Hoi Teddy ik ga binnenkort weer werken en ga beginnen met het opbouwen van een voorraadje nou las ik net bij een andere vraag dat moedermelk binnen 24uur ingevroren moet worden ik heb vrijdag en zaterdag gekolfd dat bij elkaar gedaan en maandag in de vriezer gedaan, dit is zeker niet meer goed of wel. en nog een vraagje als ik een voorraad wil opbouwen ga ik dagt een uur na de voeding doen maar dan krijg ik natuurlijk niet een hele voeding eruit hoe kan ik dat dan het beste invriezen wil graag gewoon 1 voeding 1 bakje doen maar denk niet dat ik een hele voeding extra uit me borsten krijg en heb ook eigelijk geen zin om dat 4x dag te doen dacht zelf aan 2x en dan van 2 dagen bij elkaar gooien in de koelkast en dan invriezen of is dat niet goed
Hoi Lizzy, De melk die nu in de vriezer staat moet je als je het ontdooit even goed in de gaten houden. Als de geur goed is kun je het gewoon geven. Als je de melk invriest in ijsblokjesbakjes, dan kun je de reeds ingevroren blokjes moedermelk samen in 1 zakje doen tot een volledige voeding. Het beste is het om de melk binnen 24 uur in te vriezen, maar je bent zelf verantwoordelijk voor hoe jij het aan wilt pakken. Ik geef advies en wat jij er mee doet is aan jou. Het risico op bederf van de melk is groter als je het na 24 uur pas invriest.