Pijnlijke plekken

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mave, Mar 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mave

Mave Actief lid

Mar 23, 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik geef mijn zoontje nu 5 maanden borstvoeding. Mijn dochter heb ik 9 maanden gegeven zonder problemen toen het eenmaal goed op de rit was. Bij mijn zoontje heb ik echter geregeld harde pijnlijke plekken. Ik leg hem dan in de rugbyhouding aan en soms drinkt hij de plek zo leeg. Maar een paar dagen later komt er dan een plek terug. Steeds op andere plekken ook.
    Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik het kan voorkomen?
    Alvast bedankt voor het meedenken!
    Mave

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Oei dat is vervelend. Gelukkig ben je er alert op.
    Kan het zijn dat je borst niet altijd goed leeg gedronken word?
    Misschien elke voeding in een andere houding. Of maak je meer melk waardoor het sneller vol is in de borst... misschien ooit gestoten waardoor de doorstroming moeilijker is.
    Zo even wat gedachten hoor. Ik heb het zelf ook gehad door dat ik veel melk maakte en met kolven het niet goed leeg kreeg. Allen met live voeden.

3. Antje88

Antje88 Bekend lid

May 8, 2013
    859
    13
    18
    Goed dat je het in de gaten houdt, want waarschijnlijk zijn het je melkkliertjes die wat verstopt zitten ofzo. Zijn die plekken dan ook rood? Ik heb het bij de eerste ook gehad. Wat voor mij hielp is om je borst 1 keer per dag even goed leeg te kolven. Verschillende houdingen is idd ook goed en dan de onderlip aan de kant waar je die pijnlijke plek hebt..althans dit is mij zo verteld om het te doen

4. Mave

Mave Actief lid

Mar 23, 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, ik voed mijn zoontje dan met zijn kinnetje naar de pijnlijke plek. Het is niet rood, ik kan het niet eens van de buitenkant voelen nu, alleen voel ik wel dat hij binnen in mijn borst ergens zit.
    Ik vind het zo opmerkelijk dat kinderen zo verschillend kunnen drinken blijkbaar, nooit geweten.

Share This Page