Zorgen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Chebu, May 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Lieve verloskundigen.

Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en van een buik is nog niet veel te zien. Het groeit een beetje naar boven, dat merk ik wel, maar over het algemeen is er nog niet zoveel te zien. Ik heb angst dat de baby niet genoeg groeit. De vorige meeting was 7,25 cm bij 13 weken en 1 dag.
    Ik heb veel last gehad van groeipijntjes tussen de 9e en de 13e week maar die heb ik nu ook niet meer zo. Heb alleen wat vaker een trekkerig gevoel in mijn onderrug en tintelingen aan de zijkanten (banden?)
    Mijn buik is wat ronder, vooral aan de zijkanten, maar bij sommigen zie ik echt al een grote buik. Maak me best wel veel zorgen en daar krijg ik dan weer spanningshoofdpijn van.
    Ik hoef me toch geen zorgen te maken toch? Ben vanmezelf heel slank en ik had veel buikspieren voor de zwangerschap. Klopt het dan je dan wat later een buik ziet?

Ok, weer bedankt voor het lezen van deze onzekere miep!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je hoeft je zeker geen zorgen te maken! Als je slank bent en sterke buikspieren hebt kan het nog wel weken duren voordat je iets van een buik ziet. Het kindje groeit ondertussen prima door hoor, maak je daar niet druk over. Je verloskundige volet iedere keer naar de hoogte van de baarmoeder en houdt de groei goed in de gaten.
    Geen zorgen dus! Misschien zie je bij jou pas een buik bij 24 weken, dat kan en zegt verder niets over de groei van de baby!
    Het is ook normaal dat je soms groeipijn hebt en dan weer weken niet, dat wil dna niet zeggen dat de baarmoeder niet groeit, maar de ene keer is het gevoeliger dan de andere keer.

Mirjam

Share This Page