Hey meiden, Weer eens een vraagje... ik heb sinds 2 weken erge hoofdpijn. Aangezien mn bloeddruk ook regelmatig wat te hoog is ben ik toen 4 dagen opgenomen geweest (na eerste dag was bloeddruk weer goed, maar de hoofdpijn bleef). De hoofdpijn is over het algemeen wel de hele dag in mindere mate aanwezig, maar soms is het zo erg dat ik geen licht kan verdragen, in het donker met ogen dicht moet liggen, koud washandje op mn voorhoofd en afwachten. Dit kan 15 min. duren, maar zoals vannacht/vanochtend ook een uur of 8. Het zit voornamelijk tussen mn slapen/voorhoofd en af en toe wat druk achter mn oogkas. De pijn is af en toe stekend bij de slapen, continue pijn, geen bonken ofzo. Migraine is uitgesloten, sinustrombose is door MRIscan uitgesloten, nu denken de neuroloog en gynaecoloog dat het hormonale hoofdpijn is (wat vaker aan begin van zwangerschap voor komt dan in de laatste weken) Paracetamol helpt niet (haalt ook geen scherpe kantjes er vanaf) en in het ziekenhuis heb ik eenmalig tramadol gehad, maar dat mag ik ook niet meer hebben (hielp trouwens ook barweinig!) Ik drink veel water, weinig tot geen caffeine, ben al bekend bij de fysio. Nu de vraag na dit lange verhaal: Wie heeft dit ook (of meegemaakt) en heeft nog wat tips/trics of andere ervaringen?
Oh meid, wat vervelend zeg Ik ben bang dat ik weinig tips voor je heb.. misschien je bloed na laten kijken voor je HB gehalte? Als mijn HB te laag is dan krijg ik ook hele erge hoofdpijn (zoals jij het beschrijft). Ik heb nu staalpillen, drink iedere dag 0,5 L roosvicee Ferro (weel aangelengd met water ) en eet 1 of 2 boterhammen met stroop en sinds ik dat strikt doe heb ik die hoofdpijn niet meer gehad. Ook heb ik gehoord dat het een begin kan zijn van zwangerschapsvergiftiging, maar dat weet ik niet zeker! (Ik wil geen diagnose of zo stellen, heb er te weinig verstand van) Wat zegt je vk? Meid, probeer zo veel mogelijk te rusten en span je zo weinig mogelijk in. Hoop echt dat het snel weg gaat, want ik weet hoe vervelend en pijnlijk het is!! Veel sterkte! Liefs
Heey tnx voor je reactie! Ik ben al meerdere malen opgenomen geweest met alle symptomen van zw-vergiftiging, vooralsnog heb ik alleen regelmatig hoge bloeddruk, 1x hoge leverwaardes gehad, maar die zakte na paar dagen weer af! Ik sta onder controle van de gyn en moet ook 3x per week heen. Mn bloeddruk was eergister ook 130/105, gister weer 130/80, geen touw aan vast te knopen dus! Maar volgens de gyn. blijft die hoofdpijn wel tot de bevalling. Ik ga die roosvicee ferro wel ff halen en meer ijzer eten Alles wat zou kunnen helpen, ga ik proberen! Thanks!
Ook hier heel veel hoofdpijn dagelijks. Soms tot huilen toe. Ben al meerdere keren gecontroleerd op zwangerschapsvergiftiging maar tot nu toe altijd de bloedwaarde en urine goed. Volgens gyn kan het er dus bij horen, maar vervelend is het wel.