Pijnlijke rechter bil bij bepaalde bewegingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Colinn, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Hai goedenavond,

Ik kan er nergens iets over vinden op internet en blijf het me maar afvragen. T klinkt misschien gek, maar ik heb sinds 3 weken last van m'n rechter bil. Het zit er niet altijd. Als ik een gekke beweging maak schiet het erin. Vooral met lopen doet het dan pijn. Het is net of schuift er iets over elkaar heen. Ik ben zelf masseuse maar kom hier niet goed bij. Het zit verder dan m'n spieren/hamstring. Heeft dit met de zwangerschap te maken? En zoja wat moet ik hier tegen doen? Het lijkt met de dag erger te worden. Het is te doen maar voornamelijk heel hinderlijk.

Liefs, Linda

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Linda,

het is een vaker gehoorde klacht bij bekkenklachten. Dat kun je ook in je bil voelen. Voor deze klacht gelden dezelfde adviezen als tegen bekkenklachten. Oa: wissel beweging en rust goed af, stabiel gaan zitten (benen niet over elkaar), door je knieën gaan als je bukt, met je knieën naast elkaar uit bed opstaan, eerst op je zij rollen als je uit bed komt.
    Je zult er wellicht wat last van blijven houden want door de hormonen zijn je ligamenten ook wat soepeler en kunnen wat ongemakken geven.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina