Nelleke
Hoi, ik herken het wel hoor! Zeker op mijn werk is het behoorlijk vervelend. Onlangs was ik midden in een gesprek, en was ik een hele uitleg aan het geven, en opeens floep hersenen gingen uit! Ik wist gewoon niet meer wat ik wilde zeggen, en als toppunt zei ik dus gewoon "ik weet echt niet meer wat ik hier nu aan het zeggen was". Tja, kwam niet dadelijk professioneel over, maar het lukt soms gewoon niet meer om mijn aandacht erbij te houden Of ook als de kleine opeens beweegt, dan staat mijn wereld en mijn hoofd ook gewoon stil. Echt verstrooid! Of soms interesseert het me opeens niet meer wat iemand tegen me aan het vertellen is, dan zweef ik weg en hoor ik op de achtergrond "blablabla". Dan schaam ik me wel hoor, voel me dan zo ego en onverschillig, terwijl ik dat dus normaal helemaal niet ben !!! Sunnyke
Ja ik vind van mezelf dat ik ook redelijk goed ben in luisteren maar dat gaat de laatste tijd ECHT NIET zo best haha schaam me er ook voor inderdaad mja bij bekenden zeg ik dan gewoon van UH sorry kreeg het even niet mee, wat zei je... ook al moeten ze dat het hele verhaal weer opnieuw vertellen beter dan "ja" zeggen op iets waar je beter "nee" op had kunnen zeggen toch?!
Haha, je wordt niet gek... En daarbij, als dit alles is, en je niet op een gammel keukentrapje probeert de vitting van je keukenlamp te schrobben met een tandenborstel gaat het nog best goed met je. Geniet er maar van, voor je het weet wordt er weer verwacht dat je voor de volle 100% functioneert.
hahahahaha ja dan ben ik nog redelijk bij m'n positieven... heb jij zo'n last van schoonmaak woede dat je zelfs daar gaat schoonmaken?!
Hai, ik weet niet hoe lang het bij jou duurde, maar ik heb het aan het begin van de zwangerschao één keer best erg gehad. Ik had het gevoel alsof ik in een droomwereld zat. Mensen praatten wel tegen me, maar echt doordringen deed het niet. En dat kwam bij mij niet echt omdat ik aan het dagdromen was ofzo, ik was me er echt bewust van. Ook wist ik niet meer goed wat ik zelf allemaal had gezegd. Ik heb ook de dokter toen gebeld en hij zei dat het waarschijnlijk een kwestie van extreme vermoeidheid was. Niks verontrustends, ik moest het even in de gaten houden. Gelukkig heb ik het nooit weer gehad, want het was wel even schrikken!!
Ja ik heb daar in het begin van de zwangerschap ook heel erg vaak last van gehad mja toen weet ik het aan de extreme spanning omdat ik zo bang was dat deze zwangerschap weer mis zou gaan, heb vorig jaar mei een MA gehad... was toen veel aan het piekeren en dus ook veel moe!!! Ik ben nu ook wel snel moe omdat ik veel gebroken nachten heb maar om het nou extreem te noemen... Ik heb het zo nu en dan... heb nu trouwens ook wel weer zenuwen voor de aankomende bevalling haha misschien heeft het dan toch daarmee te maken?!
jij bent gewoon lekker met je aankomende kindje bezig en de wereld kan letterlijk nu even weg vallen wat jou hersenen betreft.
Ja haha dat zal ook wel denk ik...!!! Ben er de laatste tijd ook wel extreem veel mee bezig en wat mij betreft mag de kleine komen, ik ben er klaar voor haha NU de baby nog!!! Groetjes Nelleke
oh meid hier hetzelfde gevoel hoor. Ben er klaar voor en af en toe ook wel klaar mee (het zwanger zijn dan he) Ach we zullen nog altijd moeten wachten he. Stiekum hoop ik dat het vanacht gebeurd omdat mannetje lief onverwachts thuis is maar denk niet dat ik dat geluk heb.
Hoewel ik nog niet zo ver ben als jullie, herken ik het wel. Ik had het enkele weken terug heel erg. Als 'bijbaantje' ben ik freelance redacteur. Zat iemand te interviewen en wist opeens écht niet meer wat ik zeggen of vragen moest. Dus heb ook maar gezegd: "sorry, ik weet het echt even niet meer....." In dezelfde week wilde ik tegen iemand zeggen: "wijsheid komt met de jaren", maar denk je dat ik nog op die uitdrukking kon komen? Ik zei toen: "Ouderdom komt met de leeftijd." Ik schaamde me dood!
Ik voel me redelijk vaak zo, ook buiten de zwangerschap om vind dit zelf vaak wel vervelend weet dat het bij mijn kwaal hoort (b12 tekort) en natuurlijk heeft nu de zwangerschap er ook wel in vloed op
omg, dat is zo herkenbaar. Ik word helemaal gek van mezelf soms. Soms als iemand tegen me praat ben ik gewoon ff weg. 10 min later realiseer ik me dat ik iets heb gemist. lol
Hoe vervelend ook maar ik ben toch stiekem wel een beetje blij dat meer meiden hier last van hebben weer een zorg minder!!!