Wie heeft dit ook? Vooral in de nacht heb ik veel last van pijn in mijnpils die uitstraalt naar mij hand, vingers en andersom tot in mijn elleboog. De pijn is soms echt erg en ik heb ook last van opgezette vingers e tintelingen in hand en arm. Ook krachtverlies. Vlg. de vk is er niets aan te doen en wordt het alleen erger? Weten jullie iets zodat ik in elk geval beter kan slapen. Ik stop nu want zelfs typen doet me pijn[/b]
ik moet zeggen dat ik hier steeds meer last van krijg... eerst was het alleen s'nachts en s'morgens , en nu een paar x per dag heb het gevoel dat ik uren op mijn arm gelegen heb en kan geen volle kop koffie meer vastpakken dan dus ik herken je verhaal zeker , zou alleen niet weten wat we eraan kunnen doen helaas... groetjes van Ramona
hoi hoi dames zijn jullie hier al mee naar de huisarts geweest? want als ik dit zo lees zijn het dezelfde klachten die mijn man ook had. hij heeft namelijk carpaal tunnelsyndroom gehad. dit komt bij mannen minder snel voor als bij vrouwen , maar nogmaals hij had dezelfde klachten als jullie. tintellingen,kracht verlies en dan met name s'nachts pijn groetjes sandra
Ja dat klopt helemaal Sandra. Het is carpaal tunnelsyndroom. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook. Na de zwangerschap was het weer weg.
Klinkt heel erg bekend, vandaag ga ik naar de fisio en hij gaat kijken of er iets aan te doen is om het wat te verminderen. Groetjes Jessie33
Ik moet maandag naar de huisarts want lg. de vk kan je er niks aan doen maar er moet wel iets zijn. Ik heb het pas sinds een week dus ik vind het heel erg om te lezend at je het al veel erder in de zwangerschap kan krijgen, ben nu in week 34, dus sterkte ermee allemaal.
Zwangere vrouwen houden vaak vocht vast en dan knelt je zenuw af, waardoor je een tintelend gevoel krijg in je hand/vingers (vanuit je pols).
Wat je bijvoorbeeld kan doen is je polsen rechthouden zodat de zwelling kan verminderen. Je zenuw krijgt dan weer ruimte. Of misschien is een polsspalk iets.
ik heb er ook best wel last van .. me handen doen altijd pijn, tintelen, en ik kan bijna niet meer mn vingers strekken, maar het komt omdat ik vocht vasthou
Ook ik heb hier last van. Mijn VK adviseerde mij om met een brace te gaan slapen die je gebruikt bij het skaten. Ik doe dit nu een tweetal weken en ik moet zeggen dat het helpt. Ik word niet meer wakker met zere handen en polsen. Wel zijn mijn vingers stijf door het vocht vasthouden. Maar dit zal er wel bij horen.